Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko väärin vaatia miesystävää laittamaan yhteydet poikki ex-rakastajattarensa kanssa?

Vierailija
11.01.2010 |

Tämä rakastajatar tuli siis kuviohin kun olimme vielä kimpassa miesystäväni kanssa. Tämä nainen sai meidät erotettua mieheni kanssa, ja he jopa seurustelivat vähän aikaa. Sittemmin heillä meni poikki, ja nyt mies haluaisi palata kanssani yhteen. Sanoin vaan, että minulle on tosi vaikeaa unohtaa ja antaa anteeksi se, että minut jätettiin tämän naisen takia. Enkä ainakaan pysty siihen, jos hän vielä on jossain yhteyksissä tähän naiseen. Vaadin häntä poistamaan tämän naisen hänen facebook-kaverilistalta, sekä messengeristä ja skypestä. Mies ei suostunut, koska hän ei näe siinä mitään pointtia. Kuulemma nainen ei ole hänelle tehnyt mitään pahaa, ja kaikki kuulemma on täysin ohi heidän väliltään. Mies ei ymmärrä että tämä nainen on kuitenkin minulle "vihollinen", enkä pysty sulattamaan sitä että tällainen "perheenrikkoja" on missään yhteyksissä minun miesystävääni. Minulla ja miesystävälläni ei ole yhteisiä lapsia, mutta muuten olimme kyllä aika tosissamme, ennenkuin tämä naikkonen ilmeistyi kuvioihin. Nyt tilanne on se, että kerroin miehelle, että en kerta kaikkiaan pysty jatkamaan hänen kanssaan, jos hän ei poista tätä naista elämästään. Mies ei suostunut, mutta kuitenkin väittää rakastavansa minua. Miltä tää teidän mielestä kuulostaa? Kuka on "oikeassa" ja olenko teidänkin mielestä kohtuuton?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean ratkaisun olet tehnyt. Kyllä se siitä elämä alkaa taas hymyilemään ja luottamus miehiin varmasti palaa, kunhan vain tapaat kunnon miehen!

Vierailija
22/37 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida ittes kuntoon ja tee töitä omanarvontunteen kanssa: sä todellakin ansaitset parempaa, jokainen ansaitsee.

Ja jatkossa hyvä nyrkkisääntö uuden suhteen alussa on se että mikäli jo ensimmäisen puolentoista vuoden aikana joutuu turvautumaan miehen pettämisten ja muiden valheiden takia ahdistuslääkkeisiin niin se ei ole sitä oikeaa suurta rakkautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se elämä vielä hymyilee.

Alkuperäiseen kysymykseesi: Kyllä pitää lopettaa kaikki yhteydenpito ex-kumppaniin tai pettämiskaveriin jos suhteen toinen osapuoli näin vaatii.

Poikkeuksena tietysti jos on yhteisiä lapsia tai muuten joutuu näkemään esim. työn puitteissa.

Vierailija
24/37 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on nyt vaan kaksi keskenän ristiriitaista halua. Mies tahtoo olla yhteyksissä naiseen ja sinä et tahdo että mies on yhteyksissä naiseen. Kumpikin on sinänsä ihan ookoo, sekä olla yhteyksissä että ei olla, mutta jos mies ei ole valmis poistamaan naista facebookistaan siksi että sinä sitä haluat niin herättää kyllä kysymyksen että paljonko se mies on valmis panostamaan siihen että suhteenne korjaantuu ja onko se sen arvoista teille kummallekaan?

Vierailija
25/37 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nainen miehen elämästä katoa vain sillä että poistaa kaverilistoilta. Miehen täytyy haluta viettää elämänsä sinun kanssasi, se on nyt se ainoa pointti tässä asiassa.

Eli mielestäni olet kohtuuton. Kukaan kun ei ikinä pysty pakottamaan ketään toista rakastumaan ja rakastamaan.

Vierailija
26/37 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mies ei selvästikkään pysty irrottautumaan naisesta.

Anna miehen jatkaa elämäänsä haikaillen tämän naisen perään, ja jatka sinä omaa parempaa elämääsi ilman tätä miestä.

Vierailija
27/37 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies ei halua erota hän joustaa. Vapaaehtoisesti olette yhdessä.

Vierailija
28/37 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttavaa tavallaan kuulla teiltä, että ei tuo miehen käytös ole niin paha. Koska tavallaan haluaisin vielä antaa yhden mahdollisuuden miehelle. Silloin, kun tämä nainen tuli elämäämme, oli mies kuulemma epävarma ja hämmentynyt siitä mitä hän haluaa. Siis vaikka hän periaatteessa rakasti minua (ja rakastaa vieläkin), ja halusi minun kanssani tulevaisuuden, niin silti häntä myös pelotti sitoutouminen. Tällöin olimme seurustelleet noin 10 kuukautta vasta. Nyt takana on jo reilu puolitoista vuotta. Tuolloin alussa oli myös muitakin pettämisjuttuja, mutta ei yhtä vakavia. Kaiken kaikkiaan tämä mies satutti minua monilla tavoilla monta kertaa, ja kaikki neuvoivatkin unohtamaan tämän miehen. Jokin kuitenkin aina veti meitä takasin yhteen. Nyt aivan viime aikoina mies on muuttunut ja rauhoittunut aika paljon. Vakuutti että kaikki on ohi tämän rakastajattaren kanssa. Tämä ko. nainen on nyt muuttanut ulkomaille, ja mies sanoi, että jos hänen täytyy tähän naisen kotimaahan jossain vaiheessa matkustaa, niin ottaa minut aina mukaan.

