Onko väärin vaatia miesystävää laittamaan yhteydet poikki ex-rakastajattarensa kanssa?
Tämä rakastajatar tuli siis kuviohin kun olimme vielä kimpassa miesystäväni kanssa. Tämä nainen sai meidät erotettua mieheni kanssa, ja he jopa seurustelivat vähän aikaa. Sittemmin heillä meni poikki, ja nyt mies haluaisi palata kanssani yhteen. Sanoin vaan, että minulle on tosi vaikeaa unohtaa ja antaa anteeksi se, että minut jätettiin tämän naisen takia. Enkä ainakaan pysty siihen, jos hän vielä on jossain yhteyksissä tähän naiseen. Vaadin häntä poistamaan tämän naisen hänen facebook-kaverilistalta, sekä messengeristä ja skypestä. Mies ei suostunut, koska hän ei näe siinä mitään pointtia. Kuulemma nainen ei ole hänelle tehnyt mitään pahaa, ja kaikki kuulemma on täysin ohi heidän väliltään. Mies ei ymmärrä että tämä nainen on kuitenkin minulle "vihollinen", enkä pysty sulattamaan sitä että tällainen "perheenrikkoja" on missään yhteyksissä minun miesystävääni. Minulla ja miesystävälläni ei ole yhteisiä lapsia, mutta muuten olimme kyllä aika tosissamme, ennenkuin tämä naikkonen ilmeistyi kuvioihin. Nyt tilanne on se, että kerroin miehelle, että en kerta kaikkiaan pysty jatkamaan hänen kanssaan, jos hän ei poista tätä naista elämästään. Mies ei suostunut, mutta kuitenkin väittää rakastavansa minua. Miltä tää teidän mielestä kuulostaa? Kuka on "oikeassa" ja olenko teidänkin mielestä kohtuuton?
Kommentit (37)
Jos erosivat, unohda koko tyyppi. Vaikka olisivat muutenkin eronneet, pidä kiinni vaatimuksistasi, eli ettei hän saa pitää mitään yhteyttä naiseen. Jos hän ei siihen suostu, siirry eteenpäin elämässäsi ja unohda hänet.
niin älä ota häntä takaisin!
Itsekin vaadin ex-tyttöystävään kaikkien siteitten katkaisua nyk. mieheltäni kun aloimme seurustelemaan. Muutaman kuukauden väänsimme kättä mutta kun rautalangasta väänsin hänelle, että en rupea suhteeseen missä pidetään yhteyttä exään ymmärsi asian.
Hassua kyllä nykyään olen tosi hyvä ystävä tämän mieheni exän kanssa ja miehenikin on hänen kanssaan tekemisissä. Minulla oli vain tärkeää nähdä, että mies on tosissaan minun kanssani ja tarvittaessa pystyy katkaisemaan yhteyden pidon tähän exään.
On aivan sama kuka on oikeassa ja kuka on väärässä, tuossa teidän suhteessa ei ole ainesta PARIsuhteeseen, selvästi lähinnä kolmiodraamaan.
Kuuntele itseäsi - miesystäväsi lähti toisen matkaan ja kun heidän tiet erkanisi, niin sitten huolisi sinut takaisin...
On aivan yhdentekevää pitääkö tuollainen mies yhteyttä ex-rakastajaan vai johonkin uuteen rakastajaan tai vaikka neljään uuteen rakastajaan. Kunnollista parisuhdetta ei tuommoisen miehen kanssa voi luoda.
Kysyisinkin siis:
Miksi haluat miehen kanssa suhteen? Jotenkin vielä ymmärtäisin, jos teillä olisi lapsia ja lapset verukkeena haluaisit heidän isälleen antaa mahdollisuuden, mutta mikä tekee pettäjämiehestä niin hienon, että haluat häneen vielä aikaasi tuhlata? Etkö ansaitse parempaa? Onko sinulla joku läheisyydenkaipuu, jonka täyttää kuka tahansa, joka vaan sattuu olemaan lähellä?
Mies jätti minut toisen naisen vuoksi. Nainen oli vieläpä hänen eksänsä. He erosivat, ja aloimme tapailla miehen kanssa. Tämä asia ja nainen ovat minulle todella vaikea paikka, ja asiaa on käsitelty ja käsitelty puheella, itkulla ja katkeruudella. Mies ymmärtää, että vihaan ko. eukkoa, ja on täysin varma siitä, että haluaa minut ja katuu menneitä. Hän ei ole MISSÄÄN tekemisissä ko. naisen kanssa, osoittaa sen minulle sanoin ja teoin käytännössä ja myös tajuaa, että HÄNEN on osoitettava että on luottamuksen arvoinen ja tosissaan kanssani, eikä mun tarvitse "pelätä" sitä naista tai miehen tekemisiä enää koskaan. Ja tajuaa sen, että mulla voi mennä pitkäänkin ennen kuin pääsen tästä kokonaan yli, ja tekee kaikkensa, jotta käsittäisin, että asiat ovat pysyvästi toisin.Nainen ei myöskään ole enää mikään "tabu" vaan jos kyselin hänestä jotakin tms. niin mies vastaa ja puhuu avoimesti, hiljaisuudella ja salaisuuksilla ja tabuilla ei saa mitään hyvää aikaan.
Musta kuulostaa siltä, että kun mies haluaa olla tämän naisen kaveri ja yhteyksissä, hän EI tarkoita mitä sanoo ja EI ole tosissaan kanssasi. Musta on suoranainen ihme, ja aivan upeaa, että oma mieheni on muuttunut käytökseltään täysin, mutta sun miehesi kuulostaa TASAN siltä mitä tämä mies oli ennen, kun petti, salaili ja valehteli, eikä muka tajunnut miltä musta tuntui, eikä välittänyt, kun hän piti yhteyttä naispuolisiin "kavereihin" tai "eksiin". Ja eihän ne sitten kavereita eikä eksiä olleetkaan. Jos mies ei katkaise yhdellä pyynnöllä tai oma-aloitteisesti yhteydenpitoa ihmsiseen, jonka kanssa tekemississä olo aiheuttaa SINULLE pahan olon, mies ei piittaa sinusta vaan siitä toisesta enemmän.
Pointtihan on se, mitä nainen teki SINULLE, välillisesti miehen kautta, miehelle se ei totta tosiaan olekaan tehnyt mitään pahaa...kiva kun mies vielä kertoo sen sulle. Eksä ja toinen nainen kyllä ymmärtää (jos on vilpitön) että häneen ei olla yhteydessä kun teillä on nyt suhde, jännä että mies ei sitä ymmärrä...;)
paitsi että meillä on yhteinen lapsi. Sinuna ehdottomasti lähtisin nyt, kun vielä voit. Totta kai voit yh:kin lähteä, mutta nyt kaikki on helpompaa, sekä sinulle että syntymättömälle lapselle.
Kuitenkin kuulostaa siltä, ettet halua eroon miehestä. Ja mies ei koskaan tule olemaan uskollinen sinulle. Olet oljenkorsi, tuvan lämpimänä pitäjä, se jonka luo palata, kun muut naiset ovat miehesi jättäneet.
Itsepä tiedät.
Mutta ei miehen tarvi tehdä samaa. Hänen ei tarvi päästä yli, vaan hän saa pitää naista vaikka kaikilla listoillaan.
Ja kyllä sun sit kannattaa pitää kiinni miehestä, kun teillä on niin ainutlaatuinen tunneside. Kyllä se side on tärkeämpää kuin se, että mies vielä pettää sua muutaman kerran, ja että tulette aina vääntämään siitä, kuka on perheen pomo. Mutta tuo teidän välinen upea tunne korjaa kaiken. Vaikka mies kyykyttää sinua, kävelee sun ylitse, ja sanoo suhteellisen suoraan, ettei sun tunteillä ole mitään väliä, niin älä siitä välitä. Etsi vain se itsetuntosi, niin osaat nauttia siitä teidän välisestä ainutlaatuisesta tunteesta. Tuo itsearvostus on vain feministien höpöttelyä. Unohda se.
Kyllähän mä tuon oikean ratkaisun sisimmässäni koko ajan tiesinkin. Joskus sitä vaan tarvii muiden naisten "potkiskelua", jotta se oikea ratkaisu vaan kolahtaa kaaliin. Ollaan nyt itseasiassa oltukin jo yli viikko erossa, ja eilen laitoin hänelle mailia, jossa vielä väänsin rautalangasta miksi en tätä ystävyyttä hyväksy, ja miksi se sattuu niin paljon kuin sattuu. Ja että minun puoleltani tosiaan ainoa ongelma on tuo nainen. Ja jos hän vain olisi katkaissut yhteydet tähän naiseen, niin me olisimme voineet jatkaa. Sanoin vielä rakastavani häntä vielä. Mutta vastaus oli 2 lauseen mittainen, hänkin totesi siinä että ehkä me ei sit vaan oltu tarkoitettu toisillemme.
AP
olet miehelle se vaihtoehto B.
Luottamus on hyvän ja onnellisen parisuhteen A ja O. Onko teillä sitä? Niin, sitähän minäkin.
aivan täysin kohtuutonta edes ajatella, että ottaisit tuollaisen ukon ketaleen vaivoiksesi. Kunnollinen mies deletoi muut naiset ihan pyytämättä, kun aloittaa vakavan suhteen. Mies, josta kerrot ei ole kunnollinen, liekö mies ollenkaan. Mikä lie häntäheikki.
sinuna en ottaisi miestä takaisin mistään hinnasta. Jos väittää että hänellä ja tällä naisella on kaikki ohi niin en menisi siitä takuuseen. Voi olla ettei osaa olla ilman naista ja pomppasi sinun sylistä hänen syliin ja nyt toisinpäin. Veikkaan jos otat hänet nyt takaisin tulet kärsimään vielä syvästi, kun hän huomaa että ei haluakaan olla kanssasi vaan tämän toisen. Kyllähän se nainen nyt jotain miehelle merkkaa kerta ei suostu olemaan hänestä ns. "erossa" eli poistamaan numeroa ja facebook juttuja yms. mistä mainitsit.
Miehiä on maailma pullollaan ja aivan varmasti siellä on häntä monta kertaa parempia! Unohda hänet ja etsit uuden.
Muuten saat miettiä pääsi puhki aina tekeekö hän sinulle saman uudestaan ja voisitko ikinä luottaa häneen enää?
Paitsi että pohjimmiltaan ainoa ongelmasi taisi olla se mies...
Kyllähän mä tuon oikean ratkaisun sisimmässäni koko ajan tiesinkin. Joskus sitä vaan tarvii muiden naisten "potkiskelua", jotta se oikea ratkaisu vaan kolahtaa kaaliin. Ollaan nyt itseasiassa oltukin jo yli viikko erossa, ja eilen laitoin hänelle mailia, jossa vielä väänsin rautalangasta miksi en tätä ystävyyttä hyväksy, ja miksi se sattuu niin paljon kuin sattuu. Ja että minun puoleltani tosiaan ainoa ongelma on tuo nainen. Ja jos hän vain olisi katkaissut yhteydet tähän naiseen, niin me olisimme voineet jatkaa. Sanoin vielä rakastavani häntä vielä. Mutta vastaus oli 2 lauseen mittainen, hänkin totesi siinä että ehkä me ei sit vaan oltu tarkoitettu toisillemme. AP
Se exä varmaan pisti poikki. Sitten mies otti sut. Nyt se odottaa että exä ottaa sen takasin. Sä laittaa sun kanssa saman tien poikki.
Eli oot siis jo eronnu siitä. Hyvä niin. Kun vinkuu sun perään, niin älä ota sitä takasin. Vaikka tällä hetkellä tuntuu että se on se sun ainoa ja oikea rakkaus. Niin kuule kyllä niitä vielä tulee lisää :)
unohtaisin molemmat. Et saa tuosta suhteesta kuin epävarmaa oloa ja tuskaa osaksesi. Löydät vielä paremman miehen itsellesi.
mies ei katkaise välejä exään. Mulle suurin ongelma tilanteessa olisi se, että mun olisi tosi vaikea antaa anteeksi sitä, että mies petti. Jos ero tulee toisen takia, niin olisi edes korrektia jättää ensin vanha eikä pettää selän takana.
Kun mä tapasin nykyisen mieheni, hän oli ollut pitkään sinkku ja puhelimessa oli paljon naisten numeroita (treffikumppaneita ja kaikenlaamilman tuttuja, joiden kanssa oli treffaillut ja viritellyt mitä miloinkin). Musta oli ihanaa, kun mies itse oma-aloitteisesti deletoi kaikki ja sanoi, että näitä ei nyt enää tarvita eikä näihin olla yhteydessä, koska löysi mut :)
Kyllähän mä tuon oikean ratkaisun sisimmässäni koko ajan tiesinkin. Joskus sitä vaan tarvii muiden naisten "potkiskelua", jotta se oikea ratkaisu vaan kolahtaa kaaliin. Ollaan nyt itseasiassa oltukin jo yli viikko erossa, ja eilen laitoin hänelle mailia, jossa vielä väänsin rautalangasta miksi en tätä ystävyyttä hyväksy, ja miksi se sattuu niin paljon kuin sattuu. Ja että minun puoleltani tosiaan ainoa ongelma on tuo nainen. Ja jos hän vain olisi katkaissut yhteydet tähän naiseen, niin me olisimme voineet jatkaa. Sanoin vielä rakastavani häntä vielä. Mutta vastaus oli 2 lauseen mittainen, hänkin totesi siinä että ehkä me ei sit vaan oltu tarkoitettu toisillemme. AP
Lohduttavaa tavallaan kuulla teiltä, että ei tuo miehen käytös ole niin paha. Koska tavallaan haluaisin vielä antaa yhden mahdollisuuden miehelle. Silloin, kun tämä nainen tuli elämäämme, oli mies kuulemma epävarma ja hämmentynyt siitä mitä hän haluaa. Siis vaikka hän periaatteessa rakasti minua (ja rakastaa vieläkin), ja halusi minun kanssani tulevaisuuden, niin silti häntä myös pelotti sitoutouminen. Tällöin olimme seurustelleet noin 10 kuukautta vasta. Nyt takana on jo reilu puolitoista vuotta. Tuolloin alussa oli myös muitakin pettämisjuttuja, mutta ei yhtä vakavia. Kaiken kaikkiaan tämä mies satutti minua monilla tavoilla monta kertaa, ja kaikki neuvoivatkin unohtamaan tämän miehen. Jokin kuitenkin aina veti meitä takasin yhteen. Nyt aivan viime aikoina mies on muuttunut ja rauhoittunut aika paljon. Vakuutti että kaikki on ohi tämän rakastajattaren kanssa. Tämä ko. nainen on nyt muuttanut ulkomaille, ja mies sanoi, että jos hänen täytyy tähän naisen kotimaahan jossain vaiheessa matkustaa, niin ottaa minut aina mukaan. Meidän välillä on aina ollut vahva tunneside, minkä avulla olemme näistä hänen kaikista toilailuista päässeet yli. Olemme käyneet paljon läpi yhdessä, ja mietinkin että eikö se merkitse jo aika paljon? Mietin, että yrittäisinkö vielä kerran antaa anteeksi, ja myös unohtaa tämän naisen. Hänessä ei ole mitään parempaa kuin minussa. Mies on myös selittänyt ne asiat, jotka tässä naisessa vetosivat häneen. Esim. se että tämä nainen oli joustavampi ja rennompi kuin minä. Miehen kaikki ystävätkin ovat aina sanoneet minulle, että ovat vakuuttuneita siitä että olen hänen elämänsä nainen, huolimatta noista meidän ongelmista. Mitä mieltä olette? Ja mitä itse tekisitte vastaavassa tilanteessa? AP
"Petin, koska sitoutuminen ahdisti". "Petin, koska en tiennyt mitä elämältä haluan". Täyttä p*skaa!
Hän petti sinua, koska hän halusi toista naista. Useampaan kertaan. Sinä et riittänyt.
Ja sinä et ollut niin tärkeä, että loukkaamisesi olisi ollut riittävän paha versus miehen panohalut.
Ja jos mies todella rakastaisi sinua enemmän kuin mitään muuta, hän heivaisi kaikki muut välittömästi jos sitä toivot.
Vaikka lakkauttaisi koko facebook-tilinsä vuoksesi.
JOS rakastaisi. Mutta kun ei rakasta. Unohda koko tyyppi, ansaitset parempaa.
Ja aika helposti mies sinusta luopui, jos muka kuvittelet että välillänne oli elämää suurempaa rakkautta. Hohhoijaa.
Jos ei sitä ole, ei suhde millään voi jatkua. Sinulla ei ole luottamusta mieheen, sillä et halua, että hän pitää yhteyttä entisiin. Jos luottaisit täysin,mies voisi ihan hyvin pitää nämä "kaverinsa".
Mies ei ihan tosissaan halua suhdetta kanssasi, jos ei suostu jättämään tätä toista kokonaan. JOS olisi tärkeintä maailmassa, hän ei olisi toiseen katsonutkaan. Nyt tutntuu, että tämä toinen on sittenkin tärkeämpi. Sinun kanssa ollaan vaan mukavuudesta (jos ollaan enää ollenkaan).
Ehkä se suuri rakkaus tai millä sitä kuvailit olikin vain harhaa ja omaa kuvitelmaasi? Oma mieli tekee tepposia, jos oikein kovasti jotain haluaa.
Irrottaudu siis kokonaan tuollaisesta miehestä, niin saat itsearvostuksesi takaisin. Ei kenenkään tarvitse olla kynnysmattnä toiselle.
Sama se olisiko nainen miehen mielestä uhka, minulle uhka olisi todellinen ja varmasti häntä vihaisin (en ehkä häntä ihmisenä, mutta sitä mitä hän on miehen elämään tullessaan aiheuttanut). Lisäksi olisi tosi noloa sekin että Facebookissa kaikki näkisivät että siellä se nykyinen ja suhteen rikkonut ex on sulassa sovussa samalla kaverilistalla, aivan kuin mies haluaisi pitää kaikesta parhaat palat. Eikö riitä että minua on nöyryytetty jo sillä että minut on jätetty toisen takia ja sen jälkeen minun pitäisi esiintyä vielä samalla kaverilistalla tuon naisen kanssa. Jos suhde aloitetaan uudestaan niin kyllä mä haluaisin että mies katuisi toista suhdettaan niin ettei edes haluaisi olla enää yhteydessä siihen toiseen. Vähintä mitä voisi tehdä on lopettaa yhteydenpito toisen kanssa jo siksi ettei aiheuttaisi minulle lisää tuskaa sillä tiedolla että hän on edelleen hänen elämässään. Miten sen voi silloin edes unohtaa ja jatkaa suhdetta puhtaalta pöydältä.
Ymmärrän toki miestäkin ja osaan asettua myös hänen asemaansa, mutta kyllä hänen pitää ymmärtää että nyt on hänen vuoronsa nöyrtyä oli se hänestä kuinka yliampuvaa tahansa kun on näin kipeästä asiasta kyse. On varmasti naisia jotka tällaisen tilanteen saattaisi kestää, mutta hän haluaa jatkaa suhdetta sinun kanssa joka koet asian näin.
Tässä AP taas, nyt vasta ehdin koneelle teidän vastauksianne lukemaan. Joo, nyt kun tarkemmin muistelen niin, heidän suhteensa katkesi siihen, että tämä nainen muutti ulkomaille ja jätti mieheni toisen miehen takia.
Niin ja sellaisenkin muistin nyt, että silloin kun minut jätettiin, niin tämä mies soitti minulle yhdessä naisystävänsä kanssa, että minun tulisi jättää heidät rauhaan, koska tämä toinen nainen ei halua että olemme miehen kanssa yhteyksissä.
Olen vaan niin sumussa tässä kulkenut melkein jo vuoden, että en edes pysty muistamaan kaikkea tapahtunutta. Jos muistaisin niin en edes pystyisi kaikkea kestämään. Ahdistuslääkkeitänikin olen joutunut tämän miehen takia käyttämään.
Joo, nyt alkaa jo itseänikin naurattamaan, kun luen mitä olen tuossa aiemmin kirjoittanut ja pohtinut... Tiedän kyllä ettei kukaan mies oo tollasen paskan arvoinen. Kiitos teille kannustuksesta!
Tällä hetkellä on kaikki usko mennyt miehiin. Vientiä mulla on aina ollut yli oman tarpeen, mutta kaikki kaksilahkeiset näyttäytyy mun silmissä nyt vaan mahdollisina pettäjinä ja kusipäinä. :-/
AP
siis mikä ihmeen mies edes luuhaa jossain FB:ssä? Tai messegerissä? aivan has been hommaa...