Minkälaista sukunimeä et avioliitossa mieheltä ottaisi?
Sano esimerkkejä joita tiedät esim. lähipiiristäsi?
Kommentit (81)
Vähä repesin. En ottas ittelleni, mut lapsille joo. Vois huudella niille et tuu nyt yli urpo sieltä.
Suikki tarkoittaa? En koe sitä millään muotoa kummallisena.
Ei siinä mitään pahaa ole, mutta jostain syystä alan aina hervottomasti nauraa, kun saan eräältä Kärpäseltä meiliä...
Samoin Sikiö, Alakapee, Mällinen. Korhonen on yleinen nimi, mutta mulla oli ope joka oli jumalattoman ilkeä ja nimeltään Korhonen.
Keiju vois kans olla paha, kun on vähän painoa.
miehelläni on kiva slaavilainen sukunimi mutta en huolinut sitäkään vaan pitäydyin omassa maanläheisessä, ei nen tai la päätteisessä sukunimessäni.
, koska enhän voi tietää millainen pallero minusta tai lapsistani joskus tulisi :) Saattaisi hieman herättää hilpeyttä.
"Alapää" tai "Poskiparta" on muita sellaisia kuulemiani, joita en ehkä ottaisi.
on myös harvinainen, kuten omani kaksi ensimmäistä nimeä. Otin mieheni nimen, sillä on myös tietty merkitys, joka joitakin naurattaa.
Kaverini on Laihanen, eikä tod. ole laiha, joten se on hieman hilpeä, mut ei nimi naista pahenna..
haitata..nimi on nimi: se kertoo jotakin suvun historiasta. Avioliitossani otin miehen nimen ja pidin omani, mulle tärkeän. Nyt uudessa suhteessa olen ajatellut, että JOS avioituisimme, voisin sen tyttönimeni jättää. Lapseni kuitenkin ovat isänsä nimellä. Ihmiset ne niistä nimistä hölmöjä vääntää..sinänsä mikä tahansa nimi on oikea, hyvä ja hyväksyttävä. Lapsillanin on sukunimi, jota yleisesti haukutaan:-/.
Nämä nyt tuli ekana mieleen. Mutta siis rumempaan en olisi vaihtanut mutta tyttönimeni on Heikkilä joten ei sitä ollut vaikea päihittää :)
joten en ottaisi sukunimeä Meri
mutta toisaalta joskus olen mielessäni leikkinyt sillä ajatuksella.
Noh, ehkä kovan paikan tullen saattaisin haluta ihan piruuttani
Kökkö, Paksu, Törky, Romu, Kamala, Laiha, Inha, Öykkäri, Home, Yltävä, Mato, Lima...
Onko nämä muka oikeasti sukunimiä? En ole kyllä ikinä itse kuullutkaan.
toi alapää ois aika paha,kun etunimeni on anna..
Terveisiä vaan sinne Imatran ja Ruokolahden suuntaan!
on muuten luettolossa joskus ollut Aimo Karju Teurastaja Kellahti : )
nimiä Saukko/Saukkonen
t. Per Serupi (kyllä, olen afro-ruotsinsuomalainen)
ps. luulen ettei siskoni Anu myöskään
Ö, Zitting, Sikiö, Hoikka, Nevala, Nevalainen