Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva pää tuntuu alakautta!! HUI!!

06.01.2010 |

Heippa kaikille!

Kysymykseni on ehkä hiukan hassu mut kysynpä kuitenkin :)

Eilen kun olin saunassa ja siinä pestessäni itseäni huvikseni kokeilin kohdunsuuta.(ennenkin kokeillut).

ulkosuu oli toosi pehmeää höttöä ja sisäsuu vähänmatkanpäässä oli auki ja kun kokeilin sieltä niin kova "pallo" tuntui sormeen eli vauvan pää! Vauva on kyllä toooosi alhaalla mut oikeesti eilen säikähdin että apua..suppareita välillä tulee,mut ei kovin kipeitä ja vauva liikkuu tosi hyvin!

Onko kenelläkään samankaltaisia kokemuksia,mielellään lueskelen!

Aavan äiti rv 33+1

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari päivää sitten lääkäritarkastuksella ja lääkärini sitten sanoi että hän pystyi tuntemaan vauvan pään sormillaan...En ole itse uskaltanut kokeilla,kuulostaa vähän pelottavalta :o Vähän kyllä alkoi ihmetyttää että miten ihmeessä vauva on NIIN alhaalla.Nyt jäi kyllä seksi hyllylle!En tiedä jos on "vaarallista" harrastaa seksiä jos vauava on niin alhaalla mutta en haluaisi ottaa mitään turhia riskejä...

-19 vuotias ja rv 35+2

Vierailija
2/14 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tai itse asiassa se oli kandille osoitettu - etta jos tarpeeksi syvalta sen alatutkimuksen tekee, niin kylla vauvan paan tuntee, viela irtonaisena.

Mulla on viela paikat ihan kypsymattomat, tasan 36 viikkoa nyt kasassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vauvaa suojaa vielä ehyet sikiökalvot ja limat että ei se niin tulehdusherkkä ole vaikka vähän kokeileekin tietysti pestyin käsin:)

Ja itseäni eräs lääkäri neuvoikin kokeilemaan itse jos tuntuu että paine on kova ja kun on muutenkin riski syntyä etuajassa ettei tilanne pääse äkisti muuttumaan kovin paljon!Tietysti täytyy olla varovainen ettei tökkäse miten sattuu!

Itsellä reunat pehmeät,sormelle auki mutta kaulaa vielä hyvin jäljellä.Edellinen syntyi 35+0 pienikokoisena.

"Saakohan tästä nyt mitään selvää:D"

rv 32+2

Vierailija
4/14 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne oli tuntia puolta tuntia ennen kuin esikoinen syntyi että tilanne tästä muuttui viimeksi todella nopeasti ja siksi itse yrittänyt vähän seurailla jos on ollut tuntemuksia..

Vierailija
5/14 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni tuollainen ohje on aika kummallinen. Synnytin esikoiseni rv 35+3, ja tokassa raskaudessa, tarkemmassa seurannassa, vältettiin ns. turhia sisätutkimuksia, jottei ärsytettäisi kohdunsuuta.

Ja itseäni eräs lääkäri neuvoikin kokeilemaan itse jos tuntuu että paine on kova ja kun on muutenkin riski syntyä etuajassa ettei tilanne pääse äkisti muuttumaan kovin paljon!

Vierailija
6/14 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninni-03:

Sitäpä ollaankin vähän ihmetelty!!!Täällä kun olen ollut sairaalassa k-sks niin ovat kyllä innokkaasti tuota alapäätä ronkkimassa ja moneen kertaa!!Ja kun supistuksiakin on niin olen kyllä siinä samaa mieltä että eihän sitä kannata koko ajan ronkkia!S-joella kun olin niin katsoivat kerran kahden päivän aikana etteivät aiheuttaisi lisää harmia!

En sitten tiiä.. Olen sorkkimiset kuitenkin jättäny,eiköhän sen sitten tiedä kun mentävä on ja matkakin nyt niin lyhyt että sairaalaan kerkeäis vaikka jo pää näkyis:D

Vierailija
7/14 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan jos jollakin olisi kertoa kokemuksesta. =)

KIITOS

Vierailija
8/14 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei todella ole kokemusta moisesta, mutta tulisi mieleen, että jos soittaisit pikaisesti sinne synnytysosastolle minne menet synnyttämään.

Koska siellä on ammattitaitoisia kätilöitä arvioimaan tilanne... ja sitten pyytävät kenties menemään näytille!!!

Vierailija
9/14 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut lieviä suppareita varmaankin osittain treenisupistuksia,mutta ei lainkaan niin kipeitä että tuntus et nyt lähtään..:)

Onko kellään muulla minkäälaista kokemusta asiasta!!

Vierailija
10/14 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se aika alhaalla voi juuri viime viikoilla olla, mutta sinulla on viela noin vahan viikkoja kasassa, etta ei vauvan olisi ainakaan kotona hyva viela maailmaan tulla.

Muuta en osaa sanoa - itse varmaan soittaisin sinne synnarille ja keskittyisin lepaamaan, ettei ainakaan enempaa painetta tulisi alapaahan.

Vierailija
11/14 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän totesi että hyvinkin on mahdollista että voi tuntea vauvan pään sormella. eli onneksi ei hätää!!

nyt vaan rauhassa odotellaan että viikkoja kertyisi lisää.. :)

Vierailija
12/14 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi kaikin puolin järkevää jättää ylimääräiset kohdunsuun kokeilut aikaisilla viikoilla. Onhan siinä infektioriskikin. Monestihan tietysti luonnostaan tulee avioelämän muodossa hoidettua nuo kypsyttelyt.

Kyllä kaikki vauvat tulevat maailmaan tavalla tai toisella ja mielummin ajallaan.

Elo 30+

Vierailija
13/14 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osittain edelliseen kirjottajaan. Kun mennään synnyttämään ja/tai kun kohdunsuu on jo auki niin sisätutkimukset ym tehdään steriilein hanskoin ja välinein eli jos kohdunsuu on sinulla jo noilla viikoilla osittain auki niin itsekin jättäisin kokeilut kokeilematta ja välttäisin jopa yhdyntääkin. voithan kysyä asiasta vielä terkkarilta mutta näin järjellä ajateltuna sinulle sekä vauvalle turvallisempaa olisi pitää paikat siistinä ettei mitään infektioita synny.

Vierailija
14/14 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän totesi että hyvinkin on mahdollista että voi tuntea vauvan pään sormella. eli onneksi ei hätää!!

olen kyllä lukenut, että loppuraskaudessa tai kun vauva on laskeutunut, sen voi tuntea alakauttakin, mutta olin kuvitellut sen tapahtuvan vähän myöhemmin.

Onnellista loppuraskautta!