Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättäistkö lapset tutulle hoitajalle neljäksi päiväksi?

Vierailija
08.01.2010 |

Meidän lapset on 8v, 4,5v, 2v ja 11kk kaksoset. Olemme harkinneet miehen kanssa lähteä neljäksi päiväksi lomalle ja lapset jäisi heille tutulle hoitajalle siksi aikaa.

Olen kuitenkin kuullut arvostelua, että miten voimme, erityisesti nuorimmat jättää niin pitkäksi aikaa hoitoon. Onko vanhempien muutaman päivän poissa olo pahasta?

Nämä vanhemmat, siis äidit pääsääntöisesti ovat siis sellaisia, joiden lapset ei ole olleet missään yökylässä ennen 2v ikää, mieluummin ekan kerran vasta 3v iässä. Ei meilläkään lapset ole usein hoidossa olleet yötä alle 3v iässä, mutta välillä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette kuitenkaan ilmeisesti tämän tästä ole lapsia hoitoon jättämässä, joten onhan se hieno tilaisuus teille kahdelle olla muutama päivä vain kahdestaan!

Hyvää lomaa!

Vierailija
2/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin nautitte pienestä lomasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti kiva teidänkin välillä päästä kaksin viettämään aikaa

Vierailija
4/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta teillä on nuorimmat niin nuoret, että lähtisin 4 päiväksi vasta vuoden päästä.

Eli tuossa vaiheessa itse ainakin imetin tiuhasti ja en olisi voinut olla poissa kuin yhden yön. Kaksi yötä, jos en olisi imettänyt...

Tässä helpottaa näitä pieniä tosin se, että vanhemmat sisarukset ovat mukana.

Jos/kun teillä on tosi vaikea normaalisti saada lapsia hoitoon (ja et imetä), niin varmaankin kannattaisi kuitenkin lähteä. Tai houkutus olisi kyllä suuri.

Vierailija
5/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5 vuotias ja 8 vuotias voivat olle 4 päivää ilman vanhempia, mutta 2v max. 2 vrk ja kaksoset max. 1 vrk. Miten se hoitaja edes selviää noiden kaikkien kanssa?

Vierailija
6/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivutta hanskaa tuommoisen katraan...? Vaikka 8-vuotias olisi kuinka itsenäinen tahansa niin siltikin.

Vierailija
7/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä yksi hoitaja noille kaikille lapsukaisille vai olisiko hänellä apuvoimia...?

Vierailija
8/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 ja 5 v.

Minusta tuntuu että 2v ja 11kk ovat liian pieniä olemaan 4 päivää hoidossa.

Paljon riippuu sun omasta henkisestä tilasta. Oletko rättipoikki ja kiukuttelet lapsille koko ajan? Onko suhde katkolla ilman pientä lomaa?

Kannattaa ajatella kokonaisuutta!

Vierailija
9/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saavat poissaoloni ajankin. Vuorotellen olen imettänyt ja toinen on aina saanut lypsettyä maitoa pullosta, nykyään nokkamukista. Maitoa minulla on tullut alusta asti yli tarpeen ja sitä olen pakastanut ja ne varastot riittää hyvin neljäksi päiväksi, vaikka periaatteessa kaksosille sais jo alkaa antaa ihan tavallistakin maitoa.

Ja lisäksi sinulle joka kyselit, että kuka jaksaa kivutta hoitaa meidän lapset niin lastenhoitaja, joka on ollut meillä apuna muutamina päivinä siitä asti kun kaksoset syntyivät.

ap

Mutta teillä on nuorimmat niin nuoret, että lähtisin 4 päiväksi vasta vuoden päästä.

Eli tuossa vaiheessa itse ainakin imetin tiuhasti ja en olisi voinut olla poissa kuin yhden yön. Kaksi yötä, jos en olisi imettänyt...

Tässä helpottaa näitä pieniä tosin se, että vanhemmat sisarukset ovat mukana.

Jos/kun teillä on tosi vaikea normaalisti saada lapsia hoitoon (ja et imetä), niin varmaankin kannattaisi kuitenkin lähteä. Tai houkutus olisi kyllä suuri.

Vierailija
10/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ehkä vähän isompana. Ja mieluiten omassa kodissa hoitaisi.

En osaa oikein sanoa lopullista vastaustani ;) Kun ei ole tuon ikäistä enää.

Kaksivuotiaan voisin jättää, jos hoitaja tulisi kotiimme hoitamaan ja kaikki sisarukset olisivat paikalla yhtä aikaa.

Vaikkakin samaan hengenvetoon kerron, että omat lapsemme ovat olleet vain sen yö/ikävuosi erossa molemmista vanhemmistaan.

Vierailija
11/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse mennä minnekään. Mahdollisesti myös siskoni on meillä tuon neljä päivää, vaikka tämä lastenhoitaja oli sitä mieltä, että pärjää yksinkin.

ap

Vierailija
12/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan liian pitkä aika olla pois kotoa. Ei auta vaikka kuinka olisi tuttu hoitaja.

Vierailija
13/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihannetilanne hoitamisen kannalta, siis otiin tuttu hoitaja.

Mä en varmaan jättäisi itse noin pitkäksi aikaa, mutta ehkä kahdeksi yöksi.

Vierailija
14/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä.Olette varmasti loman miehen kanssa ansaineet=)Itse oltiin kesällä 4 päivää poissa häämatkalla,lapset 9,6 ja 2-vuotiaat.Hyvin pienin pärjää kun on kuitenkin tutut sisarukset ympärillä.

Vierailija
15/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jättäisin. Lapset ovat omassa kodissaan, hoitaja on tuttu ja perheestäkin on reilusti yli puolet paikalla (ainoastaan vanhemmat puuttuu!).

Hyvällä omallatunnolla vaan reissusta nauttimaan. Olette todellakin ansainneet aikaa nauttia pelkästään toistenne seurasta.

Jos pienten lasten äidit tajuaisivat tämän useammin, olisi tässäkin maassa paljon vähemmän onnettomia avioliittoja.

Vierailija
16/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voihan pumpun ottaa mukaan, mutta se ei mitenkään korvaa lasta ja rinnat eivät oikein tyhjene kunnolla...vaarana on sekä rintatulehdus, että imetyksen loppuminen...ainakin maitomäärä vähenee tuossa ajassa jo paljon.

Mutta siis vaikka itse luulin, ettei lapsi enää syönyt kovin paljoa (ja olin vain yön poissa), niin tissit olivat hurjan kipeät ja maito pakkautui. Pumpulla en saanut kunnolla tyhjennettyä. Suuri helpotus oli päästä kotiin.

Eli ei...olisin max 2 yötä poissa ja nekin voisivat olla tuskaisat...kivoja kohteita löytyy, joissa 2 yötäkin riittää esim. Tukholma, Köpis, Lontoo ja Pariisi.

Vierailija
17/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat eikä ollut ongelmia, niin jättäisin. Jos eivät, niin testaisin ensin lyhemmällä ajalla.

Itse mietin myös vkl lomaa miehen kanssa ensi syksyksi. Lapsemme nyt 4,5-v ja 7kk ja jäisivät siis kotiin hoitajalle, "mummille", joka nyt parina päivänä viikossa hoitaa nuorempaa. Kun vieroitan vauvan yötissistä tehdään yhden yön testi ja sen pohjalta päätetään loman pituudesta.

:)

Vierailija
18/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota sääntöä, että yksi/vuosi. Aivan pientä en yksin jättäisi, mutta meillä tuli vuosi sitten päällekkäinen meno 5 päiväksi (vaikka muuten hoidettiin lapset vuoroviikoin kotona). Lapset 3,5 ja 2 vuotta olivat sen ajan mummolassa, missä viihtyvät muutenkin loistavasti. Ongelmia ei ollut, parina iltana kotiintulon jälkeen piti vähän kiukutella. Sen jälkeen lapset ovat aika ajoin kyselemässä, että voitaisko päästä mummolaan yöksi.

Hyvää matkaa!

Vierailija
19/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vain lypsänyt eikä ainakaan tuollon ollut ongelmia. Tuosta on nyt kolmisen viikko aikaa, lähinnä testasin just sitä, että voinko ees ajatella imetyksen suhteen olevani poissa, mutta en kauheasti yli vuoden aio imettää vaan pikkuhiljaa kaksosten kanssa siirrytään tavalliseen maitoon.

Hoitaja, joka tulee lasten kanssa on aiemminkin hoitanut lapsia yöllä. Siis minä olen ollut kyllä sillon myös kotona ja mieskin, mutta hoitaja on hoitanut heräilyt, jotta minä ja mies on saatu nukkua ja tuo on ainakin sujunut hyvin. Eikä meillä heräile enää öisin kun kaksoset ja hekin maksimissaan kaks kertaa, mutta nukkuvat jo välillä koko yönkin.

ap

Ovatko olleet ennen yöhoidossa ko. hoitajalla? Jos ovat eikä ollut ongelmia, niin jättäisin. Jos eivät, niin testaisin ensin lyhemmällä ajalla.

Itse mietin myös vkl lomaa miehen kanssa ensi syksyksi. Lapsemme nyt 4,5-v ja 7kk ja jäisivät siis kotiin hoitajalle, "mummille", joka nyt parina päivänä viikossa hoitaa nuorempaa. Kun vieroitan vauvan yötissistä tehdään yhden yön testi ja sen pohjalta päätetään loman pituudesta.

:)

Vierailija
20/26 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähden maaliskuussa matkalle 5päiväksi ja tyttäreni 9kk on sillä aikaa hoidossa äidilläni.

Lastenlääkäri sanoi minulle että vanhemmatkin tarvitsevat lomaa.