Rv 8+2 ja tunsin ensimmäiset potkut!!
Ihana tunne, ja uskomatonta että tunsin liikkeet jo näin aikaisin.
Kommentit (47)
ei rv 8+2 VOI tuntea minkäänlaisia liikkeitä. Siis alkiosta johtuvia. Itse tunsin toisessa raskaudessa ensimmäisen hennon, mutta varman liikkeen rv 13+ jotain ja se oli terveydenhoitajan mukaan mahdollista, joskin ei kovin yleistä.
niin oliskohan sun oma sydämen syke. Vatsan alueella kun on paljon verisuonia, joissa sydämen sykkeen pystyy erottamaan kädellä. Alkio se ei kuitenkaan ole vaikka kuinka haluaisit. Mutta älä hätäile, kyllä ne oikeatkin liikkeet aikanaan tuntuu, jos kaikki menee hyvin.
mä tunsin yhdessä raskaudessani liikket 14 viikolla ja se oli tosi aikasin. Muut 15-16 viikolla. Olen todella hoikka ja vatsanpeitteeni on tutkitustikin ohut. En millään voi uskoa, enkä usko, että kukaan voi tuntea liikkeitä sitä aikaisemmin mitä minä tunsin. Ainakaan noin paljoa :)
Olet tässä
Viikko 8
Lapsi:
Nyökkyasennossa oleva pää on suuri muuhun ruumiiseen verrattuna. Sormet voidaan jo erottaa, ja kasvonpiirteet alkavat tulla esiin. Silmät ovat niin kaukana toisistaan, että näyttää kuin ne olisivat pään sivuilla. Sydän on saanut lopullisen muotonsa, ja pieni umpilisäke alkaa kehittyä suolistoon. Rihma, joka liittää alkion istukkaan, on nyt kehittynyt napanuoraksi.
Sikiöpussin läpimitta on nyt n. 3 cm. Kahdeksannen raskausviikon alussa sikiön pituus on n. 8 mm ja lopussa n. 14 mm.
Yksikin oli tuntevinaan liikkeet 14. viikolla, ja sitten kun ei 16 viikolla enää tuntunutkaan, niin itkien lääkäriin että nyt se on kuollu. Turhia ultria.
se katkarapu näyttää, tai salamanteri tuota viikolla 8 kait osuvimmin kuvaisi.
Mä oon tuntenut liikkeitä tällä viikolla ja synnytykestä on sentään vain 10kk. ;) Ja oikeesti, ne on olleet ihan samanlaisia, kuin raskauksissa ensimmäisen liikkeet.
Eli jotain muuta ne on, sori vain. Suolisto saattaa muuttaa paikkaa tai ihan mitä vain.
Malttia, se on valttia. :)
alkio ei edes liiku vielä 8+2! Se alkaa vasta liikkua yhdeksännen viikon jälkeen... selviää kun katsot vau.fi:n raskauslaskurilla!
mäkin olen neljä lasta odottanut ja näin muistaisin liikkeiden tuntuneen 1: vko 17 2: vko 15 3: vko 17 ja nyt neljäs vasta viikolla 20 (istukka edessä) mut jos sä ootkin vähän pidemmällä?
jos rv on 8+2 niin ap on viikolla 9. eli postasit tähän väärän viikon tiedot..
En kyllä ole vielä edes raskaana, mutta kolmen aiemman raskauden perusteella tiedän, että niitä nuo muljahdukset on. Haavevauva se siellä potkii!!! :)
Ei ne siinä vatsan PÄÄLLÄ tunnu! Vauvahan potkii kohdun sisäpuolelta. Tällä samalla logiikalla (hoikat tuntevat aiemmin) pitäisi hoikillä olla kovemmat kuukautiskivutkin.
Vatsan päältä ultrauksessa sen sijaan rasvakerros saattaa vaikuttaa näkyvyyteen jonkin verran.
Onnea raskauden johdosta!
Oot luultavasti pidemmällä, ja ekassa ultrassa laskettu aika tarkastetaa :)
Et oo eka joka luulee olevansa viikolla 8 ja onki jo 16.
mä tunsin ekat liikkeet 15+4 ja se on jo tosi aikaste...
Rv 8+2 ja tunsin ensimmäiset potkut!!
Kuulostaa tosi pahalta. Raskauden takia kun ei saisi erottaa ketään töistä.
Toivottavasti ap ei mee julkisesti huutelemaan moista skeidaa, johan ne nauraa sille jos ei päin naamaa niin ainakin takanapäin.
Jos rv 9 menee kesken, niin se on varmaan susta synnytys ja sattuu ihan vitusti.
Vauva ymmärsi puhetta jo kohdussa ollessaan. Samoin osasi kuulemma olla pää pystyssä jo synnytyssalissa. Kääntyi 1 kk iässä ja ryömi 2 kk iässä. Kas vaan kun ei tehnyt sitä vieraiden läsnäollessa ikinä... Sanojakin tuli 4 kk iässä. Ja niin edelleen.
Jotkut nyt vaan ovat aina taipuvaisia liioittelemaan asioita.
ot, mut kyllä tosiaan sattuu ihan vitusti keskenmeno rv 9. Ei, se ei ole synnytys, mutta ei taida olla tuon viestin kirjoittajalla kokemusta keskenmenosta, saattuu ihan VITUSTI!!!
Ja aloittaja, ei, et tunne liikkeitä vielä aikoihin. Joskus sitten raskauden jälkeen kyllä hämmästelet mite tunnet muka liikkeitä edelleen, ja silloin sinullekin selviää eri suolistotoiminnan ja vauvan potkujen välillä.
Me ollaan kaikki muut läskejä :D
Joo tähän sanon, että vaikka olen katsonut ultralla vauvaani alkuviikkoina, niin en ole liikkeitä tuntenut vaikka olen nähnyt kun se liikkuu.
Niin, että peristaltiikkaa sä vaan oot tuntenu :D