Millaisia miehiä nämä oikein ovat, jotka sanovat naisiaan ihaniksi?
Aiemmin täällä kyselin, että sanooko miehenne teitä ihaniksi ja selitin kuinka oma ei sano (ja että on sanonut, että se sana ei kuulu hänen sanavarastoon.)
Aikamme sitten tapeltiin taas aiheesta (joo minusta siinä ei ollut mitään tappelemista, mutta en meinanut saada asiaani sanottua miehelleni). Mieheni sanoi, että oikeat miehet ei sellaista puhu, että tuskinpa hänen työpaikkansa rekkakuskit puhuu, sitten hän sanoi myös, että jotkut pojanklopit saattaa puhua. Väittelimme/keskustelimme, kunnes hän viimeisinä sanoinaan sanoi, että hän uskoo, että akateemiset käyttävät tuollaisia ilmaisuja enemmän, eikä duunarit.
Niin, että olisinkin halunut kysyä, että te joiden miehillä on ihana sana (teistä), jossain muodossa käytössä normaalissa sanavarastossa (ei tarvitse välttämättä joka päivä olla sellasta sanomassa, vaikka kuukausittainkin riittää..). niin millaisia miehiä he ovat? Esim. koulutustaso ja ikä (ammattikin tietty kertoo aika paljon).
Kommentit (61)
jotka kauheasti suitsuttavat vaimoaa. Ihana, mahtva, jumalainen. Tuttavapiirissä näitä on ollut, mutta eivät ole kauaa jaksaneet jumaloida, vaan jumaloinnin kohde on vaihtunut. Toki Jumalallisen kanssa voi olla vaikea olla, jos toinen on tolpan nokassa ja itse siellä alhaalla.
Ei mun mies mua kauheasti kehu, mutta kavereidensa kanssa puhuessaan usein viittaa mun mieleipiteisiin tai sanomisiin, ihan siis arvostavassa mielessä.
on DI, 33-vuotias, fiksu ja mukava ihminen kaikin puolin.
Ulkonäköä piisaa: komea, 190 cm/100 kiloa, kätevä käsistään, osaa rakentaa ja remontoida.
On täydellisen vapaa sellaisesta sovinistisesta öyhötyskulttuurista, vaan osaa olla täysin oma rento hyväsydäminen herkkä ja älykäs itsensä.
ihan tavallinen ja kiltti perheenisä. Ei mikään imelä, mutta osaa näyttää tunteensa.
35-vuotias insinööri (AMK, tosin paikka POlillekin oli, mutta ei töiltä ehtinyt jatkaa opiskeluja), yhdessä ollaan oltu 8 vuotta ja lapsia 3.
Minä olen ylipainoinen ja aika rutale muutenkin, tosin älykäs ja hauska myös.
Tuli lasten kanssa luistelemasta ja mä olin sillä välin tehnyt ruuan ja laittanut saunan päälle. Olin ihana!
syötävän hyvän näköiseksi, kauniiksi tai pantavaksi, mielialasta riippuen ;)
Sanoo myös joskus mahtavaksi, maailman ihanimmaksi naiseksi ja ihana-sanakin on tainnut joskus kuulua :)
Yhdessä olen mieheni kanssa ollut ihan teini-iästä asti ja mies (28v) on insinööri ja portsari :P
Kehuu ihanaksi, ihanimmaksi, kauniiksi, rakkaaksi jne. Sanoo myös päivittäin rakastavansa.
Ja mies on rakennusalan hommissa, ikää 24.
mies 26v vartija joka harrastaa kuntosalilla käyntiä
ei viljele moisia ilmaisuja, mutta sitten tutustuin duunariin, jolta olen saanut kuulla tätä ilmaisua itsestäni. Ja se tuntuu hyvältä.
Ei kuulosta mitenkään oudolta tai makeilevalta hänen suussaan. Sen sijaan jos exä olis sanonut, olis kuulostanu tosi omituiselle. Riippuu ihmisestä, sopiiko se vai ei. Nii ja nyksä ei ole mikään akateeminen, ehkä jonkin sortin älykkö kuitenkin :)
jos itse kutsuisin miestäni ihanaksi... jotenkin ei sovi oikein häneen, vaikka hän käyttää minusta juuri sitä ihana kaunottareni nimitystä.
Ehkä ktsun häntä ennemmin vaikka karvakasaksi tai pojuksi tai muuten vaan jollain ei niin lempeällä nimityksellä.
kolmevitonen duunari, hevimies henkeen ja vereen. Paljoa ei lässytä, mutta sen mitä sanoo, sanoo tosissaan ja tunteella.
on merimies ja mahdollisimman pitkälle koulutettu sellainen. Todella miehekäs ja älykäs. Täydellinen paketti. Käyttää ihana-sanaa päivittäin :) samoin kuin muita kauniita sanoja.
duunari ja perusäijä muutenkin. Mutta ei ikinä sano mitään ulkonäköön liittyvää. Olen vaan ihana ja joskus maailman paras aviovaimo.
mieheni on 40-vuotias, akateeminen, naimisissa olemme olleet 15 vuotta, kolme lasta. Oma äitini käyttää tuota sanaa, isäni ei ikinä erityisen ikinä ei hellittele äitiäni verbaalisesti mitenkään.
25 vuotias mieheni, peruskoulu pohjalla eli ei ole ammattikoulua tai lukiota edes käynytkään, sekatyömies eli tekee ihan varastohommia tällähetkellä...
Esikoisemme syntyy 4vko:n päästä tai PITÄISI syntyä ja kyllä mieheni sanoo minua ihanaksi melkeinpä päivittäin
Entinen raksaduunari. Hevari.
Olen hänelle kaikki superlatiivit, useita päivässä. :) Ja hän minulle.
Mies 44v., ei-akateeminen yrittäjä.
mutta vastaanpas omalta kohdalta. Mun mies nyt just täyttämässä 30v, ammatiltaan insinööri, 3 lasta. Ja todellakin sanoo usein mua ihanaksi, kauniiksi (vaikken sitä todellakaan omasta mielestäni aina meikittömänä, tukka sekaisin ole), hotiksi, rakkaaksi jne. On kyllä muuten aika "perinteinen mies" eli tykkää urheilusta ja sen katsomisesta, tietokoneista jne. eikä tykkää kauheesti kotihommista (mut tekee jos pyydän). Mutta puhuminen ja pussaaminen on miehelle erittäin luontevaa ja voisin väittää, että kiehnää enemmän mun kyljessä kuin minä sen :)
Sanoo usein ihanaksi ja kauniiksi. Yhdessä ollaan oltu 8 vuotta. Eikä todellakaan ole mikään imelä lässyttäjä.