Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hölmöjä väärinkäsityksiä sinulla oli lapsena?

Vierailija
05.01.2010 |

Kommentit (268)

Vierailija
181/268 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pitkään -- vrt. melkein 20-vuotiaaksi -- että lehmässä jne. on erikseen liha ja lihakset.

Luulin myös näkki-paketissa olevia "rinkuloita" (= kondomeja) aikuisten pahanmakuