Tony Halme on kuollut.
Entinen kansanedustaja ja nyrkkeilijä Tony Halme on kuollut äkillisesti. Halme oli 47-vuotias.
Halme löydettiin kuolleena kotoaan Helsingin Herttoniemestä varhain sunnuntaina. Poliisi tutkii tapausta kuolemansyyn tutkintana. Asiaan ei epäillä liittyvän rikosta.
Tony Christian Halme ehti täyttää keskiviikkona 47 vuotta. Hän syntyi Helsingissä 6. tammikuuta 1963.
Julkisuuteen hän tuli ensimmäisen kerran Gladiaattorit-ohjelman kautta 1993. Kamppailuohjelmassa Halme tunnettiin nimellä Viikinki.
Halme nousi eduskuntaan maaliskuussa 2003 äänivyöryllä. Perussuomalaisten ehdokas sai vaaleissa peräti 16390 ääntä. Halme valittiin myös Helsingin kaupunginvaltuustoon kunnallisvaaleissa 2004.
Halme kunnostautui myös ammattinyrkkeilijänä ja showpainijana. Lisäksi hän esiintyi parissa elokuvassa ja julkaisi neljä kirjaa. Lisäksi Halmeelta on ilmestynyt musiikkialbumi.
Kohtalokas
kesä 2003
Viimeisinä vuosinaan Halme kärsi aivovammasta. Hän ei koskaan toipunut heinäkuun 2003 tapahtumista. Halmeen ja hänen silloisen vaimonsa asunnossa sattui ampumavälikohtaus, jonka jälkeen Halme kuljetettiin tajuttomana sairaalaan.
Halme heräsi lääkkeiden ja alkoholin sekakäytön aiheuttamasta koomasta kolmen viikon kuluttua ja pääsi kotiin kuuden viikon sairaalahoidon jälkeen. Hänet tuomittiin myöhemmin neljän kuukauden ehdolliseen vankeuteen.
Halme kärsi loppuun saakka vakavista muistihäiriöistä.
- En muista oikein mitään. Jos olen aamulla käynyt kaupassa, en muista sitä enää iltapäivällä ja käyn kaupassa uudestaan, Halme kertoi IS:n haastattelussa viime kuussa.
IS
http://www.iltasanomat.fi/
Kommentit (7)
En ollut kuullut.
Olen surullinen, harvoja rehellisiä julkkiksia/ poliitikkoja.
En ollut kuullut.
En ollut kuullut.
Hyvä kun siitäkin päästiin!
Minä kun en kuulu niihin jotka roikkuvat tällä palstalla koko päivää, niin oli uusi juttu minulle!