Mikä järki on viedä vauva / taapero paukkupakkaseen?
En kysy, selviääkö vauva 30 asteen pakkasessa, vaan MIKÄ JÄRKI on viedä vauva sinne? Miksi se sinne pitää laittaa? Siksikö, että voi levennellä täällä muille äideille, että meidänpä pallero tarkenee yms. yms. Pätemistä sekin?
Meidän vauva ja leikki-ikäinen käyvät ulkona näillä keleillä vain jos on pakko. Huolehdin vain siitä, että he saavat sisällä tarpeeksi liikuntaa. Järjestän heille jumppatuokioita ja käymme uimassa.
Kommentit (35)
Olen yrittänyt nyt lomalla viedä niitä, kun olen ajatellut sen olevan terveellistä, mutta heti ulkona he alkavat itkeä ja vaatia sisälle. Ikää 4 ja 2. Joten: leikimme sisällä.
siksi kun meillä oli aivan mahtavan hauskaa pulkkamäessä tänään. Pakkasta oli kyllä vaan 18 astetta. Eikä mulla ole vauvaa, mutta 1v ja 3v on.
25-30 asteen pakkasilla ei huvita itseä enää mennä ulos tai pienemmillä pakkasilla jos on kauhea viima, mutta tälläisenä mahtavana pakkaspäivänä kun tänään niin ihanaa. Ja oltiin muuten kaksi kertaa tänään ulkona, sekä aamupäivällä että iltapäivällä.
Alla heillä on alusvaatteet (pitkälahkeiset alushousut ja pitkähihainen paita), sitten pitkähihainen ja -lahkeinen kollegeasu, sitten Kivat-merkkinen villahaalari ja päällä toppahaalari. Käsissä villalapaset ja Reimatecin kinttaat, jaloissa sukat, villasukat ja Kuoma-talvikengät. Päässä villainen kypärämyssy (kaulan yli, pitkä malli) sekä toppahaalarin huppu lisäksi. Mitä puuttuu?
T: 9
näin kylmällä. Lapset ovat 2 ja 1v.
uskonut, että toiset ei oikeesti ulkoile tällä ilmalla. Hassua jos ei nyt lapset esim. astmaatikkoja ole.
heti sisään, kun vähän kitisevät. Lapsille ei yksinkertaisesti voi tulla heti kylmä noissa varusteissa. Saavatko lapsesi aina tahtonsa läpi?
Vaikka olisi kuinka kovat pakkaset. Vaatetta päälle vaan reilusti.
esim. jos pitää koira käyttää ulkona, ettei se pissaa/kakkaa sisälle. Tai jos tarvii mennä kauppaan, hoitopaikkaan tms. Ihmettelen vaan miten muut suoriutuvat näistä jutuista, kai nyt joskus on pakko johonkin lähteä pakkasillakin...
Miksi tällaisesta asiasta pitää ylipäätänsä täällä edes jauhaa monessa ketjussa? Ei pakkaskelillä ulkoilu tai ulkoilemattomuus kenestäkään parempaa tai huonompaa vanhempaa tee.
villa aluskerrasto, villa aluskypärämyssy
nahkarukkaset
nämä nyt ainakin puuttuivat
Täytyyhän sitä lapsiperheenkin ainakin kaupassa käydä.Vaikka olisi kuinka kovat pakkaset. Vaatetta päälle vaan reilusti.
ja huomenna pitäis käydä kaupassa... :)
siksi jos on pakko!!!! Työmatka on taitettava, en mä voi jäädä pois töistä siksi että on kylmä.Ja muksu pitää siis viedä hoitoon. 40min. kahdesti päivässä ja hengissä ollaan? Ei hitto mitä dorkia!!!!!!
heti sisään, kun vähän kitisevät. Lapsille ei yksinkertaisesti voi tulla heti kylmä noissa varusteissa. Saavatko lapsesi aina tahtonsa läpi?
Ei lapset saa tahtoaan aina läpi mutta joskus. Mikä pakko olisi ulkoilla, jos lapset eivät tahdo eikä äitiäkään huvita? Kuka ulkoilusta silloin muka hyötyy? Kyyläävä naapuri?
Ei kai kukaan nyt sentään omaa lastansa palelluttaisi siellä pihalla. Jos sinne paukkupakkasille lapsen tai vauvan vie, niin kai sitä osaa varustaa lapsensa oikealla asustuksella.
Itse en veisi taaperoa noilla asteilla pihalle, mutta mikä estää viemästä vauvan? Vaunuissa tietenkin ja hyvin suojattuna siellä. Meilläkin oli tänään asteita suunnilleen -20 ja vaunuissa pakkasta oli nippa nappa 5 astetta, sekin mitattu paikasta joka suojattomampi kuin vauvan kasvot. Ai mitenkö? Hyvät vaunut, hyvä suojaus ja lämpömittari vaunuihin on hyvä yhdistelmä tässä puuhassa.
ulkoilevat pakkasellakin. Jos sinä lapsinesi vietät kauniin talvipäivän mieluummin sisällä, niin siitä vaan. Mutta miksi valitat, jos joku haluaa ulkoilla. En voi ymmärtää - pitäisikö minunkin pysyä lapsineni kotona, ettei joku kyrpiintynyt av-mamma vedä hernettä nenään pakkasella ulkoilevista naapurin lapsista.