Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijaisvanhemmuus

Vierailija
14.01.2010 |

Tietääkö kukaan, että kuinka tarkasti sijaisperheet valitaan? Minulla on neljä tytärtä ja vanhin tyttäreni kärsii mielenterveysongelmista. Heillä on jo ennestään kolme lasta, joita itse hädin tuskin jaksavat hoitaa ja nyt heille yhtäkkiä ilmestyi pieni vauva (3kk). He olivat käyneet miehensä kanssa jonkun kurssin, jonka jälkeen saivat lapsen. Olen todella huolissani asiasta. Olemme tyttäreni vanhempina joutuneet hoitamaan vanhemmatkin lapset pääosin, hyvä jos jaksavat omaa kotiaankaan pitää kunnossa.

Raha asiat ovat myös ihan retuperällä ja joudumme makselemaan heidän velkojaan, että pystyvät jotenkin elämään ja pitämään uuden kotinsa. Nyt alkaa kuitenkin vanha äitikin jo väsyä....

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurssin aikana ja sen jälkeen käydään läpi kaikki mahdollinen perheen elämässä ja vähän suvunkin elämässä aina isovanhempia myöten. Kaikki mahdolliset sairaudet käsitellään. Myös lääkärintodistus täytyy toimittaa.

Vierailija
22/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kävi niin asiallisia ohjeita antaneen kimppuun.

Kakkonen: Kuten sanoin jo ensimmäisessä viestissä, en tarkasti tiedä, miten sijaisvanhemmat valitaan, mutta tietynlainen käsitys minullakin asiasta on. Sen ainakin tiedän, ettei nuo sinun sanomasi periaatteet vain toteudu oikeassa elämässä. Sijaiskodeista on äärimmäisen suuri pula ja sossuista on pula, joten valitettavasti kaikki sijoitukset eivät ole aina maailman parhaiten onnistuneita, vaikka niihin kuitenkin pyritään. Minäkin olen ollut näkemässä monia sijaiskotien vaihtamisia, ja ne ovat aina todella surullisia juttuja sijoitetun lapsen kannalta. En siis epäile yhtään, etteikö ap:n kuvailemaan sijoitusta ole voitu tehdä.

Siksi ap, jos vielä jaksat tätä lukea, niin toivoisin todella, että ottaisit yhteyttä lastensuojeluviranomaiseen, jotta he saisivat tiedon perheen ongelmista.

Kuinka monta kirjoitusvirhettä nyt löydät:)? Alkaako muut argumentit jo loppua kakkonen, kun pitää niihin tarttua?

T 3 ja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakkaa jankkaamasta asiasta, josta et mitään tiedä.

2

Vierailija
24/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ainakin näyttää, että sijaisvanhemmaksi pääsee aika hatarilla perusteilla.

Eräs tuttavaperhe kävi pari vuotta sitten koulutuksen läpi. He sanoivat ihan ääneen haluavansa sijaisperheeksi siitä syystä, että "siitä on hyvät korvaukset eikä tarvi enää käydä töissä". Perheessä kolme kouluikäistä lasta, äidillä lääkitys lieviin mt-ongelmiin. Suorittivat kurssin, omien sanojensa mukaan heitä kehuttiin kovasti ja olivat kuulemma niin päteviä, ettei heille mitään kovin helppoa tapausta edes anneta. Pari erosi vain pari kuukautta kurssin suorittamisen jälkeen - onneksi eivät ehtineet sijaislapsia vielä saada.

Vierailija
25/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat niin pienet, että niiden takia ei kannata hommaan alkaa.

Vierailija
26/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kuvailtu tytär. Ehkä siksi äitkään ei ole jatkanut keskustelua, kun tajusi asian.

Vierailija
27/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avio-ja avomiehiiä on ollut jo useita ja lapset ovat viikonloppuja tukiperheissä, sillä välit, varsinkin ensimmäiseen isään on täysin poikki.

Serkkuni on, lievästi sanottuna, aika hankala ihminen.

Niinpä vain kävi sijaisvanhemmuuskurssit ja alkoi sijaisvanhemmaksi, vaikkei kunnolla jaksa omiakaan. Teki siitä itselleen ammatin, kun ei enää halunnut huoltoaseman kassalle.

Vierailija
28/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne ilmaantuu lisää hankalia sukulaisia...

Vierailija
29/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne ilmaantuu lisää hankalia sukulaisia...

Vierailija
30/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon todellakin sinua ap.

Talous ja terveysasiat tutkitaan, mutta kuinka tarkasti?? Esim. jos käy terveysasioissa yksityisellä lääkärillä ja hakee todistuksen sijaisvanhemmaksi tk lääkäriltä, niin eipä näy tietoja ja uskoa voi vain asiakasta itseään! Talousasioita ei todellakaan aleta penkomaan, joten taustalla voi olla todellakin velkaongelmaakin. Totuus on se, että Sijaisvanhemmaksi voi päästä ihan kuka tahansa, mutta kurssi täytyy olla suoritettuna. Ja huom, sielläkin voi esittää, kun on hyvä suustansa.

Vierailija
31/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Tai p.s voi kirjottaa miten vaan.

Mutta meillä on neuvolassa ainakin mainos jossa lapsi sanoo että toivoo perheeseen jossa on kirahvi!

Ja sitten siinä selvitetään että haetaan IHAN TAVALLISIA perheitä! ;)

En tiedä mistä saa lääkärintodistuksen hommaan? Kuulostaa hankalalta; menenkö omalle lääkärille ja pyydän että kirjoittaa että olen normaali?

Minua itseäni kiinnostaa toimia sijaisperheenä, mutta meillä on perheessä pari vaippaikästä, joten menee meidän perheen kohdalta ainakin jokusen vuoden odotteluun.

Sijaisperhehän antaa lapselle asuinpaikan, jossa eläminen on säännöllistä ja turvallista; ei siis pelätä että isäntä alkaa hakkaamaan tai äiti vetää nappeja ja katoaa jonnekin.

Parastahan on jos lapset pääsee joskus takasin kotiin.

Aika voi olla sijotuksessa lyhyenkin tovin: saadaan tehtyä ero vanhempien kesken ja muutetaan uusiin osotteisiin jonne lapset sitten pääsee, ei kaikki tilanteet ole helppoja ja yksinkertasia.

Minusta et auta lastasi maksamalla kaikkea! He on itse vastuussa jo tekemisistään ja tekemättä jättämisistään.

Kun siskoni masentui ja menetti lapsensa, työkykynsä niin äiti koitti auttaa, sairastui itse pahemmin murehtiessaan ja maksaessaan.

Kun sitten kerran katkasivat välit niin eipä ole likasta enää kuulunut.

Itse hain sairaslomaa joskus myös murehtiessani siskosta ja lääkäri sanoi napakasti että joskus vaan pitää tehdä rajat selväksi itselleen: puhutaan aikuisesta ihmisestä. Hänellä on myös vastuita.

Vierailija
32/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijaisperhe voi olla tukiperhe, jossa lapsi voi olla esim. viikonloppuja silloin tällöin?

Tän ketjun hulluista viis, ap:na tekisin lastensuojeluilmoituksen. Mt-ongelmaisten kanssa on niin vaikeaa - tiedän kokemuksesta. Ainakin pääsisivät seurantaan ja voisivat saada apua.

Ja se idiootti joka täällä leikkii toimittajaa voi lopettaa esittämisen - kukaan ei usko, että joku tulis tahraamaan omaa ammattinimikettään tollasella paskanviljelyllä. Hulluhan sä olet.

Vierailija
33/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ovat kaksi eri asiaa.

2

Vierailija
34/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka perheessä olisi kolme pientä lasta, niin sellaiseen perheeseenkin voidaan sijoittaa lapsi. Toive olisi kuitenkin, että sijoitettu lapsi olisi niistä nuorin.

Mt-ongelmaiseen perheeseen ei lasta sijoiteta, mutta kukapa näistäkään ongelmista aina on tietoinen.

Sijaislapsen voi saada myös ns.yksinäinen vanhempi, edellyttäen, että muuten asiat kunnossa.

Vierailija
35/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko turhautunut kotiäiti?

Onko sinulla todettu jonkilainen mielenterveysongelma? Oletko muuten vain luonteeltasi vi..umainen ihminen?

Vierailija
36/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinuun ärsyyntyy, niin se on asiatonta?

Eikö ole aika asiotonta jo heti alkuun haukkua ap:tä hukassa olevasta vanhemmuudesta ja hänelle vastaavia siitä, etteivät osaa kirjoittaa tai etteivät tiedä mistään mitään?

Katsoisitko hetken peiliin?

Toivottavasti tuolla live-maailmassa et ole yhtä ärsyttävä.

Vierailija
38/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitit kaiketi 35? Ei 36.

Kuule, kulta: nää kirjotussäännöt muuttuu aina välillä!

Näin minulle opetettu, eikä niin järin kauaa sitten. Miten kauan aikaa sitten sulle nää opetettu?

Tarkista asia. Se voi olla kummin vaan!

Ja palaisitko siihen itse asiaan?

35

Vierailija
39/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos tuo on totta, todella epäonnistunut kasvattaja.

Ja 3 ei selvästikään tiennyt yhtikäs mistään mitään, mutta jakeli sokkona kyllä neuvoja. Vaarallista touhua.

Se että tämän totean ei ole haukkumista. Hehän puhuivat ihan itse itsensä pussiin.

2

Vierailija
40/52 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosella tais kolahtaa ap.n juttu ihan tosissaan. Liekö itsellään samantyyppisiä ongelmia.Toivottavasti hänelle ei ole sijoitettu ainakaan montaa lasta, sillä hänellä tuntuu olevan niin paljon ylimääräistä agressiota!!