Millainen ystävä olettaa, että ostan hälle lahjaksi kalliin kasvo- ja jalkahoidon kun hän itse
antoi minulle lahjaksi (kun täytin pyöreitä) vain pari kymppiä?
Kyseessä on ihminen, joka on yhden lapseni kummi ja ainakin aikoinaan ollut hyvä ystäväni. Hän elää parisuhteessa ja vaikka eläisi yksinkin niin tienaisi paremmin kun minä ja ystäväni tietää, ettei minulla yh:na todellakaan ole varaa ostaa hälle lahjaksi kasvo- ja jalkahoitoa ja hän antoi minulle täyttäessäni 40v vain 20€, tämä tässä eniten ihmetyttää. Miksi minun pitäis ostaa kallis kasvo- ja jalkahoito, jos hänkään ei anna tuon enempää. Eikä siinä, jos oisin saanut enemmän rahaa tai muuta edes arvokkaan oloista häneltä, ilman muuta harkitsisin kasvo- ja jalkahoitoa, vaikkei oikeasti sovi budjetilleni, mutta nyt ei oikeen kiinnosta. Ja tämä tuli siis oikeastaan vaatimuksena, ystäväni siis antoi ymmärtää, ettei muuta lahjaa hyväksy, vaikka sanoin, että mieluummin ostaisin jotain muuta.
Kommentit (27)
jos sä ostat 20eurolla, mäkin ostan? Siis ostat sitä mitä itse haluat, etkä katso paljonko rahaa hän on sinun lahjaasi tuhlannut! Huh huh teitä ihmisiä!
Ok, jos toinen ei ole natku ja tuntuu itse ostavan lahjoja sen mukaan, mikä kenellekin tuntuu mukavimmalta lahjalta, minäkin voin osoittaa samaa suurpiirteisyyttä.
Mutta noin pääpiirteissään se kuuluu tapoihin ja on kohteliasta pitää lahjojen taso suht samana. Siinä on nimittäin sekin puolensa, että jos antaa toiselle hyvin KALLIITA lahjoja, hänelle saattaa tulla ikävä olo, jos ei itse pysty ostamaan yhtä arvokkaita lahjoja.
Vai oletko kenties itse ap:n ystävän kaltaine ahnuri, joka kyllä itse laskee joka pennin, mutta paheksuu suureen ääneen jos joku muu tekee vastavuoroisesti samaa... ;-DD
Mä tekisin niin, että saisin sopivasti vatsataudin synttärien ajankohtana ja jäisin pois koko juhlasta, niin ei tarvitse lahjaakaan viedä.
Tai sitten ostaisin Schollin jalkavoidetta ja raspin ja paketoisin ne...
Törkeä lahjatoive ja toiveita ei esitetä, jos niitä ei kysytä.
Ehdottomasti viet max 20 euron lahjan.
Itse en ehkä menisi ollenkaan, enkä lahjaa ostaisi.
Mita tarkoittaa sana LAHJA?. Eihan lahjaa voi pyytaa.
t. ulkosuomalainen.
Minkä ikäisenä pidetään tollasia synttäreitä? Mun mielestä vähän "parempien" lahjojen arvoisia synttäreitä ovat 50v ja ylöspäin... Jos pitäisin vaikka 35 vuotis synttärit, niin kyllä kutsuisin ystäväni kahville tai bileisiin ilman lahjoja...
Mitä jos ostat kasvojen kuorinta-aineet tms. hänelle? Menisikö kettuilun puolelle?
Jos ns. ystäväsi siitä ottaa nokkiinsa, niin tiedät, mitä teet... jätät sitten tämän tyypin päiväjärjestyksestäsi veke.
Tosi noloa tuollanen!
Voi kuulemma itse mennä sitten haluamaansa hoitolaan. Tuo rahana on sinänsä ymmärrettävää, koska asumme eri paikkakunnilla, mutta muuten en ymmärrä. Noiden yhteishinta on siis 100€ ja kaiken lisäksi kutsu näihin juhliin tuli vain reilun viikon varoitusajalla.
ap
Siis tarkoitatko lahjakorttia kyseisiin hoitoihin? Mitä jos ostat kasvojen kuorinta-aineet tms. hänelle? Menisikö kettuilun puolelle?
tai paremminkin vaatimuksensa.
