Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ystävä olettaa, että ostan hälle lahjaksi kalliin kasvo- ja jalkahoidon kun hän itse

Vierailija
13.01.2010 |

antoi minulle lahjaksi (kun täytin pyöreitä) vain pari kymppiä?

Kyseessä on ihminen, joka on yhden lapseni kummi ja ainakin aikoinaan ollut hyvä ystäväni. Hän elää parisuhteessa ja vaikka eläisi yksinkin niin tienaisi paremmin kun minä ja ystäväni tietää, ettei minulla yh:na todellakaan ole varaa ostaa hälle lahjaksi kasvo- ja jalkahoitoa ja hän antoi minulle täyttäessäni 40v vain 20€, tämä tässä eniten ihmetyttää. Miksi minun pitäis ostaa kallis kasvo- ja jalkahoito, jos hänkään ei anna tuon enempää. Eikä siinä, jos oisin saanut enemmän rahaa tai muuta edes arvokkaan oloista häneltä, ilman muuta harkitsisin kasvo- ja jalkahoitoa, vaikkei oikeasti sovi budjetilleni, mutta nyt ei oikeen kiinnosta. Ja tämä tuli siis oikeastaan vaatimuksena, ystäväni siis antoi ymmärtää, ettei muuta lahjaa hyväksy, vaikka sanoin, että mieluummin ostaisin jotain muuta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on ns. jäähtynyt kaverisuhde ni varmaan laittaisin viestiä et "nyt ei oo kyllä varaa osallistua juhliin; olis kiva loppukuusta myös syödä. Toivotan kuitenkin lämpimästi onnea tuleville vuosille ja oikein onnistuneita juhlia." Jos siitä ottaa nokkiinsa ni antaa mennä, toinen voi jopa ymmärtää...

Tsemppiä ratkaisulle, mihin ikinä päädytkin.

Vierailija
22/27 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ylipäänsä merkillistä kavereiden kesken vaihtaa lahjoina rahaa. Satasen lahja nyt on ihan kohtuuton pyyntö tässä tapauksessa. Parillakympillä tietty saisi monta sellaista valmiskasvohoitopussia...;) Tai kortille voi kirjoittaa tee-se-itse-kasvohoito-ohjeita ja antaa niihin kuuluvat ainekset, esim. kaurahiutaleita, hunajaa, kurkkua ja mansikoita. :D

Paljon edullisemman oikean kasvohoidon sitten taas saisi jonkun oppilaitoksen hoitolasta, mulla on yksi turkulainen vakipaikka, jossa käyn kaikennäköisissä hoidoissa edullisesti ja olen ollut tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt vaikka pankissa tekemässä sellaisen shekin.

Ja sanot ystävällesi, ettei sinulla ole varaa ostaa koko hoitolahjakortia. Jos ystävä ei ymmärrä, niin ei ole ystävä.

Minulla on myös ystävä, joka tienaa paljon enemmän kuin minä. Olen hänen lapsensa kummi ja kysyin nyt joulun alla joululahjaideaa lapselle. Sanoi, että lapsella on kaikkea, mutta harrastaa laskettelua ja tarvitsisi uuden laskettelutakin. No lapsen tuntien tiedän, ettei mikään halpis olisi riittänyt. Kävin loppujen lopuksi tekemässä pankissa 20 euron shekin ja sanoin, etei budjetti anna enempää myöten. Kiitosta ei ole kuulunut ja shekin laitoin postissa.

Vierailija
24/27 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi, että lapsella on kaikkea, mutta harrastaa laskettelua ja tarvitsisi uuden laskettelutakin. No lapsen tuntien tiedän, ettei mikään halpis olisi riittänyt. Kävin loppujen lopuksi tekemässä pankissa 20 euron shekin ja sanoin, etei budjetti anna enempää myöten. Kiitosta ei ole kuulunut ja shekin laitoin postissa.

En voi käsittää ihmisten röyhkeyttä. Meilläkin kummit ja isovanhemmat soitteli joulun alla ja kyseli lahjatoiveita ja ei tulisi kuuna päivänä mieleenkään "toivoa" kummeilta jotain noinkin kallista kuin laskettelutakkia.

Omille vanhemmilleni olen isommista toiveista kertonut (siis lapsen toiveista) ja silloinkin ehdottanut osallistumaan lahjan hankintaan haluammallaan summalla ja maksanut loput tarvittaessa itse.

Mutta en siis voi käsittää että itselle tai lapselle kehdataan toivoa kalliita lahjoja, en edes silloin vaikka toisella olisi varaakin siihen. se on silti mielestäni mautonta ja tahditonta ja AHNETTA.

Vierailija
25/27 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

potut pottuina ja hymyn kera

Vierailija
26/27 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollenkaan tai sitten antaisin sen 20e:n lahjakortin tai ostaisin jotain muuta, vaikka tätä se arvon rouva ei toivonutkaan. Jos asiasta alkaisi vikisemään sanoisin suoraan, että kaikilla ei vain ole varaa tollaiseen ja kustantaa muiden elämää. En kyllä ymmärrä miten joku kehtaa pyytää noin kalliita toiveita ystäviltä :(

Vierailija
27/27 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälle ystävälle ja sit lisäksi ohjeita miten tehdä. Oppispahan olemaan pyytämättä törkeän kalliita lahjoja yh-äidiltä!