Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huudatusunikoulu on lapsen pahoinpitely. Piste.

Vierailija
07.01.2010 |

Ihan järkyttävää lukea tuota huudatusunikoulu-ketjua... Missä on äidinvaistot ja empatia?

t. Kolmen ei-huudatetun lapsen äiti

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä puhutaan lähinnä vauvojen huudattamisesta

Vierailija
22/116 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettämässä, hyssyttämässä, nostelemassa, imettämässä ja unilelua vetämässä soimaan. Luultavasti kertoja tulee vielä useita, kuten joka yö. Tuleehan tässä mieleen, että pitkittääkö ravaamiseni prosessia, eli pidänkö lasta itse asiassa hereillä kun en kestä kuunnella sen kitinöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudatettu on, tuloksetta. Lopetettiin, kun tajuttiin, että hommasta on vain haittaa.

Täytyy vain toivoa, ettei ajaudu yhtä vaikeaan tilanteeseen tulevien lasten kanssa, koska varsinkin toisella lapsella koskaan ei olisi lähdetty "maidottoman yön koulutukseen", ellei äidillä olisi ollut terveydenmenetys lähellä univajeen vuoksi.

Kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa pienten lasten kanssa, on luonnollista, että nukkuminen ei tapahdu nappia painamalla ja 12 h putkeen.

Vierailija
24/116 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva oppi kolmessa päivässä tuon b ohjen avulla.

Nyt sille on mennyt jakeluun nukahtaa sänkyyn kun sinne viedään. Ja nukkuu paremmin kuin ennen 12h, vain kahdella yöherätyksellä. Rauhottuu kun viedään rinnalle. Syö maidon ja nukahtaa sitten siirretään takas sänkyynsä.

Tuo osa kirjasta ei ole höpöä.

'mennyt jakeluun' että on turha huutaa, kun kukaan ei kuitenkaan tule. Oikeasti, älkää tehkö lapsia, jos ette viitsi opiskella lapsen kehityspsykologiaa edes perusteiden vertaa.

Vierailija
25/116 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heitä. Mutta huudatus on jo tehty 2kk sitten. Huudatin vauvaa 5 min ja sitten rauhotin häntä, sitten laitoin takasin sänkyyn.

Nyt vauva on nukkunut tuon metodin avulla hyvin jo 2kk. Vauva on 5kk. Ilman metodia en olisi tässä vaan sängyssä vauvani vierellä korvatulpat korvilla koska huuto oli todella kova. 3h jo nukkunut ja tulee nukkumaan koko yön. Herää klo 3 aikaan syömään jolloin minulla on maito valmiina. Toisen kerran herää klo 6. Sitten nukumme kymmeneen saakka.

Siis mitä ongelmia minulla on nyt tulevaisuudessa odoteltavissa? Vauva käyttäytyy normaalisti ja on pirteä vesseli. Olisin lopettanut unikoulun jos jotain havaittavaa haittaa olisi tapahtunut.

Vierailija
26/116 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettämässä, hyssyttämässä, nostelemassa, imettämässä ja unilelua vetämässä soimaan. Luultavasti kertoja tulee vielä useita, kuten joka yö. Tuleehan tässä mieleen, että pitkittääkö ravaamiseni prosessia, eli pidänkö lasta itse asiassa hereillä kun en kestä kuunnella sen kitinöitä.

Soiva unilelu tuskin auttaa lasta nukahtamaan, unirätti tai pehmolelu on parempi.

Kun menet rauhoittelemaan lasta, älä nosta häntä heti sängystä, vaan tassuttele ja 'mumise', älä toista lapsen nimeä.

Nosta syliin vasta jos tassuttelu ei auta. Vältä katsekontaktia.

Vierailija
27/116 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heitä. Mutta huudatus on jo tehty 2kk sitten. Huudatin vauvaa 5 min ja sitten rauhotin häntä, sitten laitoin takasin sänkyyn.

Nyt vauva on nukkunut tuon metodin avulla hyvin jo 2kk. Vauva on 5kk. Ilman metodia en olisi tässä vaan sängyssä vauvani vierellä korvatulpat korvilla koska huuto oli todella kova. 3h jo nukkunut ja tulee nukkumaan koko yön. Herää klo 3 aikaan syömään jolloin minulla on maito valmiina. Toisen kerran herää klo 6. Sitten nukumme kymmeneen saakka.

Siis mitä ongelmia minulla on nyt tulevaisuudessa odoteltavissa? Vauva käyttäytyy normaalisti ja on pirteä vesseli. Olisin lopettanut unikoulun jos jotain havaittavaa haittaa olisi tapahtunut.

varsinkin, kun kyseessä on ihan pieni vauva.

Huudattaminen perustuu siihen, että lapsi lopulta lopettaa huutamisen, koska se tajuaa, ettei apua ja lohtua ole tulossa. Vauva lannistuu ja 'oppii nukahtamaan itsekseen'.

Vierailija
28/116 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva oppi kolmessa päivässä tuon b ohjen avulla. Nyt sille on mennyt jakeluun nukahtaa sänkyyn kun sinne viedään. Ja nukkuu paremmin kuin ennen 12h, vain kahdella yöherätyksellä. Rauhottuu kun viedään rinnalle. Syö maidon ja nukahtaa sitten siirretään takas sänkyynsä. Tuo osa kirjasta ei ole höpöä.

'mennyt jakeluun' että on turha huutaa, kun kukaan ei kuitenkaan tule. Oikeasti, älkää tehkö lapsia, jos ette viitsi opiskella lapsen kehityspsykologiaa edes perusteiden vertaa.

Enkä aio lukea, ihan vain sillä että olen pelannut omalla vaistollani sekä ollut ns. lapsentahtinen. Jos jokin asia on ihmetyttänyt niin sitten olen kysynyt neuvoja. Ei kaikkien lapsien psyyke edes kehity samoinkuin kirjoissa kerrotaan.

Oikeastaan paras vinkki mitä olen noudattanut on ollut se, että älä lue niitä kasvatus/kehityspsykologia kirjoja. Niistä tulee vain stressi itselleen.

Tai no joo. Ehkä hiukkasen valehtelin. Olen nuoriso-ohjaaja ammatiltani, joten jotain psykologiaa on luettu. ;)

Vierailija
29/116 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva oppi kolmessa päivässä tuon b ohjen avulla. Nyt sille on mennyt jakeluun nukahtaa sänkyyn kun sinne viedään. Ja nukkuu paremmin kuin ennen 12h, vain kahdella yöherätyksellä. Rauhottuu kun viedään rinnalle. Syö maidon ja nukahtaa sitten siirretään takas sänkyynsä. Tuo osa kirjasta ei ole höpöä.

Enkä aio lukea, ihan vain sillä että olen pelannut omalla vaistollani sekä ollut ns. lapsentahtinen. Jos jokin asia on ihmetyttänyt niin sitten olen kysynyt neuvoja. Ei kaikkien lapsien psyyke edes kehity samoinkuin kirjoissa kerrotaan. Oikeastaan paras vinkki mitä olen noudattanut on ollut se, että älä lue niitä kasvatus/kehityspsykologia kirjoja. Niistä tulee vain stressi itselleen. Tai no joo. Ehkä hiukkasen valehtelin. Olen nuoriso-ohjaaja ammatiltani, joten jotain psykologiaa on luettu. ;)

En ollut sama ihminen kenelle viestisi laitoit, halusin vain todeta että ilman lukemisiakin pärjää.

Vierailija
30/116 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvanhuudattajille. Mä en enää jaksa. :((

Vierailija
31/116 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sille on mennyt jakeluun nukahtaa sänkyyn kun sinne viedään. Ja nukkuu paremmin kuin ennen 12h, vain kahdella yöherätyksellä. Rauhottuu kun viedään rinnalle. Syö maidon ja nukahtaa sitten siirretään takas sänkyynsä.

Minä nimittäin mieluummin käytän tuota kirjan metodia B, kuin otan vastaan mahdollisen hipin ohjeita lastenkasvatukseen.

Vierailija
32/116 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö niistä tule stressiä? Mulle ainakin tuli sellainen olo, että vauvanhoito on tosi hankalaa kun luin mainitsemaasi opasta. Ei se oikeasti ole niin mutkikasta.

Vierailija
33/116 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nimittäin mieluummin käytän tuota kirjan metodia B, kuin otan vastaan mahdollisen hipin ohjeita lastenkasvatukseen.

Kuvittele, olen myös kuolemantuomioita vastaan ja kovempien seksuaalirikoksista saatavien tuomioiden kannalla. Olethan nyt ihan vaan periaatteesta eri mieltä näistä asioista? :)

Vierailija
34/116 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tule sitten "viisaampana" kertomaan ratkaisu.

Vierailija
35/116 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvojen uniongelmista ja unikoulusta. Kannattaisi lukaista jokaisen huudatusunikoulun kannattajan.

Vierailija
36/116 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luet kuitenkin vauvanhoito-oppaita eikö niistä tule stressiä? Mulle ainakin tuli sellainen olo, että vauvanhoito on tosi hankalaa kun luin mainitsemaasi opasta. Ei se oikeasti ole niin mutkikasta.

Ehkä lukeminen on sinulle hankalaa ja stressaavaa eikä se tekstin sisältö?

Vierailija
37/116 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettu, kokeiltu ja hyödyttömäksi todettu. Muita vinkkejä?

Vierailija
38/116 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän just kehut kuinka vauvasi nukkuu hyvin, joten mihin kaipaat vinkkejä?

Vierailija
39/116 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele, olen myös kuolemantuomioita vastaan ja kovempien seksuaalirikoksista saatavien tuomioiden kannalla. Olethan nyt ihan vaan periaatteesta eri mieltä näistä asioista? :)

No niin minäkin! Ja juuri eilen taisin kehua toisessa huudatusketjussa, että olen niin monessa muussakin asiassa kanssasi samaa mieltä.

*yläläpsy* :D

Vierailija
40/116 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettu, kokeiltu ja hyödyttömäksi todettu. Muita vinkkejä?

Lapsi nukkuu usein paremmin kun sillä on uniseuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän