Minkälaista sukunimeä et avioliitossa mieheltä ottaisi?
Sano esimerkkejä joita tiedät esim. lähipiiristäsi?
Kommentit (81)
minä olen minä tämän nimisenä koko elämäni, mies olkoon omansa. Lapsilla sit toisen nimi.
Että vielä oikein esimerkkejä lähipiiristä!
mutta en varsinkaan mitään negatiiviselta kuulostavaa "kuvailevaa" nimeä; Lerppu, Korppu, Harppu, Lerssi, Lötkö, Röpölä, Ruttunen, Limanen..
Yksi mainituista on sellainen, jonka oikeasti tiedän olevan olemassa.
ja oikein kihisee innosta päästä levittämään nimiä tänne kaikkien kuultavaksi- muka anonyyminä. Pah.
hassuin kuulemani sukunimi on Kökkö. Se on ehkä yksi harvoista jota en voisi ottaa. Aika tiukkaa tekisi myös esim. Erkinjuntti, kuten se yksi jääkiekkoilija...
jos menen naimisiin, niin pidän oman nimeni.
on varmaan oudot nimet kun noin pahastuu tästä! Kai nyt hassuille nimille nauraa saa, ei nimi miestä pahenna jos ei mies nimeä...
sukunimiyhdistelmä olisi Arpi-Niska.Kastetuissa oli kastettu tyttö nimeltä Niska (etunimeä en muista) ja toinen vanhemmista oli nimeltään Arpi.Kyllä nauratti,vaikkei se tietenkään kivaa olisi jos omalle kohdella sattuisi sellainen sukunimi,mutta minkäs teet kun oli niin huvittavan kuuloinen.
Ja lisäksi karttaisin kaikkia negatiivisia ja "ällöjä" nimiä kuten Kakkila tai Finnilä.
Suikki, Laatta, Varvas, Yrjö-Koskinen...
On ihan tavallinen -nen loppuinen, mutta tosi tyhmä sukunimi.
Pänttönen, Perä-Rouhu, Peräsarka, Finni, Finnilä, Sikiö, Alkio
Olen Pyry, enkä haluaisi olla Jaskari.
Jyry P. kuvitelkaa ny
coolia olla myöskään Pulmu Jaskari, eh?
Tai Naitu. Törmäsin tähän joskus ulkomailla. Toki ei siellä merkitse sitä mitä meillä, mutta jos puoliso sattuisi olemaan ko. maasta ja tuon niminen, niin huh.
Etenkin jos etunimi olisi Aina tai Aimo.
Seurustelin aikanani miehen kanssa jonka sukunimi oli kopteri.Ja mun oma nimi on Heli:D
Vähä repesin.
En ottas ittelleni, mut lapsille joo. Vois huudella niille et tuu nyt yli urpo sieltä.