Meillä ei ole mahdollisuutta elä perheenä, kiitos Hyssälä.
Kun et aio puoltaa työmarkkinatuen tarveharkinnan poistoa. Niin kauan kuin saisin työmarkkinatukea miehen pienten tulojen 3200€/brutto takia 0€, en suostu muuttamaan yhteen edes lasten takia.
Eletään sitten kahdessa asunnossa ja kela maksaa.
Kommentit (89)
Kun et aio puoltaa työmarkkinatuen tarveharkinnan poistoa. Niin kauan kuin saisin työmarkkinatukea miehen pienten tulojen 3200€/brutto takia 0€, en suostu muuttamaan yhteen edes lasten takia. Eletään sitten kahdessa asunnossa ja kela maksaa.
voi voi meilä mies ei tienaa kuin 1500e käteen kuussa ja silti asutaan yhdessä vaikka olen työttömänä enkä saa tukia. lapsi tulossa mutta ei tulisi mieleenkään asua eri osoitteissa. hyvin meillä riittää raha vaikkei nyt ylimääräistä juuri ole mutta ei ne suuret tulot vaan pienet menot :)
3000 brutto ja miinus verot.
Sillä miehen pitäisi elättää 4 henkinen perhe ja maksaa kaikki kulut.
On todella vähän.
Sillä elää, mutta mihinkään ylimääräseen ei rahaa jää esim. matkoihin, kahvilaan, elokuviin tai saatika, että joku kodinkone hajoaa.
Ongelma on siinä, että tuota rajaa pitäisi nostaa ylöspäin.
Kela ei korvauksia muuta, mutta kaikki muu kallistuu kokoajan.
Mikäli mies tienaa yli 1600 kk, niin t. korvaus pienenee. Tämäkin raja on liian pieni.
4 lasta ja 2 aikuista, koska miehellä on aiemmasta liitosta 2 lasta ja maksaa elarit 4 lapsesta.
Yhteen ei muuteta ikinä, ei vaikka meille tulis vielä 3. yhteinen lapsi. Silloin minä saisin enemmän asumistukea ja muuttaisin lasten kanssa kolmioon.
Elättivarikseksi en ala.
kuukaudessa 200€ ja siihen sit vielä omat vaatteet ja hygieniatarpeet, niin sais ukko painaa töitä 24/7 eikä siltikään rahat riittäis meidän kaikkien elättämiseen. ap
Meillä miehellä on semmoinen palkka. Netto on n. 2200. Siitä tonni lainoihin ja tonni laskuihin. Paljonko jää jäljelle?
Elämme lapsilisillä, joita onneksi tulee reilu 600 kuussa ja mun minimiäippärahalla, netto vähän päälle 400. Ettei tartte erilleen muuttaa.Työttömyysrahoja en saisi senttiäkään, vaikka on 7-henkinen perhe.
Nyt on siis tuhlattavaa reilu 170 euroa kuussa per nenä. Teinipojat voisivat vetää sen summan kerralla kurkkuunsa jos niikseen tulee...
oli kun otit miehen jolla jo ennestään 4 lasta.
Kuka tampio lisääntyy tuollaisen miehen kanssa saa syyttää vain ja ainoastaan itseään.
meille se ei ole mahdollista, koska ukko ei ala mun henk.kohtaisia opintolainoja ja luottokorttivelkoja maksamaan. ap
vai kävitkö apukoulun? Miehellä oli 2 lasta kun tavattiin, ei siis 4 lasta. Eikä se lasten määrä ole ongelma, vaan se että en saisi euroakaan työttömyyskorvausta ITSELLENI jos lasteni isän kanssa asuisin.
että niiden puolisoilla on vähän paremmat tulot ja sen takia nainen ei saa työttömyyspäivärahaa ollenkaan. Avioliiton elatusvelvollisuus vapauttaa yhteiskunnan vastuusta mutta sysää tähän loukkuun joutuneet naiset ihmisarvottomaan asemaan.
Itsekin olen harkinnut eron ottamista ja toiseen asuntoon muuttamista. Yhteiskunta elättäisi ja tukisi mua ihan toisella tavalla kuin nyt kun olen aviossa.