Onko kenelläkään kokemusta aikuisten Raiski-ulkoilupuvuista?
Ovatko laadukkaita? Sopivatko myös pitkälle ihmisille?
Kommentit (10)
eli ei talvipukua vaan sellainen ohuempi. Ihan hyvä ja mukava käyttää. Mut se oli mulle sopiva ja mä olen lähinnä keskimittainen.
vaan kevyttoppatakki ja se ainakin on ollut hyvä ostos.
toppatakki ja ei mitään moitittavaa.
Olen tykännyt. ainakin tossa mun takissa on hyviä pieniä yksityiskohtia.
Esim: kännykälle oma tasku tossa "rintojen välissä" :D
Sen saa noneesti siitä.
No joo, ehkä noita ominaisuuksia on muissakin malleissa.
on Raiskin tuulipuvut, tai mulla on irtotakki ja -housut. Mun mielestä on laadukkaat, takissa vaan on lyhyet hihat (mun kilometrikäsille). Tykkään erityisesti housuista, ne ovat sellaiset stretch-kankaasta tehdyt, joissa on vetskari. Todella hyvät jalassa, ja mahtuu paljon alle, joten kylmemmälläkin säällä käy (tosin nyt kun on -35, niin laitan suosista topparatsastushousut ja -takin, kun meen ulos).
Ja Gore-Tex xcr kalvoasu. Kuoriasun ideshan on kerrospukeutuminen joten periaatteessa ja käytännössäkin se toimii ympärivuoden(ääriolot eri asia tietty) ja suojaa esim sateelta permmin kuin sadettakki koska se hengittää. Kylmältä gore suojaa paremmin kun toppatakki koska pitää tuulen ja sitten kun kuitenkin topassa joka ei hengitä(koska vanu estää sen vaikka päällyskangas hengittäisikin) tulee hiki ja kuuma ja sitten kohta kylmä niin hengittävyys kompensoi tehokkaasti tätä. Eli mä skimbaan luistelen,fillaroin,whatever ja suojaan sateelta gorella joten vaikka se maksaa niin 1 asu sopii joka mestaan. Sitten vielä kun on laadukas merkki nini istuvuus ja kestävyys on kunnossa
mutta hintakin liikkuu ihan eri luokassa kuin raiskillä. Mutta kyllä Haglöfs:ssäkin tulee hiki, mikään gore vaate ei hengitä 100%:sti. Raiski:llä on hyvä hinta-laatusuhde.
muutamia Raiskin vaatteita, jos ei kauppoihin jaksa mennä tai ei pääse.
on ihan ok, hinta-laatusuhde ok.
Se sopiiko pitkälle selviää kokeilemalla.