Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ei ole mahdollisuutta elä perheenä, kiitos Hyssälä.

Vierailija
06.01.2010 |

Kun et aio puoltaa työmarkkinatuen tarveharkinnan poistoa. Niin kauan kuin saisin työmarkkinatukea miehen pienten tulojen 3200€/brutto takia 0€, en suostu muuttamaan yhteen edes lasten takia.

Eletään sitten kahdessa asunnossa ja kela maksaa.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silti minusta on väärin, että nainen ei saa mitään työttömänä.

Jos tilanne olisi toisin päin niin ämmät huutais, että mies töihin, se ei saa viedä mun tienaamia rahoja.

Tässäkin ketjussa taitaa vastata miehensä siivellä elävät kotiäidit. Ovat tottuneet siihen, ettei itse tarvi tienata rahaa vaan mies maksaa.

Vierailija
62/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä normaalin ansiosidonnaisen. Mikä tässä nyt on vaikeaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen talletuksista tai tuloista.

Jos menettäisin kaikki tuloni miehen takia, niin tuloja ei todellakaan olisi.

Jäisi maksamatta puhelin, netti, lasten ja omat vaatteet, auto, vanha asuntolaina...

Onneksi mies jäi juuri työttömäksi niin minä voitan rahallisesti kun pojan päivähoitomaksu alenee.

Vierailija
64/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silti minusta on väärin, että nainen ei saa mitään työttömänä. Jos tilanne olisi toisin päin niin ämmät huutais, että mies töihin, se ei saa viedä mun tienaamia rahoja. Tässäkin ketjussa taitaa vastata miehensä siivellä elävät kotiäidit. Ovat tottuneet siihen, ettei itse tarvi tienata rahaa vaan mies maksaa.

Itse maksoin synnytyslaskunkin :-(

Vierailija
65/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällähetkellä eletään miehen tuloilla, joista käteen jää noin 1300€

Revi siiiiitä

Vierailija
66/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kerta kaikkiaan ole varaa asua yhdessä perheenä. Sitten ehkä jos saisin sen työmarkkinatuen lapsikorotuksineen.

Vierailija
67/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kerta kaikkiaan ole varaa asua yhdessä perheenä. Sitten ehkä jos saisin sen työmarkkinatuen lapsikorotuksineen.

nyt on kyse sinun omista valinnoista.

Hanki parempi tyo, tai tee kahta duunia.

Vierailija
68/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niitä töitä ei ole ja jos tekisin kahta työtä, niin lapset pitäis laittaa päiväkotiin tai oikeastaan lastenkotiin kun ukkokin tekee kahta työtä.

Mutta ihan kivaa tämä kahdessakin asunnossa on, eikä kela kyylää paljonko me oikeasti asutaan omassa kämpässä.

Vierailija
69/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällähetkellä eletään miehen tuloilla, joista käteen jää noin 1300€ Revi siiiiitä

Vierailija
70/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon ihmiset arvostavat päiväkotien työntekijöiden tekemää työtä. Itse ainakin pidän lapsemme päiväkodin johtajaa kyseisen yksikön ja työntekijöiden esimiehenä ja täten korkeassa asemassa.Voinhan tietenkin olla väärässäkin.

En itse nyt ihan ajatellut päiväkodin johtajan olevan "korkeassa asemassa".

Vierailija
71/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan kivaa tämä kahdessakin asunnossa on, eikä kela kyylää paljonko me oikeasti asutaan omassa kämpässä.

ja älä ota asiaa niin kirjaimellisesti. Voi olla että kela saa tietää että ette asu kahdessa kämpässä

Vierailija
72/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka me erillään muka asutaankin. Ja mitä sitten vaikka kela saiskin tietää? Ukko maksaa omat asumiskulunsa ihan itse eikä saa kelalta euroakaan.

Vituttaa vaan tämä jatkuva vaatekassien pakkaaminen.

Muuten menee ihan kivasti, on 2 keittiötä, 2 kylppäriä, 2 olohuonetta, 3 makuuhuonetta ja 2 vessaa ja parveke ja takapiha. 52,5+70 neliötä ja bussi kuljettaa lähes ovelta ovelle.

Vierailija
73/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaikki tulot yhteensä verojen jälkeen on 2110€. Tuossa siis mieheni palkka, minulle maksettu kotihoidontuki ja lapsilisät kahdesta lapsesta. Lyhennämme talolainaa 1000€/kk ja siihen päälle kaikki muut menot, puhelin, netti, sähkö, vesi, öljy, ruoka, vaatteet yms...

Talouteemme kuuluu kaksi aikuista, kaksi lasta, kissa ja kolme koiraa. Silti me pärjäämme.

Vierailija
74/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollaan totuttu kuluttamaan. mulle pitäis jäädä asumiskulujen jälkeen 420€ omaan käyttöön, sillä ehkä pärjäisin.

Vierailija
75/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä on perhe, on täysin oikein, että heitä tarkastellaan taloudellisena yksikkönä. Kyllä ainakin minusta tuntuisi paremmalta, että minä elätän mieheni tai mieheni elättää minut - näen sen jopa velvoitteena, joka meillä on toisillemme (myötä- ja vastamäessä, eikös?), kuin että työttömyyden kohdatessa olisimme käsi kaikkien muiden taskulla.

Lisäksi kyse on musta solidaarisuudesta - valtiolla kuitenkin on vain x määrä rahaa, ja se on suunnattava niille, jotka sitä eniten tarvitsevat. Jos puolison tulot ovat niin hyvät, että pariskunta tai perhe pystyy yhdessä ylläpitämään parempaa elintasoa kuin alhaisimmilla tuilla yksin elävät tai ne, jotka jäävät työttömäksi yht'aikaiseksi, miksi ihmeessä tämän työttömäksi jäävän osapuolen pitäsi saada "ryöstää" yhteisiä veroeuroja niiltä, joilla ei ole elatuskykyistä puolisoa turvanaan ylpeyden tai mukavuudenhalun tähden?

Veroeurot pitäsi priorisoida esimerkiksi viime laman aikana alasajettuihin mielenterveyspalveluihin, sotaveteraaneihin, ruuhkautuneeseen kunnalliseen hammashuoltoon tai vanhusten ihmisarvoiseen kohteluun ennemmin kuin siihen, että joku naisen- tai miehenpuoli pääsee sanomaan olevansa taloudellisesti riippumaton itse valitsemastaan elämänkumppanista.

Kiitos, Hyssälä.

Vierailija
76/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhkaisin joka kerta tappaa itseni jos mies ei antais mulle rahaa ja lapsistamme kasvaisi mielenterveyspalvelujen suurkuluttajia kun tappelisimme harva se päivä rahasta verisesti ukon kanssa.

ja sit olis tarvetta myös kriminaalihuollolle kun mun pitäis ryöstää kulmilla mummoja omaa rahaa saadakseni. Että kiitos Hyssälä.

Vierailija
77/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana ei pitäisi olla tilannetta, jossa joutuu miehen elatushalukkuuden armoille. Kyllä jokaisella pitää olla sen verran henkilökohtaista työttömyysturvaa (joka tosiaan ei ole suuri, ja silläkin saa kituutttaa) ettei tarvitse jokaiseen pesuainepakettiin rahaa pyytää.

Vierailija
78/89 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun me ukon kanssa ollaan toisillemme ihan ventovieraita kelan silmissä. Meillä nyt sattuu olemaan vaan 2 yhteistä lasta vaikka ei olla päivääkään yhdessä asuttu.

Sattu vaan sama yhden illan hoito 2 kertaa kohdalle.

Vierailija
79/89 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas nytte pullamössöhirvittelijät helvetti!

Äänestäkää köyhät kokoomusta niin kun varmasti olettekin tehneet niin herrat vie ne teidänkin viimeiset 1000 euroa!

Naisen ei tarvitse alistua kenenkään elätetäväksi se on hyvä ajattelutapa!

Ja kapitalistin mielestä on halvempaa erottaa perheet toisistaan kun tukea yhteistä elämää.

Mitä teidän hyssyttelijöiden päässä liikkuu kauniit ja rohkeat.

Vierailija
80/89 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla kaksi lasta jollekin luuserimiehelle. Vihaa lapsiaan jne.

ja tekemään lisää sotkua että sossun maksamilla siivoojilla on jotakin tekemistä kun ens viikolla meille tulevat. Lapset jäävät tänne isänsä luo ja minä voin käydä vaikka parilla sidukallakin kun ei ole kiirettä kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme