Aamu - olisiko kaunis nimi tyttärelle?
Mitä muita kauniita A-alkuisia nimiä teille tulee mieleen? Saa olla erikoisiakin.
Samoin harvinaiset E-nimet kiinnostaisivat!
Kommentit (37)
serkun tyttö on Aamu jota kaikki muut lapset kutsuu nimellä Ammu. Revi siitä sitten...
Kiitos ehdotuksistanne!
Jonkun ehdottama Evilla oli kaunis nimi! En ole koskaan aiemmin kuullutkaan. Myös Aisla on minusta kaunis, mutta kaverilla on Kaisla-tyttö, joten menee liian lähelle sitä.
Miltäs teidän korvaan kuulostaa nimi Aarna?
ap
Siinä se voisi vaikkapa olla. :)
Tykkään myös Nuppu-nimestä, mutten ensimmäiseksi nimeksi sitä laittaisi. Jotenkin poikien jälkeen olisi ihana laittaa tuo nimi tytölle esim. kolmen nimen sarjaan keskimmäiseksi nimeksi.
Aamu Nuppu Auriina
Aurelia
Evilla
Elegia
Vielä on onneksi aikaa miettiä! :)
En tullut edes ajatelleeksi, että Alviinassa on sana viina. :) Olviina ei muuten olisi yhtään parempi! :D
ap
kuuluu minun mielestäni niihin nimii, joita ei voi antaa, ellei lapsi ole todella syntynyt aamulla. Tuttavani kastoi poikansa Pyryksi, vaikka poika syntyi keskellä kuuminta hellekautta, sekin oli hassua.
Ja tuo Anina on tosiaan "ääntelyä", marina, ininä, mutina, lätinä...
Aamu on kaunis niimi. Mitä siitä, jos on joskus ollut yleinen lehmän nimenä. Lehmillehän pyrittiin antamaan kauniita "naisellisia" nimiä, joilla mukava mielleyhtymä. Ruusu, Mansikki...
Devil on paholainen, sen tiedän. Yhtä kaikki kauniin kuuloinen nimi, ja sitä on vrkeskuksen mukaan annettukin 10:lle tytölle nimeksi.
ap
Varmasti, jos nimen ajattelee noin merkityksensä mukaan, se olisi annettava juuri aamunkoitteessa syntyneelle... hmmm... Itse olen lähinnä mieltynyt nimen äänteelliseen asuun - se kuulostaa kauniilta. Mutta täytynee tähdätä aamuun! :) Tosin sukupuolestakaan ei ole vielä tietoa, että sikäli toiveajattelua!
ap
minusta taas Aamu on maailman kaunein nimi. Tunnen myös erään Aamu Auroran, mielestäni ihana nimi hänellä. Ei saisi haukkua nimeä.
Voiko tulla mielikuva lehmän ammumisesta, sanat aamu ja ammua, ammu? Pelkkä a ja m nimessä, liian vähän kirjaimia? Aamu neito joka ei tykkää aamuista? Ilta sitten. Muita vaihtoehtoja nimeksi..?
Oma nimi on Aamu tosi monet on kehunut kauniiksi nimeksi
Aivan ihana nimi. Voisin itsekin harkita mahdolliselle kolmannelle, mutta ei sovi kahden ekan kanssa.