G: Tunnetko/tiedätkö 16-19v äidiksi tulleita jotka olisivat hoitaneet lapsensa hyvin ja
pääsääntöisesti itse (siis normaalia satunnaista sukulais tms. hoitoa / päivähoitoa lukuunottamatta)?
Kommentit (55)
Meinaatko ap, että 19 v. ei osaisi hoitaa lasta siinä missä kolmekymppinen?!
lapset (4kpl) saanut 19v-31v. ja kaikki hoitanut ihan itse/isäni kanssa.
Ja hyvin onkin hoitanut!
Mummoista ei juuri apua ole ollut,kumpikaan ei juuri ole hoitanut ihan muutamaa yksittäistä kertaa lukuunottamatta.
Äitini on myös ihana mummo ja hoitaa lapsenlapsiaan mielellään ja AINA kun on tarvetta.
tunnen myös niitä, jotka eivät ole osanneet niin hyvin
Hyvällä ystävälläni on jo 5 lasta ja ensimmäisen sai n 17-vuotiaana. En ole parempaa äitiä tavannut!!
Serkkuni ja hyvin on hoitanutkin, voisivat monet äidit ja isätkin ottaa mallia tuosta 19.v:stä
itseni, sain lapsemme kun olin 17. todella hyvin ollaan pärjätty.
Osa noin nuorena äidiksi tulleista tuntuisi olevan todella hyviä äitejä, superluokkaa. Kait se on osalle sellainen kutsumus, jos lapset noin nuorena tietoisesti tekee, ja silloin myös hoitaa hyvin.
Lisäksi tiedän pari joilla ei ole mennyt yhtään putkeen, kaikki päin peetä. Eli teini-ikäluokissa taitaa olla joko tai - joko olet todella mahtava äiti tai sitten valittettavasti se toinen ääripää.
Tunnen paljonkin perheitä joissa esikoinen on syntynyt äidin ollessa 18-19, yhdessä perheessä äiti oli vain 17.
Kaikissa näissä perheissä lapset on hoidettu aivan yhtä hyvin kuin muissakin tuntemissani perheissä joissa äidit ovat muutamia vuosia vanhempia.
Itsekin olin 19 kun esikoinen syntyi, nyt neiti on jo teini ja ihan ollaan päsrjätty hyvin.
Sain lapseni 17 vuotiaana. Uskon että moni kykenee olemaan nuoresta iästä huolimatta erittäin hyvä, rakastava ja huolehtiva äiti.
2 jotka sai 16-vuotiaana lapsen ja nyt lapset on jo täysikäisiä kivoja opiskelevia nuoria. Toinen muutti heti omaan asuntoon vauvan kanssa, toinen asui pari vuotta vielä kotona lapsen kanssa.
Sitten yksi kaveri sai 19-vuotiaana lapsen, hienon pojan on sekin kasvattanut. Äiti työskentelee lastenkodissa ohjaajana ja poika haluaa samalla alalle, on nyt lähihoitajakoulussa.
sukulaistyttöni ystävä sai lapsen 18 v ja tää sukulaistyttö oli kummina ja yritti auttaa parhaansa mukaan, samoin kun lapsen saaneen tytön äiti. Isä ei ollut kuvioissa. Lapsi sijoitettiin sijaisperheeseen 2 vuotiaana, ja sukulaistyttöni mukaan se oli kyllä paras ratkaisu lapsen kannalta.
0vat kyllä hoitaneet lapsensa erittäin hyvin ja ovat jotenkin aikuismaisia ja kypsiä ja erittäin äidillisiä.
Teinimäisimmät ja yksinkertaisimmat äidit mitä tiedän on tulleeet siinä 25v äideiksi!
minä itse!
Sain esikoiseni ollessani 19v. Oltiin naimisissa, oli oma rivariosake ym. hyvä elämäntilanne. Vauvakuume oli minulla ollut jo jostain 15v. asti!
Esikoinen nyt jo teini ja hyvin on pärjätty!
Siskoni sai esikoisensa ollessaan 17 ja toisen ollessaan 19. Ja hyvin on pärjännyt.