Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten järkkäämät einiinkivat yllätykset :o/

Vierailija
08.01.2010 |

Minkälaisia ikäviä ylläreitä teidän lapsukaiset on järkänny silloin kun hetkeksi valvonta on herpaantunut? Mitä kaikkee ne keksiikään!?

Meidän likka 1v 8kk oli tänä aamuna lääppinyt siskonsa huulirasvatuubin kokonaan tukkaansa ja naamaansa :O Äiti oli vähä väsyny ja lepäili sängyssä vielä, kun toinen oli jo touhua täynnä :D

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rsksa-aika, mies raksalla, itse kotona lasten kanssa. Tulin lasten kanssa kaupasta kotiin kädet täynnä ostoskasseja, ja lahjonnan puolelle menin: "siivotkaapa tuo lastenhuone, niin saatte iltapalaksi pizzat!"

Lapset lähti innoissaa hommiin ja minä menin keittiöön tyhjentämään ostoskasseja juniorin, 1-vuotiaan pojan kanssa.

Juuri, kun olin laittamassa jääkaappiin tuplapakkausta Pepsiä, lastenhuoneesta kuului aivan kauhea parkaisi, rysähdys ja huuto: "äiti, tuu, mä en jaksa enää pidellä!!"

Pullot putosi säikähdyksestä maahan, huomasin, miten menivät rikki ja miten Pepsiä alkoi suihkuamaan paineella joka puolelle. Pakko oli juosta kuitenkin huoneeseen, jossa lapset olivat siivoamassa: iso lastenkaappi oli kaatunut kun joku terävä oli kavunnut hyllyjä pitkin viemään jotain ylähyllylle - ei oltu kaappia pultattu vuokra-asunnon seinään. Ja tietenkin sieltä oli pudonnut lattialle _kaikki_ (tiedättehän tyttöjen aarteet, barbin sälät, palapelit, legot - - -)siivo oli järkyttävä.

Kampesin kaappia otsa hiessä pystyyn, kun keittiöstä alkoi kuulua hihkuntaa. Ja kopsaus. Ja ilahtunut hihkaisu, ja taas kopsaus. Hiljaisuus, kopsaus, tosi ilahtunut hihkaisu.

Säntäsin keittiöön, jossa juniori oli jatkanut kassien tyhjennystä, aloittaen luonnollisesti kananmuna paketista. Oli pudottanut 15 kananmunan pakestista 8 lattialle, juuri ostamalleni ylpeydelle, Pentikin matolle.

Kun sitten varovasti, ihan sanattomana kaikesta, istahdin siihen katsomaan Pepsipisaroimaa keittiötä (limsaa oli katossa, sälekaihtimissa, patterien takana, kaikkialla), mietin, että minä elän nyt elämäni parasta aikaa, pitääpä nauttia :D

Kiitos hyvistä nauruista ja onneksi ei hylly kaatunut lasten päälle! :)

Vierailija
62/121 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummipoika n.4v oli katsonut isänsä kanssa vähän duudsoneita, jonka jälkeen oli lyönyt kaksi ikkunaa mäsäksi. nyt ne on teipattuna kasassa.

pikkuveljeni on pissannut saunakauhaan ja heittänyt kiukaalle, mahtava haju monta viikkoa. sama veli on kakannut keittiön pöydälle.

toinen veljeni on ampunut jousipyssyllä isän autosta vilkun ja kottikärryjen renkaan.

toinen veljistäni selitti kerran jotain tarinaa ja kun kukaan ei kuunnellut, löi nyrkin pöytään, karjaisi että "VITTU!", katsoi jokaista vuorollaan silmiin ja jatkoi tarinaa. kaikki kuuntelivat.

veljelläni oli kerran lähtenyt hampaita (vai oliko tulossa, en muista) ja suussa oli siis reikiä. ryöhtäisi ja samalla hymyili, jolloin ruuat lensivät avoimesta reiästä äidin naamalle. oltiin siis syömässä.

en nyt muista enempää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen veteli 3-vuotiaana mustalla vahakynällä noin 1,5m pätkän seinää mustaksi ikkunan ja patterin välistä.

3v kaksosilta en uskalla enää lepäämään, kun ekalla kertaa paiskoivat yhdestä isosta lelulaatikosta kaikki pitkin lattiaa ja toisella kerralla ottivat parkkitalonsa ja nakkelivat sitä lattiaan niin kauan, että joka osa oli irrallaan.

Ehanaa.

Vierailija
64/121 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein oli kuin äiti, teki "keiton" valmiiksi, kattoi lautaset, lusikat ja vesilasit pöytään jokaiselle, ja "keitonkin" annosteli lautasille odottamaan. Tämä tapahtui aamuna, kun isillä oli ensimmäinen joululomapäivä, ja äiti viihtyi vähän turhan hyvin isin kainalossa aamulla, kun kuopuskin, 8kk, kerrankin nukkui pitkään.

"Kalakeitto" sisälsi murskattuja pipareita, muussattuja suklaakonvehteja sekä täytelaktritsista revittyjä palasia, päälle loraus vettä sekä puoli mukillista sekamehua. Suurin tuska oli keksiä, miten tämän "keiton" saa kaadettua vessanpönttöön ilman, että 4-vuotias ottaa siitä pultit ja kokee, ettei hänen vaivannäköään arvosteta :)

Vierailija
65/121 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja naamaanhan se jännästi värjäävä aine luonnollisesti pääty...

Vierailija
66/121 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pokkana..."en oo leikannu"näimpä!

Ja kysymykseen "mä haluun piirtää, missä on paperii.."ei kannata unisena vastata.."ihan mihin vaan....tulos auton kyljessä neidin nimi kissan kokosin kirjaimin kivellä piirrettynä! no ei voi lasta syyttää..mitäs et noussut antamaan paperia...Ja meillähän näitä riittää...

Vierailija
67/121 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein oli kuin äiti, teki "keiton" valmiiksi, kattoi lautaset, lusikat ja vesilasit pöytään jokaiselle, ja "keitonkin" annosteli lautasille odottamaan. Tämä tapahtui aamuna, kun isillä oli ensimmäinen joululomapäivä, ja äiti viihtyi vähän turhan hyvin isin kainalossa aamulla, kun kuopuskin, 8kk, kerrankin nukkui pitkään. "Kalakeitto" sisälsi murskattuja pipareita, muussattuja suklaakonvehteja sekä täytelaktritsista revittyjä palasia, päälle loraus vettä sekä puoli mukillista sekamehua. Suurin tuska oli keksiä, miten tämän "keiton" saa kaadettua vessanpönttöön ilman, että 4-vuotias ottaa siitä pultit ja kokee, ettei hänen vaivannäköään arvosteta :)

Älä nyt vaan latista lapsen luovuutta :DDD

Olisiko tuleva kokki asialla...

ap

Vierailija
68/121 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulos auton kyljessä neidin nimi kissan kokosin kirjaimin kivellä piirrettynä! no ei voi lasta syyttää..mitäs et noussut antamaan paperia...

Ai kamala, otan osaa :O Tuo ei ollut mikään halpa piirrustusalusta :D

ap

Vierailija
69/121 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen pesi vessan seinät, kaapit ym. vessaharjalla. Oli aina välillä kastellut harjan vessanpöntössä, niin että oli hyvä pestä.

Esikoinen myös leikkasi oman tukkansa ihan uuteen kuosiin, kun äiti viihtyi liian hyvin hetken puhelimessa.

Kuopus on sangen oma-aloitteinen tyhjäämään pottaa pönttöön. Mitäs siitä, että pari kertaa on esikoinen sattunut olemaan just pöntöllä kun kuopus tyhjäsi sen potan... Voi sitä huutoa...

Onhan noita!

Vierailija
70/121 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tyttö 2-v. meni vessassa äidin geelipurkille ja vetäisi n. 3 ruokalusikallista mälliä päähänsä. Oltiin just lähdössä kaupoille mutta eipä lähdetty, vaan suoraan suihkuun. Just silloin ei olis jaksanut yllätystä, kun oon viimeisilläni raskaana. Tämä tapahtui siis pari viikkoa sitten.

Aina sen tietää, että jotain jännää on tekeillä, jos tyttö on hiljaa toisessa huoneessa liian pitkään.

Vierailija
71/121 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sen tietää, että jotain jännää on tekeillä, jos tyttö on hiljaa toisessa huoneessa liian pitkään.

Vierailija
72/121 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kun miehen veli oli vauva, mies veteli äitinsä kalliin naamarasvan (joku 100 mk purnukka eli silloin 30 v. sitten oikeasti kallis) omaan pärstäänsä. Kokonaan.

-Mies pisti kerran vauvaveljensä kakkavaipan pyykkikoneeseen joka vain odotti käynnistymistä. Äitinsä ei tietenkään huomannut, kiva ylläri kun otti koneesta "puhtaat" vaatteet.

-Joivat kerran yhdesäs pullollisen lasten yskänlääkettä tarhaikäisinä. Äitinsä ihmetteli poikkeuksellisen unisia lapsia, jossain vaiheessa löytyi tahmea yskänlääkepullo ja sitten mentiinkin sairaalaan.

-Pikkusiskonsa on tehnyt tuon hiustenleikkuujutun, tosin vaan vasemmalla puolella oleville hiuksille (wannabe-punkkari?)

Oon kuullut muitakin juttuja, mutta nyt en muista enempää.

Vierailija
73/121 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta juu, ei syöty lautasia tyhjäksi. Tämä meidän 4v. on tosiaan hyvin innostunut kokkailusta, ja muutenkin keittiötouhuista. Usein onneksi sen innon ja energian saa kanavoitua johonkin näin aikuisen kannalta järkevään toimeen, esim. tänään tyttö putsaili kattilanpohjaa pinaattikeiton jäljiltä, itse halusi. Mutta näitä omia kokkailuja on tullut viime aikoina tosi usein, vasta eilen hän teki "kurkku-mausteruokaa" - minä täytin maustepurkkeja, tyttö varisti tyhjien maustepussien jämät lautaselle, heitti vähän vettä päälle, hämmensi, ja koristeli annoksensa bioroskiksesta löytämällään kurkunviipaleella. Tätä annosta tosin ei saanut maistaa, se oli kuulemma liian hieno :) huomenna hän kuulemma aikoo tehdä "salaattikeittoa", joka on mulle uusi tuttavuus. Saa nähdä, mitä sieltä syntyy :) Tyttö on myös sanonut, että aikoo isona perustaa puuroravintolan, kunhan oppii keittämään yhtä hyvää puuroa kuin äiti. Lisäksi hän aikoo perustaa pizzerian, jonne isi saa tulla töihin (isi on joskus leikillään sanonut, että pitäisköhän sitä pizzanpyörittäjäksi alkaa). Tässä oli tosin pari päivää, että tyttö ei aikonutkaan isona ravintoloitsijaksi, vaan Helinä-keijuksi, joka lentää sitten mantereelle ja tekee kevään niin ettei enää koskaan ole talvi. No, ehkä se tekee vielä sen kaiken :D

- 3

Vierailija
74/121 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

repiny niillä tapettejaki seinistä monessa huoneessa! En oikeesti ymmärrä miten tollai voi käydä!

Vierailija
75/121 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi tytöistä oli noin 8-9kk ikäisenä lattialla ilman vaippaa. Lähdimpä sitten siitä käymään toisessa huoneessa ja palatessani takaisin löysin iloisen vauvan, joka pyörähteli vatsallaan löysässä kakassa. Hyvin näytti luistavan ja kovasti nauratti... Onneksi oli laminaatin päälle, ettei tarvinnut mattopyykille ruveta.

Vierailija
76/121 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oli tosin pari päivää, että tyttö ei aikonutkaan isona ravintoloitsijaksi, vaan Helinä-keijuksi, joka lentää sitten mantereelle ja tekee kevään niin ettei enää koskaan ole talvi.

Itse kokeilin kokin töitä enkä pitänyt, paitsi kotona kokkaus on hauskaa :)

ap

Vierailija
77/121 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen kaatoi puhdistusainepullollisen keskimmäisen päähän ja sairaalareissu siitä tuli, kun silmä oli aivan tulipunainen ja lapsi vaan huusi (sen jälkeen kaikki aineet on olleet kyllä lasten ulottumattomissa)

pienin on esim. kaatanut koko riisimuropaketin keittiön lattialle ja sitten ne ovat kivasti rapisseet jalkojen alla. on myös käänntänyt hellan levyja niin että savu on jo noussut, kun olen jättänyt hellan päälle kintaan.

Vierailija
78/121 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttabut äitiäni pullien voitelussa wc harjalla

Vierailija
79/121 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oli ehtiny värittää valkoset nahkasohvat kuuliksilla todella mukavan näköisiksi...

Vierailija
80/121 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rsksa-aika, mies raksalla, itse kotona lasten kanssa. Tulin lasten kanssa kaupasta kotiin kädet täynnä ostoskasseja, ja lahjonnan puolelle menin: "siivotkaapa tuo lastenhuone, niin saatte iltapalaksi pizzat!"

Lapset lähti innoissaa hommiin ja minä menin keittiöön tyhjentämään ostoskasseja juniorin, 1-vuotiaan pojan kanssa.

Juuri, kun olin laittamassa jääkaappiin tuplapakkausta Pepsiä, lastenhuoneesta kuului aivan kauhea parkaisi, rysähdys ja huuto: "äiti, tuu, mä en jaksa enää pidellä!!"

Pullot putosi säikähdyksestä maahan, huomasin, miten menivät rikki ja miten Pepsiä alkoi suihkuamaan paineella joka puolelle. Pakko oli juosta kuitenkin huoneeseen, jossa lapset olivat siivoamassa: iso lastenkaappi oli kaatunut kun joku terävä oli kavunnut hyllyjä pitkin viemään jotain ylähyllylle - ei oltu kaappia pultattu vuokra-asunnon seinään. Ja tietenkin sieltä oli pudonnut lattialle _kaikki_ (tiedättehän tyttöjen aarteet, barbin sälät, palapelit, legot - - -)siivo oli järkyttävä.

Kampesin kaappia otsa hiessä pystyyn, kun keittiöstä alkoi kuulua hihkuntaa. Ja kopsaus. Ja ilahtunut hihkaisu, ja taas kopsaus. Hiljaisuus, kopsaus, tosi ilahtunut hihkaisu.

Säntäsin keittiöön, jossa juniori oli jatkanut kassien tyhjennystä, aloittaen luonnollisesti kananmuna paketista. Oli pudottanut 15 kananmunan pakestista 8 lattialle, juuri ostamalleni ylpeydelle, Pentikin matolle.

Kun sitten varovasti, ihan sanattomana kaikesta, istahdin siihen katsomaan Pepsipisaroimaa keittiötä (limsaa oli katossa, sälekaihtimissa, patterien takana, kaikkialla), mietin, että minä elän nyt elämäni parasta aikaa, pitääpä nauttia :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme