Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaupungissa asuville kunnon verot autoihin!!

Vierailija
11.01.2010 |

kaupunki alueilla asuville sais laittaa kunnon lisäverot autoihin koska siellä toimii julkiset sen verran hyvin etteivät autolla mitään tee!! naurettavaa että ne ketkä asuvat syrjäseudulla joutuvat maksamaan liikkumisestaan älyttömästi. naurettavaa muutenkin että eduskunnassa ajetaan ajatusta siitä että kaikkien tulisi keskittää asumisensa suuriin kaupunkeihin jne. pienempi kulutteisiin autoihin 0 vero. ja jos asuu kaupungissa niin kova verotus että joutuvat miettimään millä kulkevat 2km työmatkat kun pihalta kulkee bussit ja metrot!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai seuraavaksi vaittaisit täällä että "mitä teen kun vieras nainen kantaa päivittäin mieheni työkaluja?" "kannattaako ollaa huolissaan ja onko tämä nyt suhteemme loppu?"

Vierailija
22/32 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäs helvatun takia täytyy tunkea sinne pääkaupunki seudulle asumaan jos kerta hinnat on niin korkeat??? ainiin mutta sehän taitaa tehdä teistä kaupunkilaisista "hieman" parempia ihmisiä ja onhan se hienompi sanoa etä asuu kaupungissa ahtaassa kolmiossa 5 henkisen perheen kanssa keskellä betonikylää kun maaseudun rauhassa!! eli verot sinne ketkä saastuttaa eli kaupunkilaisille!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni olisin ilman autoa, mutta se ei ole vaihtoehto niin kauan kun kaikki bussit kulkevat keskustan kautta.

Vierailija
24/32 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muutkin verot joilla saadaan iskettyä lapsiperheiden arkeen kunnolla ovat tervetulleita!

Vierailija
25/32 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

energiavero kun lamppu ei meinaa syttyä?

Vierailija
26/32 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei pitäisi edes vastata, mutta en pysty.

Me asumme liki keskustassa ja meillä on auto. Emme käytä autoa työmatkoihin emmekä kauppareissuun joka on kilsan suuntaansa.

Auto otetaan käyttöön vain kun kuljemme johonkin pidemmälle. Tai jos matka suuntaantuu poikittain joko länteen tai itään. Jos on asunut koskaan ikinä pääkaupunkiseudulla niin tietää, että poikittain esim 30 km siihen menee helposti tunti poikineen julkisilla. Jäisi isovanhempien tapaamiset pikkuisen vähemmälle jos meillä ei olisi autoa.

Ja toisekseen meistä on mukava lomalla lähteä muualle suomeen ja jätämme sinne samalla euroja. Näistäkin euroista on iloa siellä syrjässä. Joten jos meillä ei olisi autoa ei me lähdettäisi mihinkään maakuntiin julkisilla.

Eli pieni pyyntö voitko perustella miksi minun pitäisi maksaa enemmän autosta kun sinun. En sitä käytä sitä kuitenkaan muuten kuin silloin kun julkiset ei toimi.

Vierailija
27/32 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsellani on KAIKKI tärkeät ihmisetkin täällä.

Mummot, vaarit, kummit, kaverit siis ihan kaikki.

Itsellä myös kaikki ystävät täällä, tukiverkko, kaikki palvelut, koko elämä siis.

Koulu myös, vaikkakin osa tunneista kauempana.

Asuin lapsuudessani muutaman vuoden maalla ja aivan kamalaa!! Ei mitään minua kiinnostavaa tekemistä, minun harrastukset 90km päässä ja sinnekkin AUTOLLA piti kulkea.

Maalla oli niin pienet piirit, kaikki tiesivät naapurin asiat paremmin kuin naapuri itse.

Teinit rellestivät täysi-ikäisten poikien kanssa, joivat jne..

Se siitä maaseudun rauhallisesta harmoniasta.

En sano, etteikö joillekin sovi maalla asuminen, mutta minulle se ei ole koskaan vaihtoehto.

Viihdyn kaupungissa ja sillä selvä

Vierailija
28/32 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

autojahan on enemmän maaseudulla kuin kaupungeissa joten verotus pitää sen mukaan järjestää, jos mieli saada jotain ympäristöön kohdistuvia tuloksia ja verotuloja. Maaseudulla vero tulisi olla kaksinkertainen, koska siellä on luonto puhtaampaa ja siksi saastuttaminen törkeämpää. Lisäksi maalaiset jättää usein auton turhaan käyntiin ja ajavat turhia ajoja. Perheen kakkosautoa tulisi verottaa vielä kovemmin koska usein se on vain pröystäilyä.

Vierailija
29/32 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kaupunkimainen teidän mielestä betonihelvetissä asuminen on ekologista ja ainoa järkevä tapa asua jos tämä planeetta halutaan säästää myös meidän lapsille. kaupungissa ilman autoa asuminen pitäisi tehdä halvemmaksi ja siitä pitäsi saada verohelpotuksia. Jos joku haluaa asua jossain luonnonrauhassa ja tulla sieltä katumaasturillaan töihin taajamaan ja ruiskimaan samalla kaupunkilaislasten leikkipuistot täyteen pakokaasua, niin sellaista pitäisi kyllä laittaa verolle tosi rutkasti. Kaikki yksityisautoilu pitäisi saada loppumaan ja maalaisten pitäisi muuttaa kaikkien kaupunkeihin. Luonnonrauha on ihan kivaa joo, mutta se teidän autoilu ja leveä asuminen on suuri ongelma ja ökyilyä. no, kohta öljy ja bensa loppuu maailmasta ja samalla teidän epäekologinen ja typerä elämäntapa.

Vierailija
30/32 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän ei enää tarvitsisi verorahoillamme tukea maaseutua.

Vierailija
31/32 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim mun mies töissä 30 km kaupungin ulkopuolella. Jos lähtis bussilla sinne, joutuisi vaihtamaan bussia 3 kertaa ja kävelemään sit 1,5 km päälle, aikaa menis 1½ tuntia. Autolla 20 minuuttia.

Mä kuljen bussilla koska olen keskustassa töissä.

Ja btw, Turussa ei ole metroa.

Että pidä sinä vaan turpas kiinni.

Vierailija
32/32 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tulla autolla tänne pohjoiseen hiihtolomalla rällästämään kelkoilla ja metelöimään kännissä ja roskaamaan kaunista luontoa. Pysykäähän siellä betonihelvetissänne, kun siellä kerran on niin ihanaa.