Mies murskasi vauvahaaveeni :(
Olemme mieheni kanssa olleet kohta 14v yhdessä ja molemmat on tähän asti halunneet 1-2lasta. Minulla ei kuitenkaan ole munasarjoja (miehen tiedossa ollut koko ajan), mutta kun kasvainten takia munasarjani jouduttiin poistamaan niin onnistuttiin kuitenkin säästämään munasolujani. Meidän olisi siis mahdollista saada täysin biologinen lapsi, mutta ei niin kun yleensä.
Meillä oli tarkoitus jo jokunen vuosi aiemmin hankkia lapsi, mutta sillon isäni sairastui vakavasti ja tapahtui muutakin ikävää ja vauvahaave siirtyi. Nyt minulla alkaa ikää olla sen verran, että haluaisin sen yhden vauvan, mutta mies sanoikin yllättäen, ettei haluakaan lasta. Ei nyt eikä luultavasti myöhemminkään. Tästä on nyt aikaa vähän vajaa vuosi kun tämän otin puheeksi eikä miehen mielipide ole muuttunut.
Muuten mieheni on mitä ihanin ja alusta asti minusta on tuntunut, että tämä on minun elämäni mies. En vaan tiedä mitä tehdä. En haluaisi lähteä vain lapsettomuuden takia, toisaalta katkeroidunko, jos jään. Tai löydänkö yleensäkään yhtä hyvää miestä kun tämä nykyiseni vai täytyykö sit tyytyä huonompaan, jos haluaa lapsen.
Kommentit (26)
mutta et ole vuoden aikana tullut kysyneeksi miksi?
Onko toi teidän parisuhde edes mikään suhde jos ei voi toiselta kysyä MIKSI?
Kun ette mitään teinejäkään enää ole, niin mikä tossa asioiden puhumisessa on noin vaikeeta?
Tänne avaudut kaiken maailman eromahdollisuuksista mutta miehelle et pysty puhumaan? Hedelmöitä ittes sitten av:lla jos se on susta parempi kumppani kuin miehesi.
miksi mies ei enää halua lasta/lapsia. Vastaus on aina sama eli ei ole oikea aika ja jos kysyy tarkemmin, esim. haluaisko myöhemmin niin vastaus on ehkä ja mitään syitä on turha odottaa miehen kertovan.
Elekieli kertoo, että joku miestä tässä lapsiasiassa ahdistaa, mutta kun tietäis että mikä, selvänäkijä kun en ole.
Ehkäpä selvinnee ens vkl, kun oon järjestänyt miehelle yllätyksen, jos sit kun ollaan poissa arjesta niin suostuu puhumaan mikä ahdistaa.
ap
mutta et ole vuoden aikana tullut kysyneeksi miksi?
Onko toi teidän parisuhde edes mikään suhde jos ei voi toiselta kysyä MIKSI?Kun ette mitään teinejäkään enää ole, niin mikä tossa asioiden puhumisessa on noin vaikeeta?
Tänne avaudut kaiken maailman eromahdollisuuksista mutta miehelle et pysty puhumaan? Hedelmöitä ittes sitten av:lla jos se on susta parempi kumppani kuin miehesi.
Suomessa niin ei tehdä. Eli kerrohan nyt ap missä munasolusi ovat, minua todellakin kiinnostaa.
esimerkiksi juuri Ap:n kaltaisissa tilanteissa, joissa munasarjat joudutaan poistamaan sairauden vuoksi.
Minä harkitsisin vakavasti lähtöä suhteesta. Katson asiaa tietenkin vain omaa elämääni peilaten ja minulle oma lapsi on kaikesta vaativuudestaan huolimatta tuonut elämään sellaista syvyyttä, jota en voi mistään parisuhteesta saada. Entä jos mies päättää jostain syystä lähteä litomaan, kun sinä olet jo liian vanha saamaan lasta? Eikö se olisi kaikista skenaarioista ehkä veemäisin?
En tiedä, hankala sanoa mitään puolueetonta, koska oma elämä on muuttunut niin paljon merkityksellisemmäksi tuon oman lapsen synnyttyä. En ole koskaan ollut mikään perheihminen ja vauva-aika oli todella rankka. Silti, parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut. Tiedän myös, etten voi ketään miestä kohtaan tuntea yhtä suurta rakkautta, kuin omaa lastani kohtaan. Minua jopa surettaa hieman ihmisten puolesta jotka joko eivät voi saada lasta tai jättäytyvät lapsettomiksi, koska he jäävät tuosta tunteesta paitsi. Eikä sitä voi mitenkään kuvitella ennenkuin saa sen lapsen. Ei mitenkään.
Voimia ratkaisujen tekemiseen, minä itse kallistuisin suhteen jättämiseen. Miehiä tulee ja miehiä menee.