Meidän välillä on aina ollut vahva tunneside, minkä avulla olemme näistä hänen kaikista toilailuista päässeet yli. Olemme käyneet paljon läpi yhdessä, ja mietinkin että eikö se merkitse jo aika paljon? Mietin, että yrittäisinkö vielä kerran antaa anteeksi, ja myös unohtaa tämän naisen. Hänessä ei ole mitään parempaa kuin minussa. Mies on myös selittänyt ne asiat, jotka tässä naisessa vetosivat häneen. Esim. se että tämä nainen oli joustavampi ja rennompi kuin minä.

Miehen kaikki ystävätkin ovat aina sanoneet minulle, että ovat vakuuttuneita siitä että olen hänen elämänsä nainen, huolimatta noista meidän ongelmista.

Mitä mieltä olette? Ja mitä itse tekisitte vastaavassa tilanteessa?

AP

Vierailija
29/37 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te olette seurustelleet puolitoista vuotta ja siihen mahtuu ei vain yksi vaan useampia pettämisjuttuja niin mun mielipide lonkalta on ettei se ole sen arvoista. Kai se on mahdollista että mies voi puolessatoista vuodessa arvomaailmaltaan kasvaa ja muuttua että kroonisesta pettäjästä tulisi kunnon uskollinen kumppani ja puoliso, mutta epätodennäköisenä sitä pidän. Tässä voi käydä niin että kun kerran heti suhteen alusta lähtien olet osoittanut sietäväsi pettämistä niin sitä saat kohdata jatkossakin.

Totta kai se juttu tämän exän kanssa on nyt "ohi" kun kerran nainen on muuttanut maasta eikä ole kätevästi saatavilla mutta onko yhteyksien ylläpitäminen häneen kuitenkin tärkeämpi kuin teidän suhteenne jatko jos mies ei ole ilman muuta valmis tekemään ihan mitä vain pyydät? Miksi ihmeessä sen naisen kanssa pitäisi skypettää jos se ei enää merkitse mitään ja tyttöystäväkin pahoittaa siitä mielensä?

Vierailija
30/37 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

matka tämän exän uuteen kotimaahan? Hei nyt jotain itsearvostusta ap! Unohda please toi ihminen.

Vierailija
31/37 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun tämä nainen tuli elämäämme, oli mies kuulemma epävarma ja hämmentynyt siitä mitä hän haluaa. Siis vaikka hän periaatteessa rakasti minua (ja rakastaa vieläkin), ja halusi minun kanssani tulevaisuuden, niin silti häntä myös pelotti sitoutouminen. Tällöin olimme seurustelleet noin 10 kuukautta vasta. Nyt takana on jo reilu puolitoista vuotta. Tuolloin alussa oli myös muitakin pettämisjuttuja, mutta ei yhtä vakavia. Kaiken kaikkiaan tämä mies satutti minua monilla tavoilla monta kertaa

Lue nyt hyvä ihminen kirjoittamasi uudelleen ja mieti, että mitä hiton järkeä on alkaa uudelleen suhteeseen tuollaisen miehen kanssa?

Ei ne nainen elämääsi pilannut. Mies teki sen ihan itse pettäessään sinua. Syytät aivan väärää ihmistä jos laitat homman ko. nainen piikkiin.

Vierailija
32/37 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika paljon siihen kaikkea sotkua mahtunut. No jokainen tavallaan.

Vierailija
33/37 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos ex on muuttanut ulkomaille, niin mahdollisuus mihinkään suhteeseen on aika lähellä nollaa. Itse taas saat mieheltä enemmän arvostusta kun annat tämän pitää exän ystävänään.

Vierailija
34/37 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mies ei selvästikkään pysty irrottautumaan naisesta.

Anna miehen jatkaa elämäänsä haikaillen tämän naisen perään, ja jatka sinä omaa parempaa elämääsi ilman tätä miestä.

Kyllä järkevä ihminen ymmärtäisi että jos haluaa aloittaa puhtaalta pöydältä, niin silloin tuollainen ex-kumppani ei voi olla mukana jokapäiväisessä elämässä.

Vierailija
35/37 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehän olette oikein kunnon Matti ja Mervi. Uskon teidän ansaitsevan toisenne tai siis sinä miehen ja mies sinut ja kaikki tulevat rakastajatterensa. Ei tiikeri viiruistaan pääse.

Vierailija
36/37 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ihan niin kuin itsestäsi hyvältä tuntuu. Jos sinua häiritsee se että mies pitää yhteyttä ex-rakastajattareen, niin silloin miehen pitää valita. Siis kamoon, mies on pettänyt? tai jättänyt sinut tämän naisen takia jo kerran, niin kyllä pitäisi olla aika ihmeellinen ihminen jota ei yteydenpito häiritsisi! Eikä se huonosta itsetunnosta kieli, vaan itsearvostuksesta. Minulla on ihan hyvä itsetunto, siksipä en tuollaista temppuilua katselisi yhtään. Arvosta itseäsi, äläkä anna miehen sanella. Jotenkinn tulee sellainen olo, että mies tahtoo vaan pitää takaportin auki sinne rakastajattaren suuntaan.

Sopisiko miehellesi samanlainen kuvio sinun taholtasi? Luultavasti ei...

Vierailija
37/37 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että lopettaa yhteydenpidon sinun käskystäsi/toiveestasi, ei toimi pidemmän päälle