Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen ollessa minkä ikäinen lopetit imetyksen?

Vierailija
06.01.2010 |

Mietin kauanko tässä tarvii vielä kituuttaa. Vauva nyt 9kk. Ollaan oltu kipeänä, vauvalle tulossa hampaita jne, pitkään ollut todella huono syömään mitään. Nyt maidon määrä on vähentynyt huimasti. En tiedä mitä tekisin. Korviketta antaisin pullosta, mutta kun ei osaa enää edes pulloa imeä. Stressaavaa!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..maito ei tosiaan tunnu riittävän. Sitä kyllä tulee, mutta tuntuu ettei vauva saa koskaan tarpeeksi. Loppuu kesken joka kerta. Suureksi ongelmaksi tämän tekee se, ettei vauva ime pullosta. Miten ihmeessä edes pystyisin lopettamaan? Nokkamukiakin olen kokeillut antaa, mutta sama homma, pelkkää puremista. En oikeasti tiedä mitä tässä tekisi! ap

miten vauva osoittaa ettei saa tarpeeksi maitoa?

Oletko varma, ettei hän vain ole kyllästynyt ja haluaa leikkiä. Meidän 9kk tyttö kyllästyy nopeasti tissiin ja haluaa leikkimään. Hänkin söi koko alkutalven huonosti tissiä ja soseitakin. Nyt kuin taikaiskusta hänelle on kumpikin ruvennut taas maistumaan. Ja välillä tuntuu tisut kovin tyhjiltä, mutta kyllä sieltä maitoa kokoajan lisää tulee. Jospa koittaisit vähän rentoutua ja ajatella, että lapsi syö tissiä niin kauan kuin haluaa. Sitten kun hän on valmis niin hän luopuu siitä. Ei hän janoon kuole! Ja rinnakkain pikkuhiljaa tarjoat korviketta jos et jaksa aina imettää. Öisin on kyllä kätevää kun tissistä tulee maitoa - ja aamulla niin "aamuvellit" voi nauttia sängyssä ja saa loikoilla pidempään:)

Vierailija
2/18 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin on kummankin lapsen kanssa aluksi kokeiltu pulloa ja nokkamukia, kun olen lopettanut imettämisen. Lisäsin tuttelia puuroon ja ruokiin, jotta lapsi saisi kalsiumia tarpeeksi, kun ei juonut kunnolla pullosta tai nokkamukista. Lopetin imettämisen lasten ollessa 11 kk. Loppujen lopuksi kumpikin lapsistani alkoi nopeampaa juomaan nokkamukista.Tuttipulloja meillä ei oikeastaan ole juurikaan tarvittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voisit kokeilla hörppyytämistä mukista/lasista. Meillä pullo alkoi kelpaamaan paremmin muutaman päivän yrittämisen jälkeen, kun sai tekniikasta kiinni, ja maitoa ei enää herunut lapsen mielestä riittävästi. Ja meillä opeteltu tuo hörpyyttäminen muutamassa päivässä.

Vierailija
4/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin imettämisen lapsen ollessa 1.5-vuotias, koska mua alkoi vaan ällöttämään imettäminen.

Vierailija
5/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin aika paljon viimeisen kahden kuukauden aikana ja nyt maidontulo vaan yhtäkkiä loppui kuin seinään, vaikka ennen tuli suihkuamalla. En jaksa tapella, vaan annan nyt sitten korviketta. Tämä 8 kk riitti minulle.

Vierailija
6/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen nyt 3kk ja olen lopettelemassa. Ei jaksa eikä huvita enään. Syö tuttelia pullosta ilomielin:)

Ekan kanssa imetys loppui maidon vähyyteen...

Vierailija
7/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin itsekkin niin mielellään pullosta kun maito ei tunnu riittävän, mutta kun ei osaa enää syödä siitä :( Vielä jonkin aikaa sitten hoidossa ollessaan söi pullosta, mutta nyt vain puree sitä. Yrittnyt olen monet kerrat.

ap

Vierailija
8/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin yöimetyksen esikolta, kun hän oli 1v10kk ja päiväimetyksen, kun hän oli noin 2.5v. Nyt imetän 3-vuotiasta tyttöäni edelleen aamuin ja illoin. 1.5-vuotiasta kuopusta imetän päivin öin.

Mutta jos imetykseen meinaa hermot mennä, niin kyllä sitä voi noin hyvin onnistuneen imetyksen jälkeen alkaa ihan turvallisinmielin vähentämään ja lopettamaan. :)

Mutta siis haluatko sinä lopettaa imetyksen vai arveletko vain, ettei maitoa tule. (Tämä luultavasti on harhaluulo, ellet nyt sitten ole raskaana. Rinnat tuntuu tyhjältä, mutta kyllä sitä maitoa sieltä tulee.) Jos haluat lopettaa, niin sitten vaan projektia käyntiin. (Ei ehkä kannata kerrasta poikki pistää vaan ennemmin yksi kerrallaan imetyskertoja vähemmäksi.) Mutta jos paine imetyksen lopetukseen tulee lähinnä ulkoa päin esim. sukulaisilta ja ystäviltä, mutta itse voisit vielä jatkaa, niin sitten kehotan vielä miettimään ihan rauhassa. :)

Vierailija
9/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..maito ei tosiaan tunnu riittävän. Sitä kyllä tulee, mutta tuntuu ettei vauva saa koskaan tarpeeksi. Loppuu kesken joka kerta. Suureksi ongelmaksi tämän tekee se, ettei vauva ime pullosta. Miten ihmeessä edes pystyisin lopettamaan? Nokkamukiakin olen kokeillut antaa, mutta sama homma, pelkkää puremista. En oikeasti tiedä mitä tässä tekisi!

ap

Vierailija
10/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
11/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
12/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen lapsen ollessa 8 kk.

Kokeile Ainun pullonokkaa, joka tulee tuttipulloon tutin paikalle.

Vierailija
13/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko jatkunut jo kuukaudenkin? Itselläni maidon määrä lisääntyi tooodella hitaasti, tuntui että meni välillä kolmekin viikkoa ennen kuin maito a tuli paremmin. Aina tosin vauva imi tyhjää joten kai olisi enemmänkin kelvannut. Silloin kun olin huolissani nesteen saannista lisäsin marja ja hedelmäsoseisiin vettä niin että olivat enemmänkin kiisseliä/keittoa ja ruokasoseisiin lisäsin vastiketta. Lääkeruiskulla voi vauvaa myös totutella veden juontiin antamalla siitä aina vähän kerrallaan ja kun vauva tajuaa että se auttaa janoon niin voi innostua juomaa sitä tuttipullosta/nokkamukista.

Vierailija
14/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 10kk poika, jolla on todettu maitoallergia 5kk ikäisenä. Soijaresepti on ollu siis jo kotvan ja pari purkkiakin jo ostelin. Mutta kun ei pullo kelvannu, nii ei.

Nyt tein pari päivää töitä ja isin kans se oli vain alkanut syönti onnistua! Tänäänkin joi pääasiassa pullosta. Yöllä vielä imetän, kun en jaksa nousta pulloa väsäämään. :)

Ja kohta pääsen syömään kaikkia herkkuja ilman rajoituksia!!

Vierailija
15/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vauvasi on jo sen ikäinen, että voisit unohtaa pullot ja ruveta antamaan maitoa suoraan nokkamukista, ei kuitenkaan imettävästä sellaisesta, vaan sellaisesta josta maito tulee vain kallistamalla.

Vierailija
16/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syökö lapsesi vielä yöllä. en tiedä tepsiikö yöimetys enää tässä vaiheessa, mutta yöimetyksen pitäisi lisätä maidon määrää. itsellä oli alussa vähän maidontuotanto ongelmia ja aloin sitten pumppaamaan yöllä maitoa pulloon kun lapsi ei saanut tarpeeksi rinnasta. vajaassa viikossa maito alkoi riittämään. en vain tiedä, että tepsiikö tämä temppu enää noin kauan imettäneelle.

Vierailija
17/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska maito loppui

Vierailija
18/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olisin halunnut jatkaa, mutta pojalle ei tissi enää kelvannut. Maitoa tuli vielä puoli vuotta tuon jälkeen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi