Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, poikkeustilanne! Tarha menee kiinni klo 17 ja myöhästyn väistämättä vartin..

Vierailija
07.01.2010 |

sain kutsun työhaastatteluun ja sinne on nyt melkein mentävä... En saa ketään hakemaan lapsia :( Tykkäävätkö tädit tosi kyttyrää, kun huomenaamulla kerron. Ikinä ei ole tullut tilannetta, että olis myöhästynyt, en tiedä tapahtuuko sitä ylipäätään. Ja vielä perjantai, ou nou :(

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai yritä saada joku hakemaan, joku kaverin äiti, naapuri tms?? Kyse nyt on kuitenkin 15min.

En kyllä kehtaisi aamulla ilmoittaa päiväkodissa, että meneekin myöhempään. Oletko varma, ettet olisi enempää kuin 15min myöhässä?

Vierailija
22/57 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse myöhästynyt yhden kerran 10 minuuttia, oli palaverissa sellainen tilanne, että sitä oltiin lopettamassa ja se asiakas vaan jahkasi ja jahkasi. Oli todella todella vaikea tilanne, kun tavallaan oltiin jo kättelemässä näkemiin ja aina vaan tuli siinä ovella jotain juttua ennen kuin viimein suunnilleen tyrkkäsin sen tyypin ovesta ulos. Onneksi TIESIN, että päiväkoti on tosi joustava näiden kanssa, johtaja erikseen mainitsi vanhempainillassa, että kaikenlaisista jutuista pystytään yleensä sopimaan. Soitin heti kun vapauduin ja säntäsin tuhatta ja sataa matkaan. Ei ollut ongelma, johtaja oli itse työvuorossa. Meillä on tosin pieni yksityinen päiväkoti, jossa tosiaan on jos jonkinlainen järjestely onnistunut porukalla.

Ja löytyy sitten vastavuoroisesti aina vanhempia aidanmaalaustalkoisiin, kirppareille ja keinun pystytykseen :)

Uskon että pystyt asian sopimaan, mutta jos olet julkisten varassa ja keli on tällainen kuin nyt taitaa olla suunnilleen koko Suomessa, luulen että panikoit koko haastattelun ajan sitä kuinka paljon myöhästyt ja menee homma pieleen siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siitä pitää erikseen sopia ja ilmoittaa koska tarvitsee näin myöhään hoitoa.

Vierailija
24/57 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varoaikaa siksi että jos joku ei tulekaan matkaruuhkan tai muun takia hakemaan. Työvuorosa oleva ilavuorolainen tulee sen tähden myöhemmin työhön, että voi päivystää. Hakuajat on sovittu. mutta ainahan jollain voi tulla tilanne ettei pääsekään, ja kun lapsia on eri perheistä yhteensä uiseita, melkein viikottain on tarvittu tämä lisäaika.

Ja entäs sitten ovet, valot ja roskat ym. mikä jää viimeiselle työssäolijalle? Kuinka luulette hänen käyvän useita ovia ja valoja laittamassa jos lapsia olisi vielä ulkonakin hoidossa.

Se on kuulkaas niin, että aina on tarkoituksella työaikaa laitettu lasten hakemisen jälkeen, että saa ne ovet ja...

Olen joskus ottanut sen viimeisen mukaani ulkoa laittamaan valot ja ovet ja roskat, mutta ei onnistu viiden lapsen kanssa, joten kyllä päiväökodissa ollaan vielä varsinaisen sulkemisajan jälkeen. Tietysti hoitaja lähtee kun vaan pääsee ja meillä laitetaan vihkoon jos vielä enemmän menee yli.

On myös hakupaperiin kysytty varahakijan yhteystiedot, niihin saatetaan myös soittaa jos vakihakijaa ei kuulu ja ei saa kiinni...

Vierailija
25/57 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa lapselle varahakijaa, niin sitten vain kerrot asian aamulla.

Kyllä päiväkoti sen vartin joustaa, etenkin kun asia tiedetään etukäteen. Onhan tämä nyt ihan eri juttu kuin ne vanhemmat, jotka "unohtavat" hakea lapsensa ryyppyputken takia. :(

Vierailija
26/57 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakea ennen päiväkodin sulkemisaikaa. Jos itse ei pääse pitäis pyytää jotakuta toista hakemaan.

Päiväkoti voi kyllä joustaa, mutta ei mielellään sitä tee, koska sit on kohta jokainen vanhempi vinkumassa että mulla olis sitä ja sitä voiko olla myöhempään?

Eli mielellään ei jousteta missään tilanteissa.

Vierailija
27/57 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA ehdottomasti niistä pitää tiedottaa päiväkotia aikaisemmin kuin samana päivänä. Itse olen pk:ssa töissä. Jos joku ei hae lastaan ajoissa, minäkin myöhästyn omien lasteni hakuajasta ja omien lasteni hoitaja myöhästyy taas jostain jne..

Vierailija
28/57 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystysaika on 17.15.

Pidempään ollaan, jos on etukäteen pyydetty, EI SAMANA AAMUNA.

Koittakaa ymmärtää, että sillä päiväkodin tädilläkin on perhe ja muita sovittuja asioita kuin vaan olla päiväkodissa työajan jälkeen. Ethän sinäkään ole töissä omalla ajalla? Miksi hoitajan pitää olla?

Vierailija
29/57 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi voi mennä tarhakaverilleen leikkimään, siten että menisi tämän vanhemman kyydillä.

Meillä ainakin otan joskus lapsen kaverin kyytiin meille päiväkodista ja päinvaston. Annan päivällisen ja lapset saa leikkiä meillä. Vanhemmat tulee sitten esim klo 19 hakemaan kotiin... Totta kai pitää sopia ja ilmoittaa päiväkodille, kuka lapsen hakee...

Vierailija
30/57 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun haastattelut on olleet sellaisia, että on ollut paras varata koko päivä. Ensinnäkään en voi koskaan tietää etukäteen kuinka pitkä haastattelu on. Mutta toki sen voi aavistaa, että ekalla kierroksella ei kestä kuin puolisen tuntia.

Toiseksi haastattelut saattaa alkaa myöhässä, jos siellä on haastateltu jo koko päivä hakijoita, niin loppupäivästä aikataulut eivät todellakaan päde.

Kolmanneksi ne saattaakin yllättäen sanoa haastattelun jälkeen, että nyt meet tonne toimistoon antamaan ne ja ne tiedot, ja haet sitten sihteeriltä vielä tutustumispaketin, jne. Ei voi koskaan tietää pääseekö sieltä heti haastattelun jälkeen lähtemään.

Että vähän ihmettelen tuota ap:n tarkkaa aikataulua. Kannattaa nyt vaan järkätä se hakija lapselle. Onhan jokaisella oltava olemassa joku varahakija, sillä aina voi tulla eteen äkkinäisiä tilanteita, jos saa vaikka sairaskohtauksen tai liukastuu ja katkaisee jalkansa. Jokuhan silloinkin on löydyttävä lasta hakemaan. Joten kyllä sulla varahakija on olemassa. Et nyt vain halua pyytää siltä mitään palveluksia.

Vierailija
31/57 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tietävät etukäteen ja kunhan poikkeuksesta ei tule sääntöää ;)

Sitä paitsi näillä keleillä vanhemmilla varmasti myöhästymisiä tulee muutenkin.

Vierailija
32/57 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päiväkoti menee kiinni klo 17, niin vasta 17.30 soitetaan sosiaalipäivystykseen. Se ei tarkoita sitä, että päiväkoti olisi auki.

Meillä on kuitenkin hyvin joustettu, jos on etukäteen ilmoitettu.

Vierailija
33/57 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oman lapsen päiväkoti ei ainakaan suostuisi olemaan 15min pidempään auki. Luulen, että tuollaisessa tilanteessa soittaisin mahdollisimman myöhään päiväkotiin ja sanoisin, että juna/bussi/mikä tahansa on myöhässä, tulen niin pian kuin pystyn. Ja menisin sen 15min myöhässä...

Toisaalta jos teidän päiväkoti on joustavampi, kerro aamulla, että haastattelu on. Voihan se olla, että ovat mielissään sun mahdollisesta työllistymisestä ja mielelläänkin ovat sen 15min yliaikaa lapsen kanssa.

Itselläni ei ole koskaan ollut mitään "varahakijoita", ilmoitin kyllä isäni numeron, jos vaikka satun kuolemaan. Mutta ei niin, että voisi hälyyttää paikalle, jos satun olemaan 15min myöhässä...

Vierailija
34/57 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että varahakijoita joillain piisaa. Meidän kaupungissa ei asu yhtään meidän sukulaisia ja ystävillä on omat työt sekä menot. Että siinä meillä varahakijat...

Vierailija
35/57 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siellä päiväkodilla jutellaan muiden vanhempien kanssa, ja sitten tarpeen tullen vaan rohkeesti pyydetään apua. Ihmiset yleensä auttaa mielellään, kun vaan pyydetään.

Vierailija
36/57 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyytäisin jotain naapuria tai tarhakaveria ottamaan lapset mukaan. Tarjoudu joskus sinä ottamaan heidän lapsi. Ei ole kiva olla haastattelussa ajatellen myöhästytkö hakemisesta.

Mikäli et saa ketään hakemaan, sano aamulla päiväkodissa että voit myöhästyä. Reilua olisi kertoa jo edellisenä päivänä, koska päiväkodin sulkijallakin voi olla oma meno työpäivän jälkeen. Pahimmassa tapauksessa oman lapsen hakeminen. Meidän päiväkodissa lapsi jolla hoitoaika voi ylittyä on sellainen, jonka toisen vanhemman epäillään olevan kotona;(

Vierailija
37/57 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa heti, kun tietää, niin pystyvät järjestämään omat menonsa sen mukaan.

Vierailija
38/57 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta aamulla, jos hoidontarpeen jo silloin tietää. Itselle ei tuollainen tulisi mieleenkään.

että oman lapsen päiväkoti ei ainakaan suostuisi olemaan 15min pidempään auki. Luulen, että tuollaisessa tilanteessa soittaisin mahdollisimman myöhään päiväkotiin ja sanoisin, että juna/bussi/mikä tahansa on myöhässä, tulen niin pian kuin pystyn. Ja menisin sen 15min myöhässä... Toisaalta jos teidän päiväkoti on joustavampi, kerro aamulla, että haastattelu on. Voihan se olla, että ovat mielissään sun mahdollisesta työllistymisestä ja mielelläänkin ovat sen 15min yliaikaa lapsen kanssa. Itselläni ei ole koskaan ollut mitään "varahakijoita", ilmoitin kyllä isäni numeron, jos vaikka satun kuolemaan. Mutta ei niin, että voisi hälyyttää paikalle, jos satun olemaan 15min myöhässä...

Vierailija
39/57 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siellä päiväkodilla jutellaan muiden vanhempien kanssa, ja sitten tarpeen tullen vaan rohkeesti pyydetään apua. Ihmiset yleensä auttaa mielellään, kun vaan pyydetään.

jossa kaikki asuu 5 km etäisyydellä.

Vierailija
40/57 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pitää osata jutella ja tutustua lapsen perheisiin, eikä aina vaan olla omissa oloissa. Jos ei kerta ole sukulaisia, niin vähän voisi koittaa verkostoitua lapsen kavereiden vanhempien kanssa. Ovat yleensä suht samanikäisä ja samassa elämäntilanteessa. Sitten voi vastavuoroisesti auttaa toinen toisiaan. Näitä yllättäviä menoja tulee aina kullekin...

Ei todellakaan ole iso vaiva ottaa yhden lapsen sijasta kaksi mukaansa. Kotona lapset leikkii keskenään ja saa itse vähän omaa aikaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan