Näin ei voi toimia, eihän?
Olimme kaukolomalla mieheni kanssa joulun ja uuden vuoden. Mieheni oli päättänyt kosia minua jouluaattona.
Hän oli ostanut sormuksen Suomesta ja hänellä oli ollut yksi sormukseni mukana ostohetkellä.
Hänen ostamansa sormus oli isompi kuin tuo mallisormus mutta liikkeessä oli sanottu, että sen voi pienentää.
Veimme sormukseni pienennettäväksi viime viikon torstaina eli heti kun palasimme Suomeen. Tänään oli kaupasta soitettu ja sanottu, että sormustani ei voida pienentää niin paljoa. He tekevät minulle uuden sormuksen.
Mutta....eihän se ole se sormus, jolla minua kosittiin ja jota pidin sormessani jo 2 viikkoa! En voi sille mitään mutta itken. Haluan sen alkuperäisen sormuksen, jonka sain. Miksi sanotaan, että voi pienentää jos ei sitten voikaan? Miehelläni oli oikean kokoinen sormus mukana eli tiesivät kyllä pienennyksen tarpeen.
Mitä voin tehdä? Meiltä ei olla veloittamassa mitään lisää mutta tuohon sormukseen tuli erittäin vahva tunneside.
Kommentit (56)
Korkeintaan voitte valittaa, mutta ei sekään varmaan tilannetta muuta..
Täytyy vain hyväksyä asia.
sanoivatko syytä minkätakia sormusta ei voisi pienentää?
Luulisi että jokaista sormusta voisi pienentää niin paljon kuin vaan vaatii
Sulla on siis kaksi vaihtoehtoa:
a) pidät alkuperäisen sormuksen, joka on liian iso, tai
b) saat uuden sopivankokoisen sormuksen.
Millaista apua kaipaat...?
mutta olivat luvanneet miehelleni, että sormus voidaan pienentää oikean kokoiseksi. Siksi mieheni oli sormuksen ostanut.
Pienennystä ei voitu tehdä ennen matkaamme, koska mies osti sormuksen lähtöpäivänä, jotta en vahingossakaan sitä näe.
Eikö teillä ole tunnesidettä kihla- ja/tai vihkisormukseen?
ap
AP, taoahtuu sellastakin että kihla/vihkisormuksia katoaa ja tilalle joudutaan ostamaan uusi.
liian isolla sormuksella, minkä mies tiesikin, kun ei siellä ollut oikeaaa kokoa silon, mutta sormus oli just se minkä halusin, ei mua sit haitannut kun käytiin tilaamassa oikean kokoinen.
Voisivatkohan he ottaa edes kivet siitä alkuperäisestä sormuksesta tähän uuteen? Olisi jotain alkuperäistä.... Eivät kai ne voi myydä sitä mun 2 viikkoa käyttämää sormusta uudestaan?
Musta tuntuu tosi pahalle!
ap
nyt vain ylläoitää kiintymystä siihen mieheen, ei sormukseen. Tuskin kannattaa hirveästi kiukutella tuon asian takia, mies tulee vielä toisiin ajatuksiin kosinnankin suhteen...
Eikä se miehen vika ole.
On väärin, että kun toisella on oikean kokoinen sormus mukana myydään sormus, mikä iso mutta sanotaan, että voi pienentää.
Miksi kesti viikon ennen kuin tiesivät, että ei voikaan pienentää?
Oln ehkä tunteellinen hölmö mutta koko kosinta oli iso yllätys ja se miten mieheni sen teki...tuo alkuperäinen sormus symbolisoi sitä kaikkea.
ap
Vai onko lait jotenkin muuttuneet viimeaikoina? Koita nyt tosiaan kasvaa, ihan kaksi viikkoa olet kiintynyt sormukseesi...
oudonnäköisen "rautasormuksen", jossa oli hakaristiä muistuttava tunnus. Sain kuulla, että se oli isoäitini vihkisormus, jonka hän oli saanut tilalle, kun oli sodan aikana luovuttanut oman alkuperäisen vihkisormuksensa kultakeräykseen, jonka avulla kerättiin rahaa ilmavoimien konehankintoja varten. Se hakaristi paljastui ilmavoimien silloiseksi tunnukseksi. Mummulla oli kuulemma ollut hyvin vahva tunneside juuri tuohon "rautasormukseen", sain kuulla.
Se on sormus; tavara!
Meillä on sormukset kirjahyllyssä, ei me olla niillä sormuksilla naimisissa. Meidän avioliitto on meidän korvien välissä.
OIKEESTI!
Mieheni kihla/vihkisormus tipahti ja katosi mereen ensimmäisellä yhteisellä lomamatkallamme. Tuntui tosi surkealta, mutta eihän sitä miten voinut merestä löytää, joten ostimme uuden ja nyt emme asiaa enää juuri edes muista, aikaa on kulunut tapahtuneesta jo 14 vuotta.
ikäinen mahdat olla? Onko sulle koskaan sattunut elämässä mitään ikävää (pahempaa kuin vääränkokoinen sormus)?
veikkaan ap että tulee maksamaan maltaita jos alkavat kiviä vaihtelemaan sormuksista..
voithan toki huomenna soittaa sinne ja kysyä syytä mikseivät voi juuri sitä sormusta pienentää että mikä syy siinä on ja kertoa tästä "tunnesiteestä sormukseen".. en kyllä tiedä auttaako asiaa yhtään mutta ainahan voi kysyä..ei se ole synti.
Lähinnä tuo mietityttää oletko raskaana kun olet niin tunteikas ihminen tällaisesta asiasta :)
Täytän kohta 41 v enkä ole raskaana.
Mutta rakastan miestäni yli kaiken ja hän minua. En tiedä, miksi tunnen niin voimakkaasti kuin tunnen.
Olen elämässäni kokenut paljonkin vastaiskuja: olen tullut petetyksi ja hakatuksi, minut on leikattu 19 kertaa, 6 läheistäni on tehnyt itsemurhan jne jne eli en ole pumpulissa kasvanut ja elämä on näyttänt myös ne huonommat puolensa. Nytkin olen sairaslomalla, ollut jo 7 kk, onnettomuuden takia ja maanantaina kuulin, että joudun uuteen leikkaukseen saamani vamman vuoksi. Seuraavan 5 kk aikana en ainakaan palaa töihin.
ap
Tottakai otat uuden sormuksen, ethän sä nyt liian isoa voi pitää. Mutta sitä vaan ihmettelen että miksi ihmeessä on pitänyt OSTAA liian iso jo valmiiksi????