Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivostuttaa edelleen!

Vierailija
13.12.2009 |

Meillä oli eilen tuttavaperhe lapsineen kylässä. Pöydässä oli myös joulukeksipurkki ja ne ipanat söivät sen melkein tyhjäksi, noin 10 piparia jäi. Vanhemmat eivät sanoneet mitään. Purkki oli täysi kun sen laitoin pöytään. Yrtinin vihjailla, että pipareiden leipomiseen meni koko päivä mutta ei tehonnut. Nyt täytyy leipoa uudet piparit jouluksi!

Miksi vanhemmat eivät välitä, mitä lapset tekevät? Olisivat kai voineet sanoa, että nyt riittää?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan laita täyttä keksipakettia pöytään. Laitan sen verran, että siinä on esim. kaksi jokaiselle ja tarpeen tullen lisään, mutta näin tapahtuu hyvin harvoin. Osa vanhemmista osaa pitää huolta tuosta, mutta osa ei. Itse ainakin rajoitan lapseni herkuttelua vieraiden pöydässä.

Vierailija
2/51 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan ole niin tyhmä että laittaa kaikki jouluksin tarkoitetut piparit lapsiperheen nokan eteen??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keksit kerran oli tarjolla! jos aikuiset olisivat syöneet kaiken, olisitko ajatellut samoin? Eli ärsyttikö lähinnä se, että lapset söi ne joulukeksit vai se, että en syötiin?

Vierailija
4/51 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki riippuen ihan lapsen iästä, yli 10veet olis saaneet syödä ihan rauhassa, mutta jotain 3veetä olisin varmasti rajoittanut ihan oman itsensä takia, mutta en sen takia ettei ap:n piparit loppuisi, ne kun kerran olisi lasten eteen tuotu ja ilmeisesti siis syötäviksi tarkoitettu. Itse en laittaisi tarjolle kaikkea ellen tarkoittaisi että kaiken saa halutessaan syödä. Ap teit vähän tyhmästi itse.

Vierailija
5/51 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleeni todellakaan tullut, että kaikki menevät.

ap

Vierailija
6/51 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos pipareita oikeasti noin paljon, tulivat taatusti niistä kipeäksi.

Vierailija
7/51 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleeni todellakaan tullut, että kaikki menevät. ap

Eivät vanhemmat välttämättä edes huomanneet että paljonko niitä alunperin oli ja paljonko lapset söivät. Montako lasta muuten oli?

Vierailija
8/51 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/51 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne lapset on!! meillä ainakin!!

ja oletan että kaikki mikä tarjolla on, on myös OIKEESTI tarjolla!!!

eli jos korvapuusteja on 10kpl tarjolla, mä ainakin oletan että kaikki saa syödä..eikä niin että pitää säästää seuraavaankin kertaan...

osta loput piparit valmiina, säästyt monelta stressiltä!!

meillä 3 lasta leipoi pipareita noin 200kpl ja säästelen niitä vielä ens viikkoon, pari saa ottaa kulhosta päivittäin...

ja leivotaan sitten lisää..jos ei ennen joulua niin joulupäivänä, samalla kun leikitään uusilla leluilla!!

iloista joulumieltä!!!!

Vierailija
10/51 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää ap:lta laittaa kaikki tarjolle jos saa ottaa vain pari per nenu.

Vierailija
11/51 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi sua itseäkin naurattavan että jaksoivat noin monta syödä. Mut joo. Mä olen 70-luvun lopun lapsi ja mulle on opetettu, että kylässä otetaan vain yksi kipale kutakin sorttia. Siinä on kyllä riittämiin makeaa.

Vierailija
12/51 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin oletan, että ne jutut, mitä on pöydässä, on kaikki tarkoitettu syötäväksi. Tietenkään aikuisena sitä ei ahmi kaikkea mitä on, mutta lapset ei välttämättä osaa ajatella. Ei mulle ainakaan ole lapsena mitään mistään pöytätavoista koskaan puhuttu, ehkä ei noillekaan. Olisit vaan ottanut sen purkin pois ja sanonut, että pitääpä laittaa loput säästöön.

Vierailija
13/51 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

positiivinen puoli tässä on se, että keksisi olivat NIIIIIIIN hyviä ja maukaita, että lapset eivät malttaneet pysähtyä:) Laitatko tänne reseptin?

Vierailija
14/51 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

positiivinen puoli tässä on se, että keksisi olivat NIIIIIIIN hyviä ja maukaita, että lapset eivät malttaneet pysähtyä:) Laitatko tänne reseptin?

punainen paketti, Myllyn paras.

Juu, opin jotain....

ap

Vierailija
15/51 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuliko lapsille vatsaongelmia kun söivät niin paljon pipareita, ja muista mainita tuo lukumäärä minkä söivät...

Vierailija
16/51 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoista kiloa piparia käytännössä kolmeen pekkaan pitänee kylläisenä jonkin aikaa. :D

Mut komppaan useimpia tähän vastanneita: jos emäntä asettaa jotakin syötävää pöytään, lähtökohta on, että sen saa syödä (tietysti niin, että muillekin syöjille riittää).

Vierailija
17/51 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan aina laitan vähän enemmän, vaikka varaudun siihen ettei niitä kaikkia sentään syödä.

Eräässä päiväkodissa jooulujuhlissa annettiin kupongit perheille. Oli ns. kioski laitettu ja perhe yhdessä sai kupongilla tarjottavaa, enempää ei sitten saanut.

Tämä kuponkijuttu siksi, että edellisenä vuonna oli käynyt, ja ties monenako aiemmin että ensimäiset rohmusivat tarjoilupöydästä liikaa. Eräskin mummo vielä kotiin lähtiessään tuli pöydän luo että ottaisi matkaevästä...

Vierailija
18/51 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tarjoilut tyhjenee VIIMEISTÄ myöten, ja täällä suomessa ihmetellään kun joku KEHTAA ottaa jotain, Älä panikoi, laita ensi kerralla RIITÄVÄSTI SAPUSKAA!

Vierailija
19/51 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut on kasvatettu siten, että kylässä maistetaan vaikkapa yksi per laji. Ei rohmuta.

Olen samanlai kasvattanut omat lapseni.

Minä en kylläkään laita isoa kasaa pöydälle ronkittavaksi, ainoastaan tarjottimelle sen verran kun on soveliasta syödä.

Meillä kävi kerran yks äiti ja sen lapsi, joka söi ihan kaiken pöydästä, haki koko ajan keksiä lisää, jotta eipä sitä kaikille muille toista enää riittänytkään. Tuolloin oli koko paketillinen pöydässä.

Ihanko oikeasti opetatte lapsillenne, että ei ole mitään rajaa, kaiken pöydässä olevan saa ahmia omaan kitaansa?

Vierailija
20/51 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 70-luvun tenavia, enkä ole

vapaa(mielise)nkasvatuksen hedelmiä,

tavat täytyy olla!

Omatkin 5 lastani olen pyrkinyt kasvattamaan salonkikelpoisiksi. Kaikkea saa maistaa, muttei tarvitse ahnehtia.

Kun laitan tarjolle jotain, tarkoitan sen myös syötäväksi, muttei ole kohteliasta, että seurueesta joku tai jotkut rohmuaa kaiken itselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan