Nimpparina jotain syötävää päiväkotiin?
Päiväkotiura vasta alussa, joten kyselen täältä :) Onko teillä ollut tapana laittaa lapsen nimipäivänä (syntymäpäivänä on aina lomalla) jotain hyvää mukaan muille lapsille? Ja mitä se on ollut?
Me annettiin joulujuhlassa tädeille pienet lahjat ja oltiin varmaan ainoita... Jotenkin elin siinä uskossa, että se "kuuluu". Siis ihan vapaaehtoisesti sen tein ja hyvällä mielellä ;)
Mutta onko tämä kysymäni juttu jo joku muinaisjäänne??
Kommentit (27)
siksi pvksi eri allergioista kärsiville muita tarjottavia. Mansikoiden tarjoaminen pvkodissa ei ole todellakaan yleistä.
Niin, silloin kun veitte itse mansikoita, niin mitä veitte allergisille?
siis esimerkki ERÄÄSTÄ päiväkodista. Ihan itse on henkilökunta tämän seikan maininnut jokaisessa vanhempainillassa. Ja heh, niitä mansikoita on monesti ollut välipalana kesäaikaan ihan kunnan puolesta...
Mistä ihmeestä oot tällasta saanu päähäs? Kaikkea sitä vanhemmat kuvittelevat.. Pitäskö meidän vielä täällä pvkodissa pitää jotain herkkuvarastoa moniallergisille? Joskus vaan ei jaksa tätä ajattelemattomuutta. Mansikat muuten on ihan vihoviimeisiä pvkotiin viemisiä: monet allergisia, sotkevat pahasti jne. terv. lastenhoitaja /Ja niille ruokarajoitteisille on päiväkodin puolesta aina jotain varattuna./
Ei se mansikka-allergia mikään joka toisen lapsen vaiva ole.
siksi pvksi eri allergioista kärsiville muita tarjottavia. Mansikoiden tarjoaminen pvkodissa ei ole todellakaan yleistä. Niin, silloin kun veitte itse mansikoita, niin mitä veitte allergisille?
siis esimerkki ERÄÄSTÄ päiväkodista. Ihan itse on henkilökunta tämän seikan maininnut jokaisessa vanhempainillassa. Ja heh, niitä mansikoita on monesti ollut välipalana kesäaikaan ihan kunnan puolesta...
Mistä ihmeestä oot tällasta saanu päähäs? Kaikkea sitä vanhemmat kuvittelevat.. Pitäskö meidän vielä täällä pvkodissa pitää jotain herkkuvarastoa moniallergisille? Joskus vaan ei jaksa tätä ajattelemattomuutta. Mansikat muuten on ihan vihoviimeisiä pvkotiin viemisiä: monet allergisia, sotkevat pahasti jne. terv. lastenhoitaja /Ja niille ruokarajoitteisille on päiväkodin puolesta aina jotain varattuna./
/makeita ei saa tuoda ollenkaan.
Syntymäpäivänä saa tuoda jotain pientä, jonka jaksaa ruoan päälle vielä syödä.
Allergiset huomioitava siten, että saman tuotteen sovittava kaikille, eikä niin, että muut herkuttelee ja allergisille heitetään joku kuiva korppu. Esim. mehujää sopii MEIDÄN ryhmän kaikille lapsille.
Olen samaa mieltä, ettei karkkeja tarvi pvkodissa tarjota, sehän olisi jatkuvaa makeisten syömistä./
kyllä sitä on tosi usein marjakiisseleissä, jugurtissa, hilloissa jne.
Aina on niitä, jotka tekevät kuten tahtovat: ajattelevat aina sitä heidän lapsen synttäriä tai nimpparia et täähän on vaan tää yks kerta.
Duuba duu..
Monesti tuore tuote ei ole sama kuin jatkojalostettu. Tuore omena esim aiheuttaa joillekin allergista reaktiota, mutta omenasoseena ei ollenkaan.
ai mansikka harvinainen tarjottava päiväkodissa
kyllä sitä on tosi usein marjakiisseleissä, jugurtissa, hilloissa jne.
[/quote]
siis esimerkki ERÄÄSTÄ päiväkodista. Ihan itse on henkilökunta tämän seikan maininnut jokaisessa vanhempainillassa.
Ja heh, niitä mansikoita on monesti ollut välipalana kesäaikaan ihan kunnan puolesta...