Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijaisvanhemmuus

Vierailija
14.01.2010 |

Tietääkö kukaan, että kuinka tarkasti sijaisperheet valitaan? Minulla on neljä tytärtä ja vanhin tyttäreni kärsii mielenterveysongelmista. Heillä on jo ennestään kolme lasta, joita itse hädin tuskin jaksavat hoitaa ja nyt heille yhtäkkiä ilmestyi pieni vauva (3kk). He olivat käyneet miehensä kanssa jonkun kurssin, jonka jälkeen saivat lapsen. Olen todella huolissani asiasta. Olemme tyttäreni vanhempina joutuneet hoitamaan vanhemmatkin lapset pääosin, hyvä jos jaksavat omaa kotiaankaan pitää kunnossa.

Raha asiat ovat myös ihan retuperällä ja joudumme makselemaan heidän velkojaan, että pystyvät jotenkin elämään ja pitämään uuden kotinsa. Nyt alkaa kuitenkin vanha äitikin jo väsyä....

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita kommentoit.

2

Vierailija
42/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen ihan alotuksessaan alkoi törkeilyn.

35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitkä kaksi ovat eri asioita?

35

Vierailija
44/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en kestä, että joku on noin aivoton kuin tuok kolmonen. Pelottava tyyppi! 2

Vierailija
45/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ketju! Oli ihan pakko tulla sanomaan! Tappakaa nyt vielä toisenne. Nää on kuulkaa elämän ja kuoleman kysymyksiä!

Vierailija
46/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen sosiaalivirkailijana esiintyminen on sekä erittäin tyhmää että vaarallista.

2

Vierailija
47/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ketju! Oli ihan pakko tulla sanomaan! Tappakaa nyt vielä toisenne. Nää on kuulkaa elämän ja kuoleman kysymyksiä!

Miten sitä joskus ärsyyntyykään netissä olevasti...tota noin... tyypistä. Ehkä voisi itsekin katsoa peiliin, kun ei kerran keksi parempaa tekemistä vapaapäivänä :D

Vierailija
48/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tyhmää ja vaarallista näet sosiaalivirkailijana (mikä se on?) "esiintymisessä"?

Vierailija
49/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän on sitä.

Nyt minä lopetan tämän ketjun tähän. Toivottavasti tällaisilla asioilla pelleileminen loppuu tähän.

2

Vierailija
50/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ikäviä kommentteja tähän kirjoittaa sijaisvanhempi. Usein on huomannut, että he ovat mielestään niin täydellisiä vanhempia. Ja vieläpä hyväntekijöitä. On siis mahdotonta, että olisi olemassa ei-hyviä sijaisvanhempia. Tämä ei tietenkään koske kaikkia sijaisvanhempia. Vastuullisia ja tärkeää kasvatustyötä tekeviä löytyy myös.

Mutta ap. Älä maksa lapsesi velkoja. Älä yhtään! Se ei ole auttamista, se on karhunpalvelus. Auta lastenhoidossa, mutta kohtuullinen määrä. Esim. 4 tuntia yhtenä päivänä viikossa. Lapsesi on nyt aikuinen. Hänellä on oikeus ja velvollisuus hoitaa raha-asiansa ja lapsensa itse. Sinun velvollisuutesi isovanhempana on tukea häntä siinä. Laskujen/velkojen maksaminen ei ole tukemista. Eikä myöskään liiallinen lastenhoitoapu. Sinun olisi ehkä hyvä jutella jonkun esim. terveyskeskuspsykologin kanssa siitä, missä menee auttamisen raja.

Vierailija
51/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsin perusteellisesti,ennenkuin ryhdyin sijaisvanhemmaksi,tyttäreni lapselle.Hän poika sai 12 vuotiaana päättää,hyväksyykö hän mummin ja ukin,

huoltajaksi.Siihen asti olin hoitanut sekä äidin että pojan,en enää jaksanut.Tänään olen 65v.Poika 15v.Tytölläni oma asunto,sairaudessakin hän ymmärtää minkä lahjan elämälleen sai,kun saa pitää yhteyden päivittäin lapseensa.Poika arvostelee,vain siitä miten kovia sai kokea äidin hoidon aikana kun

asuivat eri paikkakunnalla.Miksi me aikuiset olemme

sokeita,emmekä uskalla jo ajoissa olla rohkeita.

Vierailija
52/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko siis myös huoltajuuden sijaisvanhemmuuden lisäksi? Sehän on aika harvinaista.