Tämän alla olevan kirjoittajalle piti vielä edellisessä kommentoida, että tuo menis varmaan jo kettuilun puolelle, en usko, että ystäväni ainakaan ilahtuis.
ap
Mitä jos ostat kasvojen kuorinta-aineet tms. hänelle? Menisikö kettuilun puolelle?
Mistä tiedät, että hän semmosta odottaa?
Vaikea tilanne. Oikeasti. Voisitko ostaa kimppalahjan ja mennä joidenkin toisten kanssa yhdessä. Sanoisit sitten iloisesti, että meillä on sulle kimppalahja.
lähettämällä esim 20 e.
Ehkei se nyt sentään tarkoittanut että vain sä maksat koko hoidon?
Osallistu sopivaksi katsomallasi summalla ja sillä hyvä.
jos sä ostat 20eurolla, mäkin ostan?
Siis ostat sitä mitä itse haluat, etkä katso paljonko rahaa hän on sinun lahjaasi tuhlannut!
Huh huh teitä ihmisiä!
Itse en muutenkaan pidä lahjoja pääasiana vaan on kiva kun joku tulee käymään juhlilla jos sellaiset järjestän. Ja jokainen hankkii lahjan omien budjettien mukaan. Kiitollinen olisin esim. kympin kukkapuskasta tai edullisesta viinistä.
Ymmärrän että antaa lahjavinkkejä jos sitä itse kysyt mitä hän mahdollisesti haluaisi, mutta sittenkin voisi ehdottaa edulisempia vaihtoehtoja.
Tai sitten vaikka 20€ lahjakortti jalkahoitoon ja kustantaa itse sitten loput.
Hälle tuo on pikkuraha. Kertoi sitten myös mitä saa siltä ja tältä ystävältään ja että ne maksaa niin ja niin paljon (hinnat pyöri 150-250€:ssä). Olen tiennyt, että tämä ystäväni on materialisti, mutten tiennyt, että näin paha, että pyytää ihmiseltä, jolla jo 50€ on paljon antaa jollekin lahjaksi niin 100€ lahjaksi.
Lisäksi ystäväni on tietoinen, että yhden yllättävän menon takia minulla ei todellakaan ole varaa jaella satasia vähään aikaan.
Sinulle joka ihmettelit, etten halua maksaa 100€. Jos olisin rikkaampi, niin mikäs siinä, toki maksaisin, mutta tässä tilanteessa kun ystäväni ei täytä pyöreitä ja minä sain täyttäessäni pyöreitä häneltä tuon 20€ ja nyt minun pitäis hälle antaa lahjaksi 100€, en ymmärrä tätä ajatusmaailmaa.
En tunne pahemmin näitä muita, jotka ovat tulossa ystäväni juhliin, kimppalahja ei siis oikeen tule kysymykseen. Mutta luultavasti ostan jotain 20-40eurolla ja vien sen.
ap
Ilmoittaisin, että ei ole varaa noin kalliiseen lahjaan ja valitettavasti en pääse tulemaan.
Ihan käsittämättömän törkeä tyyppi, jo ihan ilman sitä sinulle annettua kaksikymppistä. On todella tökeröä pyytää rahana lahja, jos kyse ei ole sjotain isosta hankinnasta, johon on osallistumassa useita ihmisiä, eikä lahjaraha kata koko hintaa edes yhteislahjana.
Ja hintaluokka on todella pahasti pielessä. Satanen synttärilahjaan yksinhuoltajalta on liikaa pyydetty.
lahjakortti hoitolaan, maksakoon itse loput.
Jos ystäväsi on asettanut sinut noin ikävään tilanteeseen, voit tietysti olla menemättä (sairastua), eihän toista saa tuolla lailla manipuloida.
ois nyt onnellinen, et joku ees muistaa!!
ostat jonku lahjan, joka ei kallis. jos ei kelpaa, ni ei sinun ongelma. yleensä lahjatoiveita kerrotaan jos joku kysyy...