ohhoh, tienasin 600e maatiaiskissanpennuilla! kui usein ton
Kommentit (33)
on leikata ja rokottaa kissansa. Jos ei siihen pysty, kannattaa ostaa pehmolelukissa eikä oikeata.
Meidän kissat on oikein onnellisia vaikka niitä ei ole leikattu eikä rokotettu.
Vaan lapsettomat reppanat paapovat kissoja ja muita eläimiä vauvankorvikkeina.
[/quote]
On todella lyhytnäköistä teettää pentuja maatiaiskissoilla, joille ei voi taata hyvää kotia. Soitapa vaikka eläinsuojeluyhdistykseen ja kysy heidän mielipidettään pentutehtailustasi. Erittäin arveluttavaa ja epäeettistä. Leikkaamattomalle nartulle jatkuvat kiimat ja synnytykset ovat rasittavia. Kissanpennut viedään kyllä käsistä, mutta aikusia kissoja on tarjolla liikaa. Ne "terveet ja virkeät" maatiaiset ovatkin taakka kasvettuaan aikuisiksi, niihinhän menee rahaa, niille tulee sairauksia, niitä pitäisi leikata ja ohhoh, lapsetkaan ei viitsi niitä hoitaa kun eivät ole enää söpöjä pentuja. Tiedätkö muuten edes kissan luovutusikää?
Kissan luovutusikä on 12vkoa, ellet itse tiennyt ;) Turhaa viniset, ei kärsi mun kissa sen enempää kuin pennutkaan.
ap
Tämä on sanahelinää. Jos kissanpentuihin kyllästytään parissa vuodessa, olet jo unohtanut ne siihen mennessä ja lisäksi kissasi on tehnyt jo tusinoittain uusia pentuja joten miten pystyisitkään enää selvittämään niiden oloja.
Olet varmaan ylpeä kun voit opettaa lapsillesi pentutehtailun jalon taidon.
Onnea valitsemallasi tiellä.
päätyisi sinne maalle leikkaamattomina lisääntymään keskenään?
Jos oikeasti yhtään ottaisitte selvää asioista tietäisitte mikä kissaongelma meillä on juuri tuollaisten ääliöiden takia. Juuri tuota että kissat juoksee vapaina, leikkaamattomina ja "onnellisina" ja kun ne päätyy eläinsuojelujärjestöille ne on poikkeuksetta matoisia, aliravittuja ja sairaita. Ihan hirveitä kissakohtaloita maa täynnä vastuuttomien ihmisten takia. Ja niitä kissoja on enemmän mitä pystytään ottamaan talteen ja hoitamaan kuntoon.
Ottakaa oikeasti asioista selvää. Meillä on 4 entistä hylättyä/villikissaa eri eläinsuojelujärjestöiltä, tiedän miten väärässä ap ja te muutama muu olette.
pentueella tienaisit yhtä hyvin. Mitä tekisit niille "käsiin" jääville?
Ja taatusti tienaan seuraavillakin, halukkaita ostajia oli yli kymmenen kertaa enemmän kuin pentuja!
ap
Itse maksoin meidän maatiaisesta 50 euroa, on siinä vähän jotain norjalaista metsäkissaa, tai jotain sellaista mukana, mutta se ei näy mitenkään, tai ehkä koossa vähän?
Enempää en olis suostunut maksamaan. Toikin oli aika paljon mutta oli kova kissakuume ja halusin nopeaan kissan joten en viitsinyt mitään ilmaisia jäädä odottelemaan.
Itse en kehtais pyytää mitään kauheita summia, jotenkin noloa. Mutta eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Niinhän se menee ja nyt mä lähden nussimaan mun miehen kanssa, terppa!!
maatiaiset ilmaseksi. Ainoastaan siitä olen ollut tarkka, että pennut on luovutettu vastuuntuntoisille ihmisille, ei kesäkissaksi, eikä hetken huviksi. Ja olen myös seurannut, että pennut voivat jatkossakin hyvin. Voi vidde, olisinko ollut viksumpi, kun olisin enemmän huolehtinut siitä että tienaan RAHAA.?
Jos sattuu vahinko kissan kanssa (unohtuu pillerit) ja tulee pentuja, annan ne ilmaiseksi. + katson että pääsevät hyvään kotiin.
kukaan asiantuntija suosittele.
On se parempi kuin liian monet pennut ja tiesittekö ettei sekään ole kissalle hyväksi!
Ottamatta kantaa asian järkevyyteen (mielestäni ei ole tarpeen tuottaa Suomeen enempää kissoja, koska niistä on jo nyt hurjasti ylitarjontaa) niin voin vastata ap:n varsinaiseen kysymykseen: Yhdellä naaraskissalla tulisi teettää MAKSIMISSAAN 4 pentuetta ja EI KOSKAAN peräkkäisistä kiimoista, vaan synnytyksen jälkeen mielellään vuoden lepotauko.
Raskaus ja imetys on aina suuri rasitus kissan elimistölle, aivan kuin ihmisellekin. Voit toki miettiä, montako kertaa sinä itse jaksaisit olla nonstoppina raskaana?
Tuomitsetteko yhtä jyrkästi koiranpentujen tehtailun? Työkaveri useampaan kertaan "tehtaillut" koirillansa pentuja ihan vaan rahan vuoksi.... "Tuli vähän tiukka paikka taloudellisesti, niin teetettiin sitten x:llä pennut. y:n pennuilla maksettiin autolainaa pois..."
Tuomitsetteko yhtä jyrkästi koiranpentujen tehtailun? Työkaveri useampaan kertaan "tehtaillut" koirillansa pentuja ihan vaan rahan vuoksi.... "Tuli vähän tiukka paikka taloudellisesti, niin teetettiin sitten x:llä pennut. y:n pennuilla maksettiin autolainaa pois..."
Ei sitä koirakaan kestä alituista pentujen tekoa. Järki hoi, älä jätä.
kissa tekee yleensä kahdet pennut vuodessa vapaana ollessa, meillä on neljä navetta kissaa yksi kolli ja ja kolme narttua jotka on leikattu a saavat navetalla myös kissan ruokaa, rokotetaan ja madotetaan säännöllisesti. Meillä kissat on leikattu sen takia että on paljon helpompi ottaa yksi tai kaksi pentua kuin että niitä tulisi kymmenen kesässä ja niistä suurin osa olisi narttuja. Ja se on tosi asia että kakarat ei ole kiinnostunut siitä kissasta kuin vähän yli puolivuotta, niin rupeaa ensin kissan hiekkalaatikon tyhjennys tökkimään ja sen jälkeen muu.
Näillä sivuilla nyt aina pyörii yliaktiivisia eläintensuojelijoita. Mut sanoisin että anna sen pennun hankkiutua raskaaksi ihan omaan tahtiin ja myy sitten pennut kun niitä on tullakseen.
On todella lyhytnäköistä teettää pentuja maatiaiskissoilla, joille ei voi taata hyvää kotia. Soitapa vaikka eläinsuojeluyhdistykseen ja kysy heidän mielipidettään pentutehtailustasi. Erittäin arveluttavaa ja epäeettistä.
Leikkaamattomalle nartulle jatkuvat kiimat ja synnytykset ovat rasittavia.
Kissanpennut viedään kyllä käsistä, mutta aikusia kissoja on tarjolla liikaa. Ne "terveet ja virkeät" maatiaiset ovatkin taakka kasvettuaan aikuisiksi, niihinhän menee rahaa, niille tulee sairauksia, niitä pitäisi leikata ja ohhoh, lapsetkaan ei viitsi niitä hoitaa kun eivät ole enää söpöjä pentuja.
Tiedätkö muuten edes kissan luovutusikää?