Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko itse tai joku läheisesti törmännyt "namusetään" lapsena?

Vierailija
09.01.2010 |

Millä tavalla yritti houkutella mukaansa ja miten toimit tilanteessa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä lapsi niin on näitä nähty usein. Vaikka kuinka nykyää media tuo esiin kuinka turvatonta meillä on, niin mun näkemyksen mukaan paljon vähemmän tällaista nykyään on. Internet on sitten varmasti sellainen paikka nykyään missä lapsen ei ole turvallista olla, ainakin omilla lapsilla on tarkat rajat mitä netissä/ älylaitteilla saa tehdä. 

Vierailija
22/24 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monet protopersusedät ahdistelivat jo 80 luvulla minua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun parkkiksella oli mies auton ovi auki ja kun mentiin siitä ohi niin sillä oli housut puolitangossa ja istui muna esillä. En osaa enää kuvailla tarkkaan mutta olisi halunnut huomiota. Sama auto oli siinä usein. En muista kerrottiinko aikuiselle. Minä en tajunnut mistä oli kyse, kaveri sanoi että äkkiä pois! Olin 9-vuotias.

Vierailija
24/24 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, eka-tai tokaluokalla kun kuljin kouluun sellasta metsäpolkua. Koulu oli ihan lähellä. Muistan että yhtäkkiä siinä oli mies jolla oli musta puolipitkä nahkatakki ja kalju päälaki, mutta ei mikään vanha pappa ollut. Varmaan joku kolmekymppinen korkeintaan. No jokatapauksessa kertoi huolestuneella äänellä että oli löytönyt tippuneen linnunpojan, että mun täytyisi tulla sitä katsomaan, että voisin auttaa pelastamaan sen. Menin sitten metsänpöheikköön sem perässä, mutta ei näkynyt lintuja, vaan sillä oli joku makkaran näköinen kädessä josta puristi jotain valkosta. 

Muuta en muista, en muista käskikö mun koskea "siihen" vai pitikö mun vaan katsoa. Mutta varmaan aloin tajuta että töytyy päästä pois siitä. En kertonut kotona mitään.