Kummilapsen vanhemmat soittivat, avanneet "tilin kummeille"
jonne kummit voisivat laittaa rahaa lasta varten. Synttärilahjaksi pyydetään rahaa, joululahjaksi rahaa. Minulle soitetaan myös kun halutaan jotain muuta tavaraa.
Olen KURKKUANI MYÖTEN TÄYNNÄ jatkuvia hyödyntavoittelu-yrityksiä! Miten ihmiset kehtaavat koko ajan pyytää jotakin? Vastenmielistä ja luotaantyöntävää.
Nämä ihmiset eivät koskaan soita tai halua nähdä muuten vain. Kun minä sain lapseni, nämä samat ihmiset loistivat poissaolollaan. Kun minulla oli vaikeuksia, heistä ei kuulunut juuri pihaustakaan.
Onko muilla tällaista? Pidä toki kummilapsesta ja lahjankin ostan. Röyhkeille ihmisille vaan en mitään anna, vaan jos annan, niin aidolle ystävälle, ystävyydestä, pyytämättä.
Kommentit (24)
...ihmisiä on niin monenlaisia.
Ehkä jotkut tosiaan luulee että kummin velvollisuus on jakaa lahjoja.
Kyllä mä oletan että yli kymmen vuotias kykenee kiittämään lahjoista tavatessa. :)
Älä laita, vaan anna vaikka aineettomia lahjoja tyyliin "konserttikäynti lapsen kanssa kahden" tms. Tai joku itse tehty kuten villasukat. Tuollaiset ihmiset eivät varmasti osaisi sellaisia lahjoja edes arvostaa!
jonne kummit voisivat laittaa rahaa lasta varten. Synttärilahjaksi pyydetään rahaa, joululahjaksi rahaa. Minulle soitetaan myös kun halutaan jotain muuta tavaraa. Olen KURKKUANI MYÖTEN TÄYNNÄ jatkuvia hyödyntavoittelu-yrityksiä! Miten ihmiset kehtaavat koko ajan pyytää jotakin? Vastenmielistä ja luotaantyöntävää. Nämä ihmiset eivät koskaan soita tai halua nähdä muuten vain. Kun minä sain lapseni, nämä samat ihmiset loistivat poissaolollaan. Kun minulla oli vaikeuksia, heistä ei kuulunut juuri pihaustakaan. Onko muilla tällaista? Pidä toki kummilapsesta ja lahjankin ostan. Röyhkeille ihmisille vaan en mitään anna, vaan jos annan, niin aidolle ystävälle, ystävyydestä, pyytämättä.
mutta että vanhemmat sitä tarjoavat. En laittaisi vaan ostaisin jotain.
mieti vastaus valmiiki seuraavaan pyyntöön...
- mummolta saa
- tädiltä/sedältä saa
- sossusta saa
:-)
No mä en koe mitenkään sääntönä hankalana sitä, että kummit antavat lahjat rahana. Monethan avaa lapselle tilin, johon esimerkiksi isovanhemmat tai kummit voivat laittaa rahalahjoja niin halutessaan.
Tietysti jos asia kerrotaan niin, että pyydämme 50 euron lahjoituksia tänne kerran kuussa, niin se tietty kuulostaa vähän kerjuulta.
Jos sitten kummilapsen vanhemmat ovat aidosti kusipäitä, niin se ei varmastikaan ole sen lapsen syy. Sitä suuremmalla syyllä hän varmasti kaipaa myöhemmin elämässään kummin tukea.
heti ilmoittamaan hänelle kummilapsen tilinumeron, kun saamme sen avattua. On nyt sitten laittanut aina synttäreinä ja jouluna tilille rahaa, lisäksi vielä ostanut paketinkin.
Muiden lasten kummit eivät toimi näin, joten yhdellä lapsella on sitten "isona" tilillä selvästi muita enemmän rahaa. Mutta me emme voi sille asialle mitään. Hyvä kuitenkin näin.
Itse ei tulisi mieleenkään alkaa vaatia lapsille jotakin kummeilta.
Mä niin paljon mielummin laittaisin rahaa tilille kuin ostaisin jotain mikä hautautuu kaapin perukoille...
Ei tulisi mieleenkään pyytää eikä edes itse laittaa kummilapselle tuollee rahaa.. Alle 10-vuotiaalle riittää kyllä joku ihan 20 euron lahja etenkin jos kummilapsia on useita.. MUn mielestä ajatus ja aika on tärkeintä vaikka varaa toki olisi. En vain halua myöskään olla mikään lahjakone ja oman lapsen kummeilta en pyydä mitään, kysyttäessä nytkin lahjatoiveet on hyvin edullisia kuten vaikka askartelutarvikkkeita mitä voi ostaa sen verran kun haluaa.
On se ihan eri asia jos kummi itse haluaa antaa rahaa mutta että noin kerjätään se on jo moukkamaista! Sä et ole mikään raha-automaatti!
Mutta ei todellakaan ole asiaksemme sitä kellekään ilmoitettu. Jos joku kysyisi, niin toki saisi tilinumeron. Ollaan laitettu sinne itse rahaa, jos joku tuonut lahjaksi käteistä. Sinänsä en vastusta rahalahjoja, silloin voi ostaa lapselle jotain isompaa ja tarpeellista, mutta ihan törkeetä kerjäämistä AP:n läheisiltä. Mä veisin ihan piruuttani aina jotakin muuta, kun rahaa...
yltiöpäistä muistamista lahjoina tai rahana, olen valinnut sellaiset kummit, jiden toivon pysyvän meidän elämässä mukana. Toisen lapsen kummien kanssa nähdään tosi harvoin välimatkan takia, mutta toivon että kummiuden takia yhteys kuitenkin säilyy.Heillä on kasakaupalla kummmilapsia, joten siksikään en halua mitään paniikkia lahjoista, se ei saa olla pointti.
Eli et lahjo rahalla tai tavaralla. Lupaudut esim joskun viemään muksun jonnekin tai pyydät lapsen luoksesi kylään. Meillä toimitaan näin ja lapsi tykkää kahden keskisestä ajasta aikuisen kanssa. Kummin kuuntelee lasta, palailee tai muuten puuhailee.
jonne laitetaan joka kuukausi lapsilisät+käteiset, jos joku tuo. Ei kyllä tulisi mieleenkään tyrkyttää tuota tilinroa kellekkään. Lisäksi saatiin ristiäislhjaksi rahaa, jolla ostetaan Tripp Trapp-tuoli :))
etkä silloin osta lahjapakettia ollenkaan. Näin ovat varmaan tarkoittaneet ja jos ei, niin näin kuitenkin yleisesti toimitaan.
Vähänkös olisin halunnut kuulla ton puhelinkeskustelun!!! Mitä sä sanoit?? Mä olisin varmaan alkanut nauraa ihan älyttömästi ja sanonut, että mieluummin ostan jotain itse valitsemaani kun laitan rahaa tilille.
Lapsellisilta ystäviltäni (siis ystäviltäni joilla on lapsia ;)) kysyn aina, mitä lapset tarvitsisivat tai haluaisivat, ja joskus tulee jokin vinkki joskus ei. Yleensä ostan kuitenkin jotain sellaista, mitä eivät varmasti saa muualta tai mikä minusta sopii lapsen ikään tai ko lapselle :).
Tähän asti ainakin kaikki ovat tykänneet!!
että jotkut haluavat kummilta vain rahaa. Piste. Siksi he myös ovat kummiksi pyytäneet.
Ehkä olet heidän luulojensa mukaan varakkaampi tai ainakin anteliaampi kuin joku toinen ja siksi pyysivät kummiksi mieluummin sinut kuin tuon toisen.
etkä silloin osta lahjapakettia ollenkaan. Näin ovat varmaan tarkoittaneet ja jos ei, niin näin kuitenkin yleisesti toimitaan.
Näin ei todellakaan yleensä toimita...
Taustalla on ajatus, että kummi on lahja-automaatti. Ihan kuin kummin tarkoitus olisi ostaa lahjoja.
ahnetta.
Eri asia jos kummi tai kuka tahansa muu pyytää itse tilinumeroa.