Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään kokemusta vuolukivikiukaasta saunassa? (Harvian Fuga)

Vierailija
09.01.2010 |

Minua kiehtoisi ostaa Harvian Fuga- merkkinen vuolukivikiuas. Se kun varastoi kuumuuden pitkään ja on hyvä tällaisessa suorasähkötalossa. Onko kellään kokemusta tai kuulopuhetta, millaiset löylyt sillä saa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin merkki on Vuolux (tms).

Tykkään sen löylyistä tosi paljon. Ovat tosiaan pehmeämmät ja kosteammat kuin ns. perinteisissä kiukaissa. Ja en vertaisi vuolukivisiin kiuaskiviin. Kokemusta niistäkin ja löyly ihan erilainen.

Vierailija
2/7 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvian sivuilta, millainen tuo on, mutta mun vanhemmilla on pienessä saunassa sellainen, ja sillä saa kyllä tosi hyvät löylyt. Se ei oo ollenkaan sellainen niinku tavalliset sähkökiukaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitti, ettei tiedä millainen toi kys malli on, mutta vanhemmillani on JOKU vuolukivikiuas. Oli vähän epäselvä tuo mun vastaus...

Vierailija
4/7 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ymmärrettävä vastaus oli :-)

ap

Vierailija
5/7 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erinäköinen kuin tavalliset mutta ihan samalla lailla löylyt saa saunassa kuin saunassa.

Vierailija
6/7 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis muista nyt mallia. On parempi kuin normi sähkökiuas. Löylyt on vähän puukiuasmaiset, pehmeät.

Vierailija
7/7 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi tyytyväisiä. Löylyt ovat selvästi pehmeämpiä kuin tavallisella sähkökiukaalla (meillä oli sellainen samassa saunassa ennen). Tämä johtuu käsittääkseni siitä, että vuolukivikiukaassa vettä ei heitetä vastusten päälle, vaan vuolukiven päälle, joka saa (ilmeisesti erilaisen lämpötilansa takia) veden hyörystymään jotenkin eri tavalla.

Löylyt ovat tosiaan vuolukivikiukaalla samanlaiset kuin puukiukaalla. Vain savun haju puuttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi