Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen yöllinen outo kohtaus?

Vierailija
11.01.2010 |

Meidän kohta 6v tyttö heräsi juuri äsken huutamaan jotain omituista. Itki ja huusi lauseita joista en saanut mitään tolkkua. Yritettiin miehen kanssa herättää pitkään, eikä tapahtunut mitään, jatkoi vaan tätä pulinaa ja itkua. Haettiin sitten vettä jota joi ja vähän heräsi valot päällä. Yritin saada sanomaan jotain normaalia, ei suostunut puhumaan. Sitten kyllä sanoi kysyessäni pehmolelunsa nimen ja vähän myöhemmin että Haluan mennä nukkumaan. Onko tämmöinen ihan normaalia vai mikä juttu tämä oli? Onko teillä kokemusta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin juuri tuollainen lapsena. pyörin ja hyörin omassa huoneessa keskellä yötä, itkin ihan kuin joku isompikin olisi ollut hätänä, hereille vanhemmat eivät saaneet millään. aamulla yleensä muistin että olin nähnyt pahaa unta ja sen että itkin yöllä, en muuta.

tuollainen menee ajastaan ohi mutta kannattaa ainenkin alussa tarkkailla ettei uneksinta ole sellaista että olisi vaaraa siihen että tyttö satuttaa itseään. itselläni tuollainen kesti n. 4-5 vuotta, loppui kun muutettiin.

Vierailija
2/10 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsella oli sellaisia kylläkin siinä 3-4 vuotiaana. Heräsi melkein joka yö pari tuntia nukuttuaan huutamaan, ei oikein tiennyt onko lapsi hereillä vai ei, huusi aikansa, ei saanut koskea,

sitten rauhoittui, tuntui ettei aamulla muistanut koko juttua. Googlaappa, tästä löytyy paljon tietoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo sellainen yöllinen kauhukohtaus? Olen kuullut sellaisesta puhuttavan, mutta omakohtaisia kokemuksia ei ole.

Vierailija
4/10 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsella oli sellaisia kylläkin siinä 3-4 vuotiaana. Heräsi melkein joka yö pari tuntia nukuttuaan huutamaan, ei oikein tiennyt onko lapsi hereillä vai ei, huusi aikansa, ei saanut koskea, sitten rauhoittui, tuntui ettei aamulla muistanut koko juttua. Googlaappa, tästä löytyy paljon tietoa

itse ainenkin suutuin jos vanhemmat yrittivät kysellä jotain tai koskea. alussa luulivat että olen hereillä kun osasin liikkua asunnossa aivan normaalisti ja silmät olivat auki kunnes tajusivat että nukun joka kerta koko tuon uneksinnan ajan.

tosin vanhempi olin, n.6-7 vuotiaana alkoi.

t:2

Vierailija
5/10 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin lapsella hieman nuorempana usammin. Ihan normaaleja koululaisia ovat nyt. Naapurimme oli muuten psykologi ja sanoi, että ihan normia kasvuun liittyvää.

Vierailija
6/10 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin ja luin jonkun mamman kirjoituksia, että tämmöinen voisi johtua jostain traumasta. Nyt tämä ylireagoiva mamma täällä tietysti miettii, että lapsemme oli viime yön yökylässä tuttavillamme ja vilkas mielikuvitus tekee kepposia.

On kyllä ollut koko päivän tosi iloinen ja sanoi haluavansa mennä sinne uudestaan. Ehkä nyt ylidramatisoin, voipi olla että kuitenkin vaivannut pieni ikävä aiheutti tämän eikä mikään sen suurempi...? Ei ole vaan ennen ollut mitään tämmöistä.

ap

Vierailija
7/10 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin enemmän tuossa 2-3 vuotiaana. Eikä lopettanut huutamista ennenkun sen sai jotenkin hereille... Pahimmillaan show toistui joka ikinen yö... Vettä kasvoille ja tokeni sillä. Ei tuntunut itse muistavan koko juttua, toivotti vaan hyvät yöt ja meni takaisin nukkumaan.

Tytöllä ollut aina varsin vilkas tuo yöelämä. Nauroi ja itki unissaan jo ihan pikkuvauvana :D

Nykyään ikää 7 vuotta ja nuo varsinaiset kauhukohtaukset on loppuneet, mutta höpöttää, kikattaa, itkee unissaan ja touhuaa herraties mitä...

Vierailija
8/10 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen vähän ylikierroksilla ja nukkuu siksi levottomasti.

Vierailija
9/10 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenneurologille.

Vierailija
10/10 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellisuuden ja unen rajamaastossa.Ihan kauhuissaan.Näkee millon mitäkin, välillä tunnistaa meidät ja tietää missä on, välillä ei.

Lääkärissä ollaan käyty monen monta kertaa(epäiltiin epilepsiaa).Ne on niitä kauhukohtauksia, joita joillekkin öisin tulee.

Meillä toi kohtaus kestää minuutista neljään, ei siinä paljon kerkiä mitään kuvaamaan kun yrittää rauhottaa lasta ja herättää hänet todellisuuteen.