Huudatusunikoulu on lapsen pahoinpitely. Piste.
Ihan järkyttävää lukea tuota huudatusunikoulu-ketjua... Missä on äidinvaistot ja empatia?
t. Kolmen ei-huudatetun lapsen äiti
Kommentit (116)
Luettu, kokeiltu ja hyödyttömäksi todettu. Muita vinkkejä?
otat vauvan viereesi nukkumaan
Lapsi nukkuu usein paremmin kun sillä on uniseuraa.
Vauva herää aina meidän kovaääniseen kuorsaukseen.
Olemme tarkastaneet tämän videonauhalta. Uni/huudatuskoulu on joillekkin se ainut tapa.
että nämä Unikoulu on lapsen rääkkäystä -ihmiset vetoavat teorioihin, kasvatustieteilijöihin ja psykiatreihin + omaan mutu-fiilikseensä (minusta tämä on väärin, minusta tuntuu pahalta, Freudkin jo sanoi..., traumahan siinä tulee ja se näkyy, "ihmiset" ovat kylmiä),
kun taas nämä Unikoulu on ok -ihmiset perustelevat kantansa omalla kokemuksellaan ( meillä tehtiin se kun oli pakko, sen jälkeen kaikki nukkuivat paremmin, lapsi on iloinen, ei masentuneen vetäytyvä tms. traumatisoituneen oloinen). Kukaan ei ole tuonut esimerkkiä lapsesta, joka olisi traumatisoitunut unikoulusta (lempeästä tai kovasta), tai osoittanut miten unikoulu lapsessa hänen kasvettuaan aikuiseksi näkyy.
itki 4-7 tuntia perhepedissä. En tiedä, miksi. Hänen silmänsä luppasivat, maha oli täynnä maitoa. Kaikki väsymyksen merkit olivat ilmassa. Ei allergioita, ei masuvaivoja. Mutta itkua, väsynyttä itkua jatkui sen seitsemänkin tuntia. Sitten vauva simahti ehkä 15 minuutiksi ja itku alkoi uudelleen. Nukuin ekat kuukaudet 15 minuutin pätkissä ja näitä vartin pätkiä ei kovin monta yössä ollut. Olin umpiväsynyt, tiputtelin esineitä, pelkäsin tiputtavani vauvankin.
Oli pakko luopua kaikista ihanteista. Minun vauvani ei käyttäytynyt niinkuin teidän muiden. Muistan hetken, ku pistin pari vrk valvottuani vauvan omaan sänkyynsä hetkeksi. Menin toiseen huoneeseen itkemään. Vauvan itkua kesti 10 minuuttia. Sitten itku lakkasi. Vauva nukahti ja nukkui 12 tuntia herätäkseen iloisena ja pirteänä. Sama itkunukutus toistui seuraavinakin iltoina. Lopulta vauva pistettiin sänkyyn, pusuteltiin. Vauva jäi sänkyynsä. Itkut olivat loppuneet ja rauha laskeutunut kotiin. Siitä lähtien tämä ex-huutaja nukkui 12 tunnin yöunia.
Vauvantahtisuus merkitseekin mielestäni sitä, että edetään vauvan tarpeiden mukaan. En jaksa uskoa, että oma vauvani olisi voinut hyvin, jos olisin pitäytynyt perhepedeissä ja tuntikausien itkeskelyn kuuntelemisessa. Meidän perheessämme rauha ja hyvinvointi vaati tällaisia toimenpiteitä. Toivoisin suvaitsevaisuutta: itkunukutus ei aina ole merkki vanhempien itsekkyydestä. Joskus se on ainoa toimiva vaihtoehto.
Väsynyt vanhempi on vaaraksi vauvalle. Miksihän meitä unikoulun kannattajia vainotaan kuin noitia. Kohta varmasti haluavat kivittää meidät torilla.
Kitisevän vauvan kanniskelu - hyvä
Kitisevä vauva pinnasängyssä - paha
Äiti valvoo vauva-ajan - hyvä
Äiti nukkuu vauva-aikana - paha
Nukkumista haluava äiti - paha
Valvomista kannattava äiti - hyvä
Väsynyt, uhrautuva äiti - rakastaa lasta
Pirteä, topakka äiti - ei rakasta lasta
Vauva nukkumaan kun on nukkuma-aika - trauma
Vauvan kanniskelu yöt läpeensä - ei traumaa
En olisi ikinä suostunut huudattamaan lapsiani tahallani. Onneksi sain lapseni nukkumaan rauhassa öitään perinteisillä ( runsaampi ruokinta iltaisin, säännöllisyys, toistuvat iltarutiinit jne.) konsteilla ja sitkeydellä.
Olen koko ajan ollut sitä mieltä, että toi unikoulu-tyyli on lapsen henkistä pahoinpiteltä ja vaikka lapsi ajan myötä väsyy huutamiseen ja rupeaa nukkumaan siitä varmasti jää lapselle turvaton ja hylätty olo sisimpään.
En olisi ikinä suostunut huudattamaan lapsiani tahallani. Onneksi sain lapseni nukkumaan rauhassa öitään perinteisillä ( runsaampi ruokinta iltaisin, säännöllisyys, toistuvat iltarutiinit jne.) konsteilla ja sitkeydellä.
Olen koko ajan ollut sitä mieltä, että toi unikoulu-tyyli on lapsen henkistä pahoinpiteltä ja vaikka lapsi ajan myötä väsyy huutamiseen ja rupeaa nukkumaan siitä varmasti jää lapselle turvaton ja hylätty olo sisimpään.
Sinulla oli helppo vauva. Yritä samaa vaikealla vauvalla. Yritä sitkeydellä kun et ole nukkunut kahteen päivään.
Jokainen äiti varmasti kokeilee kaikkensa ennen kuin antaa lapsen olla ja katsoo, rauhoittuisiko se lopulta ihan itsekseen. Lapsihan ei huuda yksin vaan äiti käy rauhoittelemassa sängyn laidalla aika ajoin.
Kauhean mustavalkoista ajattelua tässä ketjussa
Kitisevän vauvan kanniskelu - hyvä
Kitisevä vauva pinnasängyssä - pahaÄiti valvoo vauva-ajan - hyvä
Äiti nukkuu vauva-aikana - pahaNukkumista haluava äiti - paha
Valvomista kannattava äiti - hyväVäsynyt, uhrautuva äiti - rakastaa lasta
Pirteä, topakka äiti - ei rakasta lastaVauva nukkumaan kun on nukkuma-aika - trauma
Vauvan kanniskelu yöt läpeensä - ei traumaa
Ja huomaa kyllä, kumpi sinusta on "oikein".
Huudatus on nimenomaan pahoinpitelyä. Ei hyssyttely ja tyynnyttely.
Huutakaapa itse täysiä 10 minsaa putkeen ja katsokaa väsyttääkö sen jälkeen. Kai siinä jo voimat menee vähemmästäkin.
Minusta vauvan huudattaminen on todella törkeää piittaamattomuutta. Sitä ei voi perustella millään argumenteilla.
Mieti onko 2 yötä sun elämästäs paljon???
Varmasti mennyt monesti bilettäessä aamutunneille. Eipä silloin vaan yhtään ajateltu, että nyt pitäs nukkua. voi voi
Se asia on tämä:
ois pitäny pyytää täältä joku supermamma näyttämään mulle, kuinka vauva saadaan nukkumaan oikeaoppisesti.
Muistuttaisin teitä rakkaat tuomitsijat, että kaikki vauvat eivät ole samanlaisia. Teidän teorianne EIVÄT auta yhtään siinä tilanteessa, kun vauva nukkuu 15 minuutin pätkissä, itkee väsymysitkua tuntitolkulla. Tätä kun jatkuu parikin kuukautta, on PAKKO tehdä jotain.
mutta kun näitä viestejä tulee koko ajan lisää ja ollaan selkeästi "juupas-eipäs"-tilanteessa, niin laitanpa nyt omankin mielipiteeni asiasta. Jokainen lapsi on yksilö ja harvemmin sama tapa toimii kaikila lapsilla. Perhepeti toimii joillakin, joillakin ei. Joku lapsi nukahtaa itsekseen, joku ei. Vanhempien tehtävänä on löytää juuri se paras tapa omalle lapselleen ja perheelleen. Itse olen tätä mieltä, mutta en odota että kaikki ovat kanssani samaa mieltä.
meillä kaikki kolme lasta on opetettu heti vauvana nukkumaan nätisti. Mitään huudatusta ei ole tarvinnut myöhemmässäkään vaiheessa käyttää...
Jokainen nukkunut 3-6kk iässä täydet yöunet (10h tai yli) ja nyt isompana 6v 4v ja 2v nukkuvat 12h yöunet heräämättä omissa sängyissänsä. Joskus jos on kipeitä kömpii meidän viekkuun, mutta eivät edes terveinä halua. Omassa sängyssä mukavempi.
ja oli hirmuinen riita, miten se tehdään. Mies ehdotti että huudatetaan minuutti- 5min - 10min jne.
Minä en hyväksynyt tuota vaan hoidin homman itse. Eli huudatin 10sek -20sek -30sek -40sek -50sek. Minuuttiin asti ei ehditty koskaan päästä.
Mieti onko 2 yötä sun elämästäs paljon???
Varmasti mennyt monesti bilettäessä aamutunneille. Eipä silloin vaan yhtään ajateltu, että nyt pitäs nukkua. voi on voita, eikä voita mikään voita
jos on valvonut 2 päivää putkeen.
Bilettämisestä en tiedä mitään. Ehkä voit avata uuden ketjun ja kertoa siitä meille parhaimmat palat.
En voi sietää että jotkut vasemmistovihreät räkänokat voisivat olla kasvatusasioissa oikeassa. Pidän kantani ja ap muuten on väärässä.
Kun ikää tulee vähän lisää ja lastenkasvatus kokemusta niin tajuat kuka oli ns. oikeassa.
Jokainen äiti varmasti kokeilee kaikkensa ennen kuin antaa lapsen olla ja katsoo, rauhoittuisiko se lopulta ihan itsekseen. Lapsihan ei huuda yksin vaan äiti käy rauhoittelemassa sängyn laidalla aika ajoin.
Mä tein näin esikoisen kanssa. Kun nukahti, laitoin varovasti sänkyyn.
t. 3 lapsen äiti joka tahtoo että lapset tuntevat olonsa turvalliseksi ja hyväksi.
syötöillä. En oikein näe, miten nukuttaisin jokaisen pätkän sylissä kun päivällä vanhemmat lapset hyörivät ja vaativat huomiota ja yöllä pitäisi äidinkin nukkua.
Mä tein näin esikoisen kanssa. Kun nukahti, laitoin varovasti sänkyyn.
5 min itkua ja jos ei lopu niin lohduttamaan. Ei oteta syliin vaan hyssytellään ja tassutellaan. Kun rauhotttuu niin sama uudestaan. Jos vielä itkee niin sama jälleen. Tämä on unikoulu. Ei siitä tule traumoja. Oletteko kukkahattutätejä vai mikä teillä on vikana sielä kupolissa?