sukupuolituntemuksien paikkansapitävyys
Mielenkiinnosta kyselen kuinka monella oma tunne syntymättömän vauvan sukupuolesta pitänyt paikkansa? Itselläni ei aikaisemmissa raskauksissa ole ollut mitään tunnetta asiasta, mutta nyt ensikertaa tuntuu ihan tyttöololta:) En osaa sanoa miksi... Molempia merkkejä löytyy jo ennestään.
Kommentit (5)
..on tulossa kolmas poika ja olen joka kerta ollut samaa miektä, että poika on tulossa. Yhtään kertaa ei ole tyttöolo ollut. Tosin ehkä minulla noi fyysiset merkit ja myös se, että on ennestään vain poikia vahvistaa sitä tunnetta :). En ole oikein osannnut koskaan ajatellakaan, että saisin tyttövauvan, vaikka kumpikin merkki ois ollu ihan yhtä hyvä :).
Ekassa raskaudessa ajattelin, että poika on ja poika tuli. Tässäkin raskaudessa olen poikaa ajatellut, mutta tyttö tämä mahavauva nyt kuitenkin kaikesta huolimatta ilmeisesti on :)
Vatsa on kyllä ihan samanmallinen molemmissa raskauksissa ja olotkin suurinpiirtein, paitsi että esikoisen kanssa tuli raskaustoksemia ja se kyllä sitten oli aika ikävää turvotuksineen ja muineen. Närästyskin alkoi samalla lailla, paitsi nyt tokan kohdalla oli onneksi tarjolla sitten reseptilääkettä, se on kummasti helpottanut vointia.
Suurin ero ehkä on ollut +8 vuotta ikää ja toisaalta henkinen puoli. Molemmilla sikiöillä on ollut syke ennemmin 130 pinnassa kuin valtavan korkea. Tätä raskautta on tarkkailtu paljon enemmän, joten nyt on paljon tietoa, mihin ei ole vertailupohjaa aiemmasta.
MataHari rv 37
Ekassa raskaudessa ajattelin alusta asti että olisi tyttö ja tyttö tuli. Nyt odotan toista ja olen ajatellut että olisi poika, mutta siitä ei vielä ole mitään varmuutta.
Mulla oli esikoisesta tunne että on tyttö ja piti paikkansa. En tiedä mikä tunteen aiheutti.
Kakkosen odotusaika oli muuten samanlainen kuin ensimmäinen mutta etova olo oli pahempi joten ajattelin että on poika mikä piti paikkansa.
Kolmosen odotus oli kopio esikoisesta joten tiesin että on tyttö. Olin jopa niin varma että odotusaikana olin ostamassa käsityötä joka sopi vain tytölle. Jouduin kuitenkin perumaan ostoksen koska enhän voinut kuitenkaan olla varma.
Neljäs odotus meni sitten samoin kuin kakkosen (poika) lisänä vain pahempi kuvotus/etova olo ensimmäiset 4kk joten olin varma että on poika. Ensimmäisen kerran kysyin rakenneultrassa kumpi olisi tulossa jos kätilö sen näkee. Tyttöä veikkasi mutta sanoi myös kun kerroin tuntemuksistani että ne myös hyvin usein pitävät paikkansa.
Neljäs oli tyttö eli viimeisessä tuntemus ei pitänytkään paikkansa.
Esikoisen (poika) kanssa rakenneultran jälkeen olin 99% varma, että on poika - tunne oli vaan niin vahva! Yritettiin kysyä sukupuolta, mutta eivät kertoneet - joten tietoa ei siis ollut!
Nyt tässä raskaudessa yksityisellä selvisi rv15+6, että poika tulossa :D - aiemmin ei ehtinyt tunnetta kumpaakaan suuntaan tulla, lähinnä keskenmenon pelon vuoksi ei vielä pystynyt ajattelemaan edes koko vauvan tuloa...
fantasy rv28+4/29+4