Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ei ole mahdollisuutta elä perheenä, kiitos Hyssälä.

Vierailija
06.01.2010 |

Kun et aio puoltaa työmarkkinatuen tarveharkinnan poistoa. Niin kauan kuin saisin työmarkkinatukea miehen pienten tulojen 3200€/brutto takia 0€, en suostu muuttamaan yhteen edes lasten takia.

Eletään sitten kahdessa asunnossa ja kela maksaa.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni juuri toi palkka ja nimike toiminnanjohtaja, eli kyllä se vaan voi olla totta!

Vierailija
42/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä siis on oikein, että puolison tulot vaikuttavat aikuisen ihmisen markkinatukeen.

Monen ihmisen talous romahtaa totaalisesti työttömyyden takia ja te vain haukutte ap.ta.

Onko siis ihan oikein, että esim. mies jää tyttömäksi ilman omaa syytään ja ei saa töitä lama-aikana. Heillä on lapsia ja melkein maksettu asunto. Nainen on keskituloinen. Mies saa n. 30 euroa työmarkkinatukea. Lainat pitäis maksaa ja lapsille ostaa kouluun luistimia ja kypäriä ja vaatteita. He joutuvat tulemaan toimeen naisen palkalla.

Asunto menee myyntiin ja joutuvat lähtemään vuokralle. Kun lama loppuu, mies saa töitä, mutta koti meni.

Tuossa tilanteessa minäkin muuttaisin erilleni, että saisimme kodin pidettyä itsellä.

Älkää haukkuko ap.ta, sillä ette voi olla varmoja, ettei teille käy jossain vaiheessa samoin jos lama jatkuu. Ja lamoja ehtii tulla vielä useita ennen kuin te jäätte eläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sun mies pettänyt sua jonkun kanssa, ja aioit jättää sen? Jos nää on provoja niin miten jaksat, kirjoita mieluummin joku huono romaani tai jotain.

Vierailija
44/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe perustaa uusperheen. Kummallakin lapsia edellisestä liitosta.

Nainen jää työttömäksi. Miehen tuloista menee elatusmaksua. Perheen tulot lasketaan miehen tulojen mukaan ja näin ollen nainen ei saa työmarkkinatukea. Mutta naisella ei näin ollen ole omaa rahaa ja miehen oletetaan elättävän omat lapsensa ja naisen lapsi.

Eli pari joutuu eroamaan, että nainen voi elättää oman lapsensa.

Tämäkin voi käydä täydellisille av.mammoille.

Vierailija
45/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se väärin, että toisen tulot vaikuttaa tukiin. siihen pitäisi saada muutos! mutta entiten kait tässä ärsyttää se, että väitetään että 3200 on pieni palkka!!!Ja kyllähän sitä jokainen joka ottaa esim asuntolainan miettii ja laskee niin (tai ainakin pitäisi) , että on varaa vaikka elää toisen pussilla jonkun aikaa jos toinen jää työttömäksi/sairastuu.

Vierailija
46/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne naistenvaatteet siellä ukkoni kämpillä ovat jääneet miehen teinipojan tyttökaverilta kun ovat bilettäneet sillä aikaa kun ukko oli 3pv työmatkalla.

Ihan sama mulle vaikka pettäiskin, ei mua seksi kauheasti kiinnosta kun en jaksa ehkäistä enkä halua lisää kakaroita.

3200€ on suomalaisella verotuksella pieni palkka, mutta onneksi me saadaan ne verorahat oman "perheen" käyttöön kun kela maksaa mulle tästä omasta kämpästä 380€ asumistukea ja vielä 90€ yh-korotusta lapsilisään päälle.

Alkaa vaan pikkuhiljaa tympimään tämä matkalaukkuelämä kun vaatteet eivät koskaan vaatekaapissa käy kun suoraan pyykkinarulta kassiin ja kassista pesukoneeseen.

ap, joka tuli siivoamaan omille kämpille, mutta ei viitsikään siivota kun sossun maksamat siivoojat tulevat jo ensi viikolla ja viikonlopun yli ollaan vielä lasten isän kämpällä.

Vierailija
47/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun mielestä 3200e pienet tulot niin huhhuh..

Meidän perheen tulot on n.1900e kuussa, et melekeen (liioitellusti) puolet tuosta sun miehen tuloista!

Eläppäs päivä meikäläisen elämää ja tuu sit vasta valittaa ;)

Vierailija
48/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3200 ei ole pieni raha!!! sillä elää perhe

Vierailija
49/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. elätettäväksi. Omakin elätettävä riittää!!

Vierailija
50/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa elarit 4 lapselle 560€, asumiskuluja 1000€, ja jos vielä pitäis maksaa täydet päivähoitomaksut 380e, niin voipi laskea että paljonko meille jäisi elämiseen jos minä en saisi kelalta muuta kuin lapsilisän 210€. Ei kiitos kiinnosta, pidä Hyssälä vaan kiinni työmarkkinatuen tarveharkinnasta ja maksa sit mulle vuosikausia asumistukea + lapsilisän yh-korotusta yhteensä 490€.

Vierailija
51/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viel 2kk aikaa päättää irtisanonko itseni äitiyslomalla vai palaanko paskapalkalla töihin ja lapset päiväkotiin-oravanpyörään. Eikä haittaa vaikka tulisi irtisanomislappu heti hoitovapaa jälkeen kouraan kun rahallisesti en hyödy työssäkäynnistä mitään nykyisiin tukiin verrattuna.

Vierailija
52/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun teillä näkyy olevan se harha päällä että lapset lakkaavat syömästä ja kasvamasta sillä sekunnilla kun me perheeksi muututaan.

Isälläkö loppuu elatusvastuu lapsistaan samalla kun ei muka tartte minimielaria 140€/ lapsesta maksaa jos me asutaan kaikki yhdessä?

Vierailija
53/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö sinun lapsistakin erity eritteitä? Niinkuin jokaisesta normaalista ihmisestä. On surullista, jos olet oikeasti sellainen kuin annat meidän täällä ymmärtää.

ja työkkäri kouluttaa pelkästään lähäreitä ja mua ei sinne oteta, kun minä vihaan sairaita ja eritteitä ja musta tulis uusi insuliinihoitsu. Lähtisin heti opiskelemaan jos siitä maksettaisiin yhtä paljon kuin kotona olemisesta. Ja työttömän lapsilla täytyy olla päivähoitopaikka valmiina.

Vierailija
54/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinkohan?

jollekin pilipalikurssille ja hoitopaikka pitää olla. Ja opintolainaa en saa kun jätin edellisten opintojen 12000€ maksamatta ja kela maksoi ne takaajana.

Enkä muuta tästä kaupungista yhtään minnekään, täällä on työkyvyttömyyseläkeläiselle paljon harrastusmahdollisuuksia ja myös paljon opiskelumahdollisuuksia jos saan kuntoutustuen.

Olis mulla työpaikka äitiysloman jälkeen odottamassa, mutta siitä saa niin paskapalkan että ei kannata palata siihen työhön.

Vierailija
55/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähärinä jonkun kuolaavan vajukin, spurgun, haisevan vanhuksen, yms. kosketteminen. Hyi saatana, en koskis sellaiseen ihmiseen edes koko muovisessa suojapuvussa, saati sit paljain käsin.

56/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisi enemmän rahaa tassuun jos olisin jatkanut asumista vuokrakämpässäni.

Nyt kun asun miehen kanssa saman katon alla, niin järjestelmä rankaisee.

Vierailija
57/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasteni isän kanssa perheen perustaa kun silloin miehen tulot eivät 500 päivään mun tukiin millään lailla vaikuta.

Vaan eipä taida täyttyä työssäoloehto eli kikkailu jatkuu. Ja sit meillä on vielä niin erilaiset käsitykset miehen kanssa siitä mikä on riittävä asumisen taso. Mulle riittäis vuokraluukku kerrostalossa, mies haluaa omistusasunnon vähintäänkin rivitalosta.

Vierailija
58/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos puolison palkka esim. 3000 brutto.

Jokaisen pitää saada edes hyppysellinen tuloja.

Jokaisen työttömän on oltava samassa asemassa.

Ei niin, että toiset saa t.korvausta ja toiset ei.

Vierailija
59/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse nyt ihan ajatellut päiväkodin johtajan olevan "korkeassa asemassa".

Vierailija
60/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään korvauksia miehen tulojen takia haistattaisin joka kerta työkkärin virkailijalle paskat kun se alkais jotakin työelämävalmennsta tai pilipalipaskakurssia ehdottamaan.

Sanoisin että pidä vittu kurssisi, ei paljon kiinnosta kun ei saa korvauksiakaan työnhakemisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi