Rv 8+2 ja tunsin ensimmäiset potkut!!
Ihana tunne, ja uskomatonta että tunsin liikkeet jo näin aikaisin.
Kommentit (47)
Mullakin eilen muljahteli mahassa, vaikken ole raskaana. Tuntui kun vauva käänyilisi siellä. Nyt onkin ollut pidempään jonkilaisia mahaongelmia, ja pitäs varmaan tilata ihan lääkäriaika.
Mut laittaisin muille kysymyksen tähän, että miten se sikiö voi mukamas olla niin pieni vielä? Olen myös lukenut, että on 8 viikolla vielä pieni.
Itsellä oli vuosia sitten keskeytynyt keskenmeno viikolla 10, ja ultrassa todettiin että sikiö oli kuollut viikolla 8. Kun se sieltä tuli ulos, niin sehän oli ihan iso. Ei ollut mikään sentin mittanen. Tippu vessan lattialle, ja siitä otin vessapaperiin ja käteen, jossa kattelin sitä pitkään. Se oli kyllä ainakin 5cm ellei pidempi. Harmi kun en kuvannut, ja laittanut jotain senttimittaa viereen. Siitä näky pää ihan selvästi, silmäkuopat, vartalo, kädet ja jalat. Jalat ja kädet oli semmoset siimat, etteivät olleet vielä esim kämmenet ja sormet kehittyneet.
ite kävin just alkuraskauden ultrassa ja hoitaja kyllä sanoi että liikkuu aika "vikkelästi" ja viikkoja 7+2 ,että kyllähän se liikkua voi.. mutta en usko että iha mitään potkuja on tuntunu kenelläkään tuossa vaiheessa :D
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tuntenut liikkeitä tällä viikolla ja synnytykestä on sentään vain 10kk. ;) Ja oikeesti, ne on olleet ihan samanlaisia, kuin raskauksissa ensimmäisen liikkeet.
Eli jotain muuta ne on, sori vain. Suolisto saattaa muuttaa paikkaa tai ihan mitä vain.
Malttia, se on valttia. :)
Juuri tää, mielikuvitus saa aikaan kun on tottunut että siellä mahassa on se vauva, samoin voi varmasti käydä alkuraskauden aikana jos sitä vauvaa kovasti odottaa syntyväksi.
Vierailija kirjoitti:
POTKII JO!! ;D
Jalkapalloa koulussa!! 😃
tunsin potkuja vaikken ollut edes raskaana! Siis sellaisia jotka tuntuu jo vatsan päältäkin. :o) Joo, suolistostahan nuo johtui. Nyt olen 17. viikolla raskaana ja reilu pari viikkoa sitten tunsin ekoja liikkeitä "linkkuveitsiasennossa". Ei niitä aluksi tullut läheskään päivittäin, nyt pikkuhiljaa alkaa tuntumaan "kun oikein etsii".