Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

empaattisinta, mitä olet koskaan lääkäriltä kuullut?

Vierailija
12.01.2010 |

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aidosti kuuntelee ja on kiinnostunut potilaasta kokonaisuutena, se tuntuu hyvältä.

Vierailija
2/36 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin käymään useaan kertaan röntgenkuvauksessa. Nuori naislääkäri sanoi, että munasoluihin tulee todennäköisesti mutaatitoita tämän seurauksena. Että olisi hyvä, jos lapset olisi jo tehty. No, enpä ollut ehtinyt ja sain 2 tervettä lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin käymään useaan kertaan röntgenkuvauksessa. Nuori naislääkäri sanoi, että munasoluihin tulee todennäköisesti mutaatitoita tämän seurauksena. Että olisi hyvä, jos lapset olisi jo tehty. No, enpä ollut ehtinyt ja sain 2 tervettä lasta.

Vierailija
4/36 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..se oli antiempaattista.

Vierailija
5/36 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuollutta vauvaa, oli myöhäinen km nimeltään. Eli vähän alle 20 vk. Olin aika sekaisin, surusta ja lääkkeistä.

Lääkäri kannusti: " Olet todella hyvä äiti, kun jaksat vaikka et saakkaan tätä lastasi mukaan täältä."

Ihana lääkäri, olen myöhemminkin ollut vastaanotollaan ja aivan paras on.

Vierailija
6/36 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

gyne halasi ja sanoi "Kyllä me vielä vauva teille saadaan". Niin saatiinkin, lämmöllä muistelen tätä lääkäriä : )

Vierailija
7/36 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyi eräs vanha ja kokenut erikoislääkäri kun sain lyhyen ajan sisällä useamman diagnoosin (3 kroonista sairautta).

Hämmästyin kovasti kuullessani tuon kysymyksen lääkäriltä. Varmaan halusi selvittää tarvitsenko jotain terapiaa tmv. mutta kysymyksestä jäi hyvä mieli.

Vierailija
8/36 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani oli ollut siellä 6pv antibioottia saamassa, kun viimeisenä päivänä hoitsu oli öljynnyt päässä olevaa laastaria sen irrottamiseksi. Sain pitää vauvaa siinä rinnalla, kun hoitaja irrotti laastaria, mutta itkuhan minultakin pääsi, kun vauvaankin vielä sattui. Hoitsu oli ihanan empaattinen ja jutteli vauvalle "voi kun äitiäkin itkettää, kohta saat lohtumaitoa, niin helpottaa". Aivan ihana hoitaja muutenkin, oli AINOA, joka sylitteli ja silitteli hoidettavina olevia vauvoja ja leperteli niille :)

Vierailija
9/36 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytysvaurioiden ja emätinlaskeumien leikkaustarpeesta gyne sanoi. Oli siksi oikeasti empaattista, että olin vuosia juossut lääkärissä apua hakemassa kun kamat pursui tuherosta pihalle. Mut lähetettiin jopa peräpukamien poistoon (suoli tietty tyhjennetynä), kun ei lääkärit silmillään osanneet katsoa mikä kaikki oli pielessä ja mikä oli vikana. Lopulta pääsin hoitoon.

Vierailija
10/36 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuoden turhan yrityksen jälkeen oltiin hakeuduttu Tk:hon että saataisiin lapsettomuustutkimukset käyntiin. Pian sen jälkeen tulin raskaaksi. Olin ehtinyt käydä ensin verikokeissa ja pari päivää sen jälkeen tk:ssa varmistamassa raskaustestin. Soitin lääkärille kysyäkseni erästä asiaa veriarvoista, kun hän huomasi koneella merkinnän positiivisesta raskautestistä. Hän HUUSI puhelimeen: Voi hurja!

Raskausaikana kävin neuvolalääkärissä hematooman takia. Lääkäri lupasi tulla kesken neuvottelun puhkaisemaan sen seuraavana päivänä, että pääsisin lähtemään vielä samana iltana matkalle.

Vierailija
11/36 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuoden turhan yrityksen jälkeen oltiin hakeuduttu Tk:hon että saataisiin lapsettomuustutkimukset käyntiin. Pian sen jälkeen tulin raskaaksi. Olin ehtinyt käydä ensin verikokeissa ja pari päivää sen jälkeen tk:ssa varmistamassa raskaustestin. Soitin lääkärille kysyäkseni erästä asiaa veriarvoista, kun hän huomasi koneella merkinnän positiivisesta raskautestistä. Hän HUUSI puhelimeen: Voi hurja!

Vierailija
12/36 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään hammaslääkärissä muistui mieleen yksi vuosien takainen hammashoitaja. Mua porattiin ja jyrättiin silloin oikein olan takaa, ja hammaslääkärikammoa vastaan kun olen ikäni taistellut, kivun ja pelon kyyneleitähän multa alkoi silmistä tulvia ja valua ohimoita pitkin tukkaan.

Ja tää hoitaja, jonka tehtävä oli ties mitä ienpuimuria juuri pidellä paikoillaan mun kielen alla, otti toisella kädellään sellaisen sidetukoksen ja alkoi mitään sanomatta pyyhkiä niitä mun kyyneleitäni. Niin se sujui se loppuoperaatio: hoitaja pyyhki kaikki mun kyyneleeni sitä mukaa kun niitä tuli. Sanaakaan sanomatta, hellästi.

Vierailija
13/36 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuollutta vauvaa, oli myöhäinen km nimeltään. Eli vähän alle 20 vk. Olin aika sekaisin, surusta ja lääkkeistä. Lääkäri kannusti: " Olet todella hyvä äiti, kun jaksat vaikka et saakkaan tätä lastasi mukaan täältä." Ihana lääkäri, olen myöhemminkin ollut vastaanotollaan ja aivan paras on.

Vierailija
14/36 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan ihana kätilö, joka kävi vähän väliä katselemassa, kyselemässä onko kaikki hyvin. Neuvoi sopivasti, katseli vierestä miten käyttäydyin supistuksen tullessa ja vauhdikkaan synnytyksen loputtua totesi "Sut on kuin luotu synnyttämään". Niin kai useimmat naiset, mutta tuo loppulause koko homman päätteeksi oli kuin piste iin päälle.

Vierailija
15/36 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri tuli juttelemaan kaikkea leppoista ja piti kädestä kiinni. Se kosketus tuntui hyvältä siinä paikassa.

Vierailija
16/36 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ekassa raskaudessa jouduin eräänä sunnuntaiaamuna sairaalaan tiputukseen ihan hirveän raskauspahoinvoinnin takia, ja sitten kyselin kaikenlaista "hysteeristä" ylimääräistä lääkäriltä, ja vähän pyytelin anteeksi, että vien lääkärin aikaa päivystyktyksessä ylihuolestuneine ajatuksineni, niin lääkäri vaan sanoi, että niin se evoluutio on homman kehittänyt, että kun äidit suojelee vauvojaan hysteerisesti, niin vauvat pysyy hengissä

Vierailija
17/36 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken muun masennuksen ohella ja määräsi voidetuubin, mikä sitten auttoikin nopeasti. hän oli myös yleislääkäri (sitä en tiennyt). Silloin tuntui että lääkäri oikeasti välitti.

Vierailija
18/36 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitti ja lähetti perään sähköpostia varmistaakseen, että hakeudun hoitoon masennukseni kanssa myös muutettuani paikkakunnalta toiselle. Lupasi myös auttaa etänä mikäli en löytäisi sopivaa psykiatria uudelta paikkakunnalta.

Vierailija
19/36 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolalääkäri lapsen kouluunmenotarkastuksessa

Vierailija
20/36 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta autokoulun opettajan sanomana "susta tulee hyvä kuski" tuntui tosi kivalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän