Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä järki on viedä vauva / taapero paukkupakkaseen?

Vierailija
06.01.2010 |

En kysy, selviääkö vauva 30 asteen pakkasessa, vaan MIKÄ JÄRKI on viedä vauva sinne? Miksi se sinne pitää laittaa? Siksikö, että voi levennellä täällä muille äideille, että meidänpä pallero tarkenee yms. yms. Pätemistä sekin?

Meidän vauva ja leikki-ikäinen käyvät ulkona näillä keleillä vain jos on pakko. Huolehdin vain siitä, että he saavat sisällä tarpeeksi liikuntaa. Järjestän heille jumppatuokioita ja käymme uimassa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat olleet ulkona puolisen tuntia -30 asteen pakkasessa pienempinäkin.

Nyt teineinä vähän tulee murisemista kun heitän pihalle sohvalta lojumasta, mutta tyytyväisenä tulevat takaisin pikku happihyppelyn jälkeen.

Itse en ole ilmoja koskaan säikkynyt. Olen ulkoillut ja lenkkeillyt kaikissa ilmoissa. Mikään ei ole kamalampaa minusta kuin kykkiä sisällä päiväkausia.

Mutta jokainen tavallaan. Me olemme urheilullinen perhe, joka viettää paljon aikaa ulkoliikunnan parissa. Se on ihan jokaisen oma valinta, miten haluaa aikaa viettää. Minä en tuomitse niitä, jotka inhoaa ulkoilua ja viihtyy sisällä. Mutta en pidä siitäkään, että kyylätään meitä ulkoilijoita verhon raosta ja kauhistellaan kun itseä ei kiinnosta.

Vierailija
2/35 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuduilla, joilla on luonnollista, että talvella on näitä pakkasasteita. Tämä rotu kyllä selviää (yksilöllisiä eroja kaikesta päätellen on )kun nykyään on aivan verrattoman hyviä vaatteita. Koko armaan syksyn olin huomaavnani mammojen leventelyä reimateceillä sun muilla tickettoheaveneillä, joten eiköhän niiden vermeiden näytön paikka ole nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee purettua energiaa ja kaikille hyvä mieli raittiista ilmasta. Vauva nukkuu ulkona 3 tunnin päikkärit ja tulee virkeänä ja lämpöisenä sisään, sisällä ei suostu nukahtamaan. Tä on kyllä ongelma ap:lle, ei meille jotka ulkoilemme. Ihan yhtä lapsellista olisi mun väittää ap sun pätevän sillä ettet vie lapsias ulos...

Vierailija
4/35 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuisi se marttyyriäitien vinkuminen pakkoulkoilusta ja toisten ininä miten sinne ei voi mennä.

Vierailija
5/35 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammat keksii uuden tappelunaiheen ja vinkuu jostain muusta, ei täällä osata olla tyytyväisiä.

Vierailija
6/35 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siksi että MINULLA ottaa pakkanen henkeen. Tänäänkin peruin hammashoitolan pakkasen takia.

Vierailija
7/35 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siksi että MINULLA ottaa pakkanen henkeen.

niistän verta jo muutenkin, en vaan voi olla tuolla ulkona kovin kauan kun sattuu :(. Soittakaa lastensuojeluun välittömästi.

Vierailija
8/35 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain esimerkiksi niitä perheitä, joissa on enemmän lapsia vaikkapa 4-5v, 2-3v ja 1-2v, että voi tehdä tiukkaa olla sisällä päiväkausia.

Ainakin itse joutuisin ehkä näiden kahden vanhemman kuuma-kallen kanssa käymään ulkona pakkasviikon mittaan kerran tai pari ja silloin olisi pakko ottaa myös taapero mukaan. Joku ohikulkija voisi ajatella juuri noin kuten avauksessa kirjoitit. Tosiasissa meillä 4-5v pojan hermo ei kestä olla sisällä vaikkapa kolmea päivää, yksi päivä on ihan maksimi ja sekin menee hampaita kiristellessä.

Voi myös olla että joku käy lapsineen lähikaupassa paukkupakkasella jos autoa ei ole. Tarkoitan vain, että kun näet äidin lapsineen ulkona kovilla pakkasilla, niin voi olla että ovat menossa pakolliselle kauppareissulle vaikkapa vaippapakettia hakemaan ja äitiä ei huvittaisi yhtään raahata ulos pieniä lapsiaan, mutta pakko on.

Vierailija
9/35 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin kun sitä järkeä ei ole niin sille ei mitään voi.

Vierailija
10/35 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alla heillä on alusvaatteet (pitkälahkeiset alushousut ja pitkähihainen paita), sitten pitkähihainen ja -lahkeinen kollegeasu, sitten Kivat-merkkinen villahaalari ja päällä toppahaalari. Käsissä villalapaset ja Reimatecin kinttaat, jaloissa sukat, villasukat ja Kuoma-talvikengät. Päässä villainen kypärämyssy (kaulan yli, pitkä malli) sekä toppahaalarin huppu lisäksi. Mitä puuttuu? T: 9

Meillä lapsilla on kerrasto, villapuku ja sen päällä puoltoistavuotiaalla fleece-haalari ja isommalla fleece paita ja housut. Ei tule kylmä ollenkaan, tosin -30 ei olla vielä testattukaan.

Vierailija
11/35 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin kun sitä järkeä ei ole niin sille ei mitään voi.

Vierailija
12/35 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on vaan yks hevonveenhailee, kuinka hyvin ne lapsensa tuonne ulos pukee, kun hengittäminen sattuu. Millä lämmitän hengitysilman? Itsellänikin veri lentää nenästä kuivilla pakkaskeleillä. On lentänyt kakarasta saakka, vaikka minua on takuulla ulkoilutettu hampaat irvessä het syntymästä lähtien. Ja siihen aikaan talvella oli vielä kunnon pakkasia, aina.

Ei minullakaan ulkona kylmä tule, onhan mulla vaatteita. Mutta ei siellä hengittämättäkään kovin pitkään hengissä selviä!

Vierailija
13/35 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ollaan viihdytty ja tekemistä keksitty. Lapset eivät koskaan muutenkaan hypi seinille vaan osaavat leikkiä keskenään ihan nätisti.

Epäilen, että nämä äidit joiden lapset hyppivät seinille jos eivät pääse ulos, ovat vaan laiskoja äitejä, jotka eivät keksi mitään tekemistä lastensa kanssa eivätkä osaa viihdyttää niitä. Sisällähän on itseasiassa enemmän tekemistä kuin ulkona. Ulkona pitää olla aina kaveri tai joku lelu, pelkkä käveleminen ei lasta kauaa kiinnosta.

Vierailija
14/35 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan oltu uimahallissa niin paljon että kohta lähtee nahka irti ja kasvaa suomut tilalle ;) Tuo on tehty pakon sanelemana kun astmaatikko ei kestä tuota kylmää hengitysilmaa mutta kyllä sinne varmaan voisi mennä ihan vapaaehtoisestikin jos pihanatsi päästää.

Vierailija
15/35 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ollaan viihdytty ja tekemistä keksitty. Lapset eivät koskaan muutenkaan hypi seinille vaan osaavat leikkiä keskenään ihan nätisti. Epäilen, että nämä äidit joiden lapset hyppivät seinille jos eivät pääse ulos, ovat vaan laiskoja äitejä, jotka eivät keksi mitään tekemistä lastensa kanssa eivätkä osaa viihdyttää niitä. Sisällähän on itseasiassa enemmän tekemistä kuin ulkona. Ulkona pitää olla aina kaveri tai joku lelu, pelkkä käveleminen ei lasta kauaa kiinnosta.

erilaisia lapset ovat.

Meidän tyttö 3v rakastaa seurapelejä, palapelin tekoa, muovailuvahailua, piirtämistä, playmobileilla leikkimistä ja ihan kaikkea sisätekemistä. Poika 4.5v taas on erittäin fyysinen tapaus ja pelaisi vaan kaiet päivät jalkapalloa, juoksisi, kiipeilisi ja on aivan väsyttämätön. Sisällä jaksaa muovailuvahailla hetken aikaa, piirtää pienemmän hetken ja leikkiä autoleikkejä ja playmobil leikkejä tunnin pari, mutta sitten tulee se polttava tarve kuluttaa energiaa fyysisesti. Pakkasilla olen laittanut puhallettavan patjan lastenhuoneeseen, johon on saanut purkaa energiaa hetken aikaa, mutta eihän se sama asia ole kuin ulkoilu.

Vierailija
16/35 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellekin tulee kylmä ja hengitysilma tuntuu liian kylmältä, niin ei tulisi mieleenikään viedä taaperoani sinne ulos kuin aivan pakosta! Vauvaa ei senkään vertaa.

Vierailija
17/35 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

telmimistä ja pulkkareissuja. En ole edes ajatellut, miksi. Meillä on tapana ulkoilla päivittäin, enkä ole nähnyt syytä tehdä poikkeusta viime aikoina - jollain kauhealla marraskuisella vesisateella saatetaan mennä ulkoilun sijasta vaikka johonkin HopLopiin, mutta näillä säillä ei tosiaan tulisi mieleenkään hapantua sisällä, kun ulkona on kaunista ja ihanaa.

Vierailija
18/35 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hengitysilma tuntuisi liian kylmältä", joten ulkoilemme, koska pidämme ulkona olosta ja talvilajeista, kuten luistelusta, hiihdosta ja pulkkailusta.

Vierailija
19/35 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään varmaan niillä asteilla veisi ulos, mutta 20 - 25 astetta on ihan hieno ulkoilusää, jos ei tuule. Lapset tykkää olla ulkona, kun on paljon tekemistä ja paljon lämmintä päällä.

Vierailija
20/35 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoan helteitä. mieluummin olen tuolloin ilmastoidussa kodissani sisällä.

uimisestakaan en tykkää, en kesällä enkä talvella.

mutta talvella ulkoilu on mielestäni ihan mukavaa. sisällä alkaisi aika pian ahdistamaan, jos päivätolkulla pitäisi kökkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan