Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnittymisestä..

Vierailija
08.01.2010 |

Mulla on nyt RV 27+3 ja olin eilen neuvolassa. Täti sanoi siellä että vekara on poikittain vatsassa, niinkuin tuntuu olleen aina.. Liikkuu päivittäin ja oikeen kunnolla möyrii ja mullaa, mutta silti aina ultrissa ym makoilee samassa asennossa poikittain - mikä tuntuu jokseenkin omituiselta.. Kuitenkin se mitä rupesin oikein kunnolla ihmettelemään oli se, kun neukkulatäti sanoi, ettei tässä mitään hätää ole, että vekara ehtii vielä kääntymään monesti ja kun lapsen pää on kiinnittynyt luuhun, niin sitten ei kääntyily ole enää mahdollista. Siis mikä ihmeen kiinnittyminen, mihin ihmeen luuhun?? Kuulosti jotenkin hassulta.. Koska tällainen tapahtuu ja miksi ihmeessä? ja mihin luuhun tuon pää sitten kiinnittyy??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kukaan jaksa vastata, vaikka yleensä täällä vastaillaan typerimpiinkin kysymyksiin edes jotain..

Vierailija
2/6 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pää ujuttautuu lantioluun sisään, siis siihen "onkaloon", jonka kautta vauva siis pusketaan ulos. Ei siis varsinaisesti siihen luuhun kiinnity, vaan luiden väliin. Heh, ymmärtääköhän tästä mitään.. :D

Kun vauva on kiinnittynyt, kävely yleensä kai hankaloituu..?

Omani (2kpl) ovat kiinnittyneet vasta synnytyksen aikana kunnolla, joillain kiinnittyminen tapahtuu jo muutamaa viikkoa ennen synnytystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..okei:) tämä selvensi. Ajattelin jo että terkkari puhelee omiaan, kun siitä sai sen käsityksen että vauvan pää juurtuu jonnekin luuhun kiinni, eikä siis siksi pääse enää liikkumaan:D tyhmä kun olen:D

Vierailija
4/6 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä se vauva pystyy vielä kääntelemään päätään ja vaihtamaan kylkeäkin vaikka onkin jo kiinnittynyt. Ekan lapsen jälkeen vauvat ei välttämättä enää kiinnity lainkaan ennen synnytystä.

Vierailija
5/6 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälleen kirjoittaen selittäminen ei oo mun vahvuus. ;)

Vähän hassusti on kyllä terkkarikin asian ilmaissut, jos on luuhun kiinnittymisestä puhunut. :)

Et ole tyhmä, olet vain uusien asioiden äärellä. :) Tsemit loppu odotukseen ja itse ponnistukseen!!

Vierailija
6/6 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo tuo kuulostaa aika erikoiselta tuo kiinnittyminen ^^

Mulle neuvolatäti sanoi että poika kiinnittynyt jo joskus 28 viikolla ja siellä se edelleen on pää alaspäin.

Kyllähän tuo henkeä ahdistaa, närästystä on joka yö inhottavaa, potkii oikean kylkiluun alle että sattuu..yms.. tässä jo sen 7 viikkoa tuota kestänyt :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän