Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä ajattelet tästä, onko kovin hyvätapaista, kummilapsen vanhemmat

Vierailija
10.01.2009 |

soittivat jo pari kk etukäteen ja kysyivät mitä olin kummitätin ajatellut ostaa heidän lapselleen lahjaksi, olin tosi häkeltynyt ja sanoin totuuden eli en ole edes ajatellut asiaa vielä... sitten he vaan suoraan pyysivät jotain suhteellisen kallista. Tai kallista ja kallista, joku keräily juttu se oli johon osat maksaa noin 40€ kipale.

En ole mikään varakas ja mulla on 4 kummilasta, en ole valmis ja halukaskaan laittamaan kummilapsen lahjaan 40€ ja vieläpä esineeseen joka minusta on täysin turhake.

Oliko tuo teistä hyvien tapojen mukaista suoraan pyytää jotain lahjaa ja vielä arvokasta ja jos tuon yhden ostaisin niin tavallaanhan mun pitäis joka synttärinä ostaa jotain siihen lisää kun se oli joku keräilyjuttu.

Mä olen hämmentynyt ja ehkä jopa loukkaantunut, että mua pidetään jonain lahja-automaattina...

Mulla on aina ollut tapana kysyä onko jollekin tarvetta. Mun mielestä lahjan ei tarvii olla ikuinen ja säilyvä muisto, vaan jos vaikka lapsi tarvii kengät niin voisin rahoittaa osan hyvistä kengistä kummilapselleni, koska ne on tarpeelliset.

Mitä ajatuksia muilla.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 lasta ja leluja on kertynyt ihan_tarpeeksi.

Vuodessa on 3 syntymäpäivää ja joulu ja lahjanantajia on paljon (isovanhempia, tätejä, setiä, kummeja jne) ja vaikka osa antaa vaatteita niin leluja kertyy silti lisää koko ajan.

Vierailija
22/23 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja on lahja ja siitä kuuluu olla kiitollinen. Lahjan antaja haluaa ilahduttaa teitä tai lapsianne vaikka vaatelahjalla ja täällä valitetaan sitä, että on väärän värinen! Huoh.

Kummien ei kuulu olla lahjatavara-automaatteja, vaan aikuinen ihminen, joka tukee lapsen kehitystä. Lapsellamme on monta kummia juuri siitä syystä, että kummit eivät kokisi tehtävää liian raskaaksi. Jos yksi muistaa synttärinä ja toinen jouluna, on se ihan riittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tää koko kummi systeemin on kieroutunut ja vääristynyt. Ei kummien pidä ostaa lahjoja, leluja ym. Meidän kirkossa ei ole virallista kummi systeemiä, mutta olen silti kahden lapsen "kummitäti" epävirallisesti. Heille ja heidän perheelleen on tärkeintä aika, jonka pystn lasten kanssa olemaan ja leikkimään, antamaan toisenlaisia elämyksiä kuin mitä rahalla saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan