Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko on kelan kotihoidontuki?

Vierailija
06.01.2010 |

Siis kuussa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinhoidontuki 314,28€ Muista alle 3v. sisaruksista 94,09€ yli 3v. alle kouluikäisistä 60,46€ Hoitolisä enintään 168,19€ johon vaikuttaa tulot Näistä tietenkin verot pois.

Jos siis tuo kotihoidon tuki on 314,28, niin voinko saada käteen aika tarkkaan 300e kuntalisän kanssa, mikä on 150e? Yhteensähän silloin saisin 464,28 nettona.

Olen päässäni miettinyt, josko tässä on kaikki kohdallaan.

Vierailija
2/23 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselta vähennetään verot oman henkilökohtaisen veroprosenttinsa mukaan. Tähän vaikuttavat sitten muut tulot, korkovähennykset jne. Jos taas on niin saamaton, että ei toimita Kelalle omaa verokorttiaan (verotoimisto lähettää pyynnöstä suoraan kelaan), niin sitten vähennetään 20%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se tosiaan on tuo vähän yli 300€. Onpas summa noussut sitten sen ajan, kun itse olin kotona - mutta hyvä näin :)

Vierailija
4/23 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kotihoidotuesta menee kaikilta tuo 20 prossaa veroa. Itseäni otti päähän aikoinaan, kun palkan veroprossa oli 18 ja kotihoidontuelle jäätyäni siitä otettiinkin 20.

Vierailija
5/23 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se tosiaan on tuo vähän yli 300€. Onpas summa noussut sitten sen ajan, kun itse olin kotona - mutta hyvä näin :)

Sillä saa kaksi kertaa käytyä kaupassa.

Enkä tienaa eläkettä itselleni, enkä päivähoitajalle.

Vierailija
6/23 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kotihoidotuesta menee kaikilta tuo 20 prossaa veroa. Itseäni otti päähän aikoinaan, kun palkan veroprossa oli 18 ja kotihoidontuelle jäätyäni siitä otettiinkin 20.

Mulla on mielestäni verokortti ollut vietynä töihin ja kelaan. Tai siis viime vuonna vain kelaan, kun en töissäkään ollut.

Vierailija
7/23 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä käsitellään tasaisin väliajoin täällä. Lasketuttakaa se henkilökohtainen prosenttinne ja pyytäkää lähettää uusi kortti kelaan. Multa on mennyt viimeiset reilut 2 vuotta veroa tasan 0%. Ja silti on tullut hiukan palautuksiakin, eli ihan oikein laskettu. Kannattaa pitää huolta asioistaan..

Vierailija
8/23 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan jokaisen oman (etuuksia varten lasketun) prosentin mukaan. Minulla veroprosentti kotihoidontukea varten on 3%.

Vierailija
9/23 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä menee just niin paljon veronlaskennassa maksettavaksi tulee. mulla kotihoidontukea on aina verotettu prosentilla 12 johon olen itse lisännyt 2 % ja nytkin sain 2000e veronpalautuksia, muita tuloja ei ole ollut kuin kotihoidontuki + kuntalisä. 20 % menee jos ei toimita verokorttia.

Vierailija
10/23 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jonkun kotihoidontuesta maksetaan 20% veroa, vaikka hän selviäisi vähemmälläkin. Hän saa kuitenkin palautuksina omansa takaisin. Eikö tämä ole totinen tosi?

Vierailija
11/23 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse käy lasketuttamassa uusiksi veroprosenttia niin sitten menee se 20% veroa.(koskee kaikkia kelan tukia)

Eli siis sun kodinhoito tuesta voidaan ottaa 20% tai 2%. Sääli niitä jotka automaattisesti olettavat että on pakko maksaa se 20%. Asioista kannattaisi ottaa selvää.

Vierailija
12/23 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä mistä noita sikiää jotka väittävät että kotihoidontuesta menee 20% veroa?

Minä olen kyllä ihan tietosesti pitänyt ainakin 20% veroa jotta tulee kivat palautukset, mutta ei todellakaan tarvis olla jos ei halua palautuksia.

Vuonna 2008 mulla oli kokoajan 30% vero ja tuli erittäin mukavat palautukset. Sain tällä tavalla säästettyä.

Vierailija
13/23 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muista, että siitä menee 20% veroa!

joissain kunnissa saa lisäksi kuntalisän

Vierailija
14/23 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman euron yli 300€ ja siihen päälle lisäosa sekä sisar korotuksiakin on.

Itse saan vain perusosan.

Vierailija
15/23 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuitenkin tietää, paljonko on kotihoidontuki ilman kuntalisiä ynnä mahdollisia palkanlisiä. Siis ihan vain kotihoidontuki, se kelalta tuleva.

Vierailija
16/23 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman euron yli 300€ ja siihen päälle lisäosa sekä sisar korotuksiakin on. Itse saan vain perusosan.

Vierailija
17/23 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinhoidontuki 314,28€

Muista alle 3v. sisaruksista 94,09€

yli 3v. alle kouluikäisistä 60,46€

Hoitolisä enintään 168,19€ johon vaikuttaa tulot

Näistä tietenkin verot pois.

Vierailija
18/23 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä mistä noita sikiää jotka väittävät että kotihoidontuesta menee 20% veroa?

Minä olen kyllä ihan tietosesti pitänyt ainakin 20% veroa jotta tulee kivat palautukset, mutta ei todellakaan tarvis olla jos ei halua palautuksia.

Vuonna 2008 mulla oli kokoajan 30% vero ja tuli erittäin mukavat palautukset. Sain tällä tavalla säästettyä.

Heh, sähän annat valtiolle korotonta lainaa! Jos oikeesti haluat säästää, laita ihmeessä prossat kohilleen ja siirrä korkeakorkoiselle tilille vaikka joku kuu joku summa. Se on säästöä, ei tuo sinun tapasi.

Vierailija
19/23 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieheni myös. Sanovat että valtion maksamasta tuesta pitää maksaa enemmän veroa kuin ansiotulosta, eli vähintään 20%.

Näin se menee, erityisesti kannattaa muistaa se, että sosiaalietuuksista ei pahemmin tehdä vähennyksiä, kun taas palkasta vähennyksiä tehdään kohtalaisen runsaasti.

Vierailija
20/23 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut verotoimistoon kaksi kertaa Ja mieheni myös. Sanovat että valtion maksamasta tuesta pitää maksaa enemmän veroa kuin ansiotulosta, eli vähintään 20%.

Mä oon pyytänyt verokortin sosiaalietuuksille ja tällä hetkellä mun veroprossa on 16, just siitä kotihoidontuesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän