Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin ei voi toimia, eihän?

Vierailija
13.01.2010 |

Olimme kaukolomalla mieheni kanssa joulun ja uuden vuoden. Mieheni oli päättänyt kosia minua jouluaattona.

Hän oli ostanut sormuksen Suomesta ja hänellä oli ollut yksi sormukseni mukana ostohetkellä.

Hänen ostamansa sormus oli isompi kuin tuo mallisormus mutta liikkeessä oli sanottu, että sen voi pienentää.

Veimme sormukseni pienennettäväksi viime viikon torstaina eli heti kun palasimme Suomeen. Tänään oli kaupasta soitettu ja sanottu, että sormustani ei voida pienentää niin paljoa. He tekevät minulle uuden sormuksen.

Mutta....eihän se ole se sormus, jolla minua kosittiin ja jota pidin sormessani jo 2 viikkoa! En voi sille mitään mutta itken. Haluan sen alkuperäisen sormuksen, jonka sain. Miksi sanotaan, että voi pienentää jos ei sitten voikaan? Miehelläni oli oikean kokoinen sormus mukana eli tiesivät kyllä pienennyksen tarpeen.

Mitä voin tehdä? Meiltä ei olla veloittamassa mitään lisää mutta tuohon sormukseen tuli erittäin vahva tunneside.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sormuksen takaisin, että vastaavat arvoa.

Itselleni kävi niin, että valitsin sormuksen safiirilla. Sain valita myös kiven, valinnanvaraa oli tummansinisestä safiirista arvokkaampaan vaaleansiniseen safiiriin. Kokeilin mallisormusta ja maksoimme hieman kalliimman hinnan, sillä valitsin vaaleansinisen safiirin tummansinisen sijaan. Muutaman viikon käytön jälkeen huomasin, että vaaleansinisessä kivessä oli pieni kupla sisällä... Kyllä harmitti kun valitsemassani kivessä, jota sormukseen piti käyttää ei tod ollut kuplaa sisällä.

Anopin anopilta oli kerran kauan sitten kivet vaihdettu lasiin pienennyksen yhteydessä.

Vierailija
42/56 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitilla on tapahtunut ja saat kyyneleiden arvoista informaatiota.

Miten joku voi olla noin itsekäs kakara?????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mulla sormus mutten pidä sitä koska pesen jatkuvasti kakkapyllyjä ja sormuksen alle jäisi pöpöjä...

Vierailija
44/56 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevani 41v ja, että poraat tämmösen asian takia...jos saat samanlaisen ni mitä sitten?

Naimisiin mennään miehen kanssa ei sormuksen...ja onhan se sit uudempi ja kiiltävämpi!

Että osaat olla lapsellinen, ukkos peruu kohta kosintansa ku viel pillität siellä!

Vierailija
45/56 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjä sanoi, että voidaan pienentää, koska yleensä niin voi tehdä. Myyjä sanoi väärin, mutta myös miehesi oli aika viime tipassa sormusostoksilla...

Myyjä joka on sanonut että sormus voidaan pienentää, niin ei ehkä ole tiennyt asian todellista laitaa, mutta esim. riippuen sormuksen mallista kultaseppä/valmistaja on sanonut ettei pienennys onnistu ilman, että sormuksen malli menee.

Ei sormus sinua kosinut vaan se mies. Olet raskaana ja raskaushormoonit jyllää. Ota uusi sormus ja unohda koko juttu. Ihan älytöntä vaatia esim. kiviä vanhasta, jos uuteen tulee kuitenkin saman laatuiset timantit.

Vierailija
46/56 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tekee siitä samasta kultapalasta kivineen uuden sormuksen. Itse vein isoäitini sormuksen joka oli iso ja rikkinäinen ja kultaseppä uudisti sen. Ymmärrän sua ap.

Vierailija
47/56 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä...

Vierailija
48/56 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon korujen kivistä, sormuksista, korvakoruista uusia kaulakoruja ja sopivia sormuksia..

Vierailija
49/56 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten aseteltu, ettei palan napsaiseminen ja kiinni juottaminen onnistu? Muoto kärsii? Myyjä ei ole ehkä itse kultaseppä eikä välttämättä ole tiennyt mitä kaikkea voi tehdä.

Vierailija
50/56 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kullan palasen, jolloin sormuksen sisämitta pienenee.

Vierailija
51/56 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni joutui pihdeillä katkaisemaan kihlasormuksensa, kun sai iskun sormeen, ja sormi turposi. Oli siinä vaiheessa pitänyt sormusta 25 vuotta.

Kukaan perheestämme (olemme kaikki varsin tunteellisia), ei itkenyt tai surrut, vaan nauroimme yhdessä hullulle ja odottamattomalle tilanteelle.

Elämässä tapahtuu asioita, pitää vaan osata ottaa ne vastaan.

Vierailija
52/56 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sormus nyt suunnilleen sopi sun sormeen niin, ettei suoraan putoa pois (=olet sitä 2 viikkoa käyttänyt muualla kuin rannalla ja altaalla), niin kunnollinen kultaseppä taatusti voi sen sulle sopivaksi muokata.

Mulle on teetetty isoäidin vanhasta, monta kokoa isommasta somuksesta vihkisormus, johon on osin käytetty kummisedältä saatua kultaharkkoa. Tämän sormuksen teki Helsingin Korkeavuorenkadulla työhuonetta pitänyt koruseppä, en tiedä onko siellä vielä. Taatusti on uniiki sormus ja yhä tallella.

Kyllä varmasti sun sormuksesta pystytään muokkaamaan sulle sormus. Mitä se maksaa on eri asia, mutta jos homma on noin tärkeä niin... Outoa kyllä, jos kokoero on noin pieni (ap pystynyt käyttämään sormusta lomalla), ettei muka voida muokata siitä kokoa paria pienemmäksi. Porvoon kultaseppä?

Vierailija
53/56 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunteita. Kyllä mullekin olisi tunnearvoa vain sillä "alkuperäisellä" sormuksella...

Vierailija
54/56 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä järkeä on lähteä alunperin liittoon tilapäisratkaisuin.

Mitä järkeä on ostaa sormus, mutta vääränkokoinen?

Vierailija
55/56 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihan sita sormukseen kiinnyta, vaan mieheen!!!! Me menimme mieheni kanssa naimisiin kohta 19 v sitten ja olen updeitannut jo sormukseni kerran. En ole sormuksen kanssa tai takia naimisissa... Miehenikin uusi sormuksensa, kun entinen oli liian pieni ja hankala. Tosin uudistimme vihkivalamme uusien sormusten kera :-).

Vierailija
56/56 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 10 vuotta sitten uniikin platinasormuksen, joka oli vähän iso. Olin itse mukana sitä valitsemassa. Koskapa se oli ainut kpl, jouduttiin sitä pienentämään. Ajan kanssa sormuksessa on alkanut näkymään ura sillä kohtaa, mistä se on katkaistu. Kävin kultasepällä kysymässä, että voiko asialle tehdä mitään. No ei voi, esim kiillottaminen olisi tuonut uran vain paremmin näkyviin. Joten ota hyvä ihminen suoraan oikean kokoinen sormus.