Mistä johtuu että jotkut äidit ei tykkää ja osaa hoitaa vauvaa
ja jotkut taas ei pärjää taaperon kanssa? En tajua miten joillekin on niin vaikeaa vauvan kanssa. Sehän haluaa vain läheisyyttä ja ruokaa ja välillä pitää vaihtaa vaippa mutta siinä se. Itse en osaa hoitaa taas taaperoa. Tai siis osaan jotenkuten, mutta vaikeaa on.
Kommentit (7)
rttäk.o. vauva huusi n. 24/7 ekat pari kuukautta.
ellei ole kipeä. Sehän niissä onkin niin helppoa. Mitä isompi lapsi, sitä enemmän sitä vaivaa vaikka mikä.
vauva-aikana kuin kotonani maidon ja vaippojen keskellä, samoin taaperoikäisen uuden oppimiset ja uhmat menivät kuin heittämällä. Mutta NYT olen ihan pihalla ja pulassa kun lapsi on 5 v ja tuntuu että on fiksumpi kuin minä ja tietoa, taitoa ja tahtoa löytyy vaikka muille jakaa.. En siis tiedä, osaanko tarjota tarpeeksi ja oikeanlaisia virikkeitä (on kotihoidossa) ja miten suhtautua vähän liiankin "aikuiseen" käytökseen silloin tällöin. Ja sitä loputonta kysymysten määrää..
tuon kun tietäisi, niin fiksusksi voisi itseään sanoa.
Itse koen vauvan hoidon erittäin helpoksi. Saa ikään kuin hoitaa "kohdetta".
Kun taaperovaihe alkaa, en enää pärjääkään yhtä hyvin. Oikeastaan siitä taaperovaiheesta 12-vuotiaaksi asti on mulla ongelmia. Yläkouluikäiset on sit helpompia käsitellä.
Ehkä se on siinä, että pieni vauva ei osaa vielä sanoa mitä haluaa, ja teinin kohdalla voi vesota omaan ajatteluun ja vastuuseen. Lapset tuossa välillä ovat turhan alttiita ja herkkiä vaikutusvallalle, toisaalta taas täysin kyvyttömiä arvioimaan millään tasolla tekojensa tai sanomisiensa seurauksia, eikä heitä voi edes vastuuttaa teoistaan.
tiennyt, mikä sitä vaivaa...saati sitten, että olisi tiennyt, mitenpäin vaippa laitetaan. Ja vaatteet niin monimutkaisia, varsinkin lahjaksi saadut, ettei niitä edes osannut piltille pukea.