Sahaavaa kuumetta muilla? Lapsi 5v
kohta viikon kuume sahannut ylös alas. Aamuisin ei kuumetta tai 37 ja pikkusen päälle, iltapäivällä nousee 38-39. Vähän yskää ja nuhaa.
Onko liikkeellä jotain tautia joka aiheuttaa tuollaista sahaavaa kuumetta?
Kommentit (10)
Itselläni alkoi uudenvuodenaattona, edelleen välillä huono olo.
Molemmilla lapsilla ja miehillä sama juttu. Pienikin ponnistelu nostaa hien pintaan ja uuvuttaa.
pitäiskö käydä lääkärissä? Tänään menossa kuudes sairaspäivä. Muuten lapsi on ihan pirteä ja ruokakin maistuu, kuumeen noustessa meno tosin rauhoittuu.
ap
mutta minä tosiaan sairastan nyt 13. päivää. Ja yli viikon olin ihan kuumeessa ja täysin punkassa, mitä yleensä harvemmin tapahtuu.
4
juuri siksi kun oli ihan pirteä suurimman osan ajasta ja söi ja joi ihan hyvin ja yleiskunto siis sinänsä ihan ok. Ajattelimme että lääkärihän ei oikein olisi muuta voinut sanoa kuin että antakaa Panadolia tms. Meni sitten kyllä ihan levolla ohi, mutta kesti tosiaan n. viikon.
kuin ap mainitsi. Aika vähäinen nuha ja yskääkin eniten aamuisin, mutta kuume nousi iltapäivällä 38-39 välille, joskus laski vielä iltaan mennessä pois.
Kun angiinassa on myös tuollaiset oireet.
Meillä oli tismalleen noilla oireilla sikainflu kuin ap mainitsi. Aika vähäinen nuha ja yskääkin eniten aamuisin, mutta kuume nousi iltapäivällä 38-39 välille, joskus laski vielä iltaan mennessä pois.
joku lääkärintodistus mun työpaikalle, että lapsi on kipeä.
Testattiinko tuo possulenssu teillä?
ap
kysyin äsken lapselta, onko kurkku kipeä, niin hän yskäisi ja sanoi: päättele tosta yskimisestä.
Hmm.. Aiemmin valitti kurkkua vähäsen, muttei enää, ei myöskään pää ole kipeä kuin yskiessä, eikä muuallekaan satu.
ap
myös 5-vuotiaalla viikon verran tuollaista sahaavaa kuumetta. Alimmillaan oli juuri aamuisin, välillä alle 37 ja nousi pahimmillaan 40,5, saakka. Vähän nuhainen ja lisäksi kova yskä. Olen kuullutm muistakin vastaavista eli ilmeisesti on jotain tällaista enemmänkin liikkeellä.