Kummilapsen vanhemmat soittivat, avanneet "tilin kummeille"
jonne kummit voisivat laittaa rahaa lasta varten. Synttärilahjaksi pyydetään rahaa, joululahjaksi rahaa. Minulle soitetaan myös kun halutaan jotain muuta tavaraa.
Olen KURKKUANI MYÖTEN TÄYNNÄ jatkuvia hyödyntavoittelu-yrityksiä! Miten ihmiset kehtaavat koko ajan pyytää jotakin? Vastenmielistä ja luotaantyöntävää.
Nämä ihmiset eivät koskaan soita tai halua nähdä muuten vain. Kun minä sain lapseni, nämä samat ihmiset loistivat poissaolollaan. Kun minulla oli vaikeuksia, heistä ei kuulunut juuri pihaustakaan.
Onko muilla tällaista? Pidä toki kummilapsesta ja lahjankin ostan. Röyhkeille ihmisille vaan en mitään anna, vaan jos annan, niin aidolle ystävälle, ystävyydestä, pyytämättä.
Kommentit (24)
Ihme hommaa. Meilläkin on muksuille tilit, mutta ei olla jaettu. Kyllä me itse säästämme rahaa lapsille. Ainoastaan joskus possuun laittavat pari euroa lapsille. Siis kummit/suku.
Siinä tapauksessa ymmärrän, jos välimatkaa on paljon ja ei ehdi käymään yms. Ja ei lahjaa jaksa postiin laittaa :)
Oiva tyyli pyytää muka kummilapselle rahaa ;)
ja ottaisin vastaan myos tilisiiroon jos kummi sita haluaa. Parempi se kuin tavara jota on nurkat taynna. Helpompi ja nopeampi laittaa tilisiirto lapselle.
Toinen kysymys, mielestani lapsen vanhempien pitaa olla lasana myos kummin elamassa eli muistaa ja olla tukena iloissa ja suruissa. Siksihan ystavia usein kummeiksi valitaan.
mutta eihän se sinua mitenkään velvoita tai sido, lahjat on sun harkinnassa.
Itse olisin 100 kertaa iloisempi jos kummi lähtis lapsen kanssa luistelemaan tai uimahalliin kuin jostain rahasta tai varsinkaan krääsästä.
Mutta ylipäätään kannattaa kysäistä lahjoista vanhemmilta ennen kuin ostaa...mitä jos ostaisin/ voitaisiinko menn nicopetterin kanssa metsään paistamaan makkaraa nuotiolla
Minä suututin kerran yhden kummin perusteellisesti kun sanoin että meille ei saa tuoda lapsen jättipehmolelua. Jonka kummi oli jo ostanut. Oltiin just muutettu 130 neliöstä 80 neliöön (4henkee) eikä meillä ollut eikä ole tilaa sellaiselle. Ja kummi tiesi ihan hyvin muttei välittänyt.