Laitatteko oikeesti rahkaan myös KERMAA? Yöäk!
Kommentit (56)
Minä ilmoitin, että itse en tykkää syödä kermaista, mutta syön kohteliaisuuden vuoksi kylässä. Mutta tämä on sen takia, että pidän kermaista rahkaa laimeana ja tykkään happamasta.
Mutta näistä kirjoituksista tuntuu saavan käsityksen, että kermasta kieltäytyy vain laihdutuksen vuoksi ja on sitä kermaa laitettava siihen kun näin sen kuuluu olla.
Mun mielestä ihmisillä on erilaisia makuja. Toiset tykkää suolaisesta, toiset makeasta, toiset happamasta. Joten ei ole oikeaa muotoa rahkan syömisessä. Joku tykkää eristä kuin toinen. Minä en pidä siitä kermaisesta, mutta syön todella sitä kylässä pienen annoksen. Mutta en sotke omaa rahkaani kermalla, koska en pidä sen mausta.
sanonutkaan, mutta oletin, että kun olet jyrkästi kerman laittamista vastaan, että otin esimerkin, jossa kohtaa voisit vähän löysätä pipoa ja laittaa kermaa kaikesta huolimatta. Mutta epäonnistuin.
47
vieraille kermatonta rahkaa? *hakee suurennuslasin*
ja muutkin tarjottavat samalla tavalla kun itse tykkään, oli sitten vieraita tai ei. En ala lisäämään pullaankaan voita vaan siksi että jonkun mielestä niin kuuluu tehdä. En siis laita koskaan rahkaan kermaa, minusta se kerma tekee siitä ällöttävää. Koskaan en ole saanut rahkastani palautetta että olisi liian hapanta. Makeutuksessa ei tarvitse pihtailla.
Arkena en laita, juhlaan saatan laittaakin.
ilman se on hapanta paskaa jota ei syö erkkikään
rahkaa, kermaa ja sokeria =) siis NAAAM!!!!
lisätään marjat tms. Maun mukaan sokeria mukaan. Nam! Syökö joku rahkaa paljaaltaan? Yäk!
rahka + kermaviili on kiva yhdistelmä jos haluaa keventää.
lisätään marjat tms. Maun mukaan sokeria mukaan. Nam! Syökö joku rahkaa paljaaltaan? Yäk!
Aina on noin kerran kahdessa vuodessa. Voiskin taas tehdä joku päivä! Kermaviilin kanssa voisi myös kokeilla, kiitos vinkistä.
2 dl kuohukermaa vaahdoksi, purkki rahkaa, marjat sekaan sekä sokeria ja hyvää tulee!
tuskin pidät muistakaan jälkiruuista tai hyvästä ruuasta ylipäätään.
Tai sitten olet vain aivopessyt itsesi siihen, että kaikki, minkä kyljessä ei lue "light" tai "rasvaton" tai "kevyt" on YÖÖÄK!
ohennan sitä maidolla, tai jatkan jugurtilla, tai laitan jotain vaahtoutuvaa vaniljakastiketta rahkan lisäksi. Harvoin tulee laitettua ihan oikeaa kermaa. Sitten marjoja / hedelmiä + sokeria maun mukaan.
vaikka vaniljajukurttia ja marjoja. Sokeria ei tarvi yleensä lisätä, jos ei tykkää ältsimakeasta. Sitten voi vatkata vaahtoutuvan vaniljakastikkeen rahkan ja marjojen kaveriksi. Todelliseen kerran-kaks vuodessa herkutteluun sitten ihan oikeaa kermaa. NAM!
rahkan syöminen ílman kermaa on sama kuin söisi raaka kanaa tai kalaa. hyi helvetti. kerran maistoin ilman kermaa ihan piruuttani ja ei helvetti mitä paskaa. ennemmin paskaa söisin. siis onko nää provoja et joku syö pelkkää rahkaa ja marjoja ja ripaus sokeria?????
onko nää ihmiset niitä jotka ei koskaan syö karkkia/pullaa/sipsiä/tuoremehuja yms. lihottavaa? sitten ymmärrän.
Esim. limut juon tavallisina, en koske light-limuihin, joten sori!
Ja olen kuule ihan ylipainoinenkin, hui!
Jos rahkaa syö hedelmien/marjojen kanssa paljaalteen, kyllä siihen tulee lisättyä aika helkkarin paljon enemmän sokeria kuin mitä laittaisi rahka-kermaseokseen.
Aina kun teen rahkaa, laitan kermaa, rahkaa, hedelmiä/marjoja ja sokeria (+ vanilliinisokeria). Ja en tee vain kerran pari vuodessa, vaan useasti. Eikä todellakaan olla mitään lihavia. Ei sitä tarvi hirveitä määriä napaansa vetää kun sitä tekee!!
ylimääräistä E-ainetta sun muuta töhkää, jos rahkaan lisää jotain teollista valmistetta, kuin, jos pehmentää maun kermavaahdolla.
Minusta kerma(vaahto) nimenomaan pehmentää rahkan pistävän maun, ja sen lisäksi tarvitsee vain hitusen sokeria. Kumpi sitten onkaan epäterveellisempää ja epämiellyttävämpää, sen voi jokainen päättää itse.
Ja tässä ratkaisu kaikille, jotka pelkäävät oikeaa kermaa:
Ei sitä tarvi hirveitä määriä napaansa vetää kun sitä tekee!!
Purkki rahkaa, purkki kermaa kevyesti vaahdotettuna ja runsaasti marjoja tai hedelmiä. Mutta että sokeria? Miksi?
marjoja tai tänään esim. Semperin mangososetta päälle. ENKÄ lisännyt sokeria enää. Ja hyvää oli!
Sokerin määrä on tottumuskysymys. Kun jonkun aikaa syö esim. maustamatonta jugurttia vaikka marjojen kera (ja vaikka ripaus sokeriakin päälle) niin sen jälkeen kaupan maustetut jugurtit maistuvat ihan kamalilta, niin äklömakeilta ettei melkein pysty syömään! Niissä on oikeasti ihan älyttömästi sokeria, pikku purkissa monta sokeripalaa (muistelisin että n.11 palaa..!!)
Jouluna laitoin kermaa rahkaankin, muuten en. 2dl kermaa vatkattuna+400grahkaa+ yksi luumusosepurkki+ ripaus vaniljasokeria. Hyvää oli, mutta ei kovin kevyttä, enkä kaipaa tällaista arkisin! Tai parempi olla tekemättä, kun muutenkin maistuu ihan hyvältä.
Ja suurin syntini on suklaa ja tykkään muutenkin kyllä makeasta..että en todellakaan ole mikään sokerin välttäjä muuten..
rasvatonta maitoa. Tiesittehän, että rasvaton maito vispautuu.