Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle ei enää ruokalappua?

Vierailija
11.01.2010 |

Mulla 4v. poika. Veljen vaimo ihmetteli kun käytin hänellä vielä ruokalappua..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1 v. ei ole suostunut koskaan pitämään ruokalappua, siispä vaatteita pestään vähän useammin.

Vierailija
2/13 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4-v enkä muista koska olisi ruokalappua enää käyttänyt, ehkä joskus 2-vuotiaana.

Kuopus meillä nyt vähän yli 2 ja käyttää ruokalappua joskus, ruuasta riippuen (esim. jugurtit muuten paidalla).

Onko lapsellanne motoriikassa jotain vikaa vai miksi ei osaa syödä siististi tuossa iässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitänyt pahana

Vierailija
4/13 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

motoriikassa tai missään muussakaan. Päinvastoin, on tosi siisti lapsi. Vika taitaakin olla ajattelemattomassa äidissä. Sen lapun vaan laittaa automaattisesti kaulaan, ajattelematta sen enempää asiaa.

Vierailija
5/13 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2,5-vuotias pitää kyllä.

Vierailija
6/13 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä joskus poika itse pyytää (4 vuotias) jos syö esim. viiliä.

Vierailija
7/13 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä esikoisella ihan aluksi, kun opetteli syömään, mutta alkoi syömään itse niin pienenä (11kk), että lappukin jäi aika aikaisin pois...

Keskimmäinen alkoi omasta halustaan käyttää joskus noin 3-vuotiaana. Sitä ennen korkeintaan ahdistui mokomasta kaulaimesta. On nyt 3,5v eikä käytä ruokalappua, vaikka toisinaan saattaa vähän soppaa läikkyäkin... Mut on meillä pesukone...

Nuorimmainen on 9kk ja syötän vielä tietenkin. En jaksa kaivaa ruokalappua. Useimmiten selvitään suht vähin vaurioin kuitenkin.

Vierailija
8/13 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ei lappua tarvinnut enää 2,5-vuotiaana (eikä edes syöttötuolia). Nyt on vielä 3v3kk ikäiset syöttötuoleissa ruokalappujen kera (ja itse karjuvat niitä lappuja, jos unohdan laittaa).

Vierailija
9/13 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat tykänneet niin kovasti ruokalapuista, etteivät olisi raaskineet luopua niistä ollenkaan. Joskus 2-3-vuotiaana käyttö on kuitenkin lopetettu, vanhempien päätöksellä. ;)

Vierailija
10/13 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yli 3 v. poika aina itse haluaa lapun. Ja siistimpäähän se on... Vaikka varmaan pitäis jo harjotella syömään ilman.

Vierailija
11/13 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää ruokalappua aamuisin. Ihan siitä syystä, ettei vaatteet heti likaannu. Muilla ruuilla syö ilman. Osaa syödä kohtuullisen siististi, mutta vahinkoja saattaa sattua. Esim. jugurtti paidalle aamuisin tms.

Vierailija
12/13 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne on hankalia... mieluummin pesen pyykkiä.

Vierailija
13/13 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan nolous... Mitä ne kaveritkin sanoo..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme