Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen sukunimi

Vierailija
14.01.2010 |

Meistä vanhemmista molemmat (emme ole naimisissa) haluaisivat lapselle oman sukunimensä. Miten päätös sukunimestä tehdään, jos huoltajuus on yhteinen, jolloin juridisesti molemmilla on valta asiasta päättää, eikä yhteisymmärrykseen päästä? Syitä en jaksa alkaa täällä sen kummemmin käymään läpi tähän sukunimiongelmaan. Kiitos, jos tietoa löytyy:)

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen nimi saattoi tulla esim. talon mukaan (Länsi-Suomi). Omassa suvussanikin parikin esi-isää otti 1800-luvulla vaimonsa nimen tämän taloon tullessaan.

Mun mielestä nainen joka ei laita lapselleen miehen sukumnimeä on luuseri. Vaikka kuin elätään 200-lukua niin se on perinne ja mun mielestä pitää olla perinteitä. Tämä oli sit vaan mun mielipide et turha vetää hernettä nenään. :) ja yleensäkki niin hienoa sukunimeä ei ookkaan etteikö siitä vois luopua. Luulette vaan!

kun siis ei tarvitse mennä montaa sukupolvea taaksepäin kun sukunimi saattoi vaihtua talon nimen mukaan. Puhu siinä sit pitkistä perinteistä...

Vierailija
22/22 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on itse asiassa naiselta tullut sukunimi. Isäni suvussa kun taloon naidut vävyt otti vaimonsa nimen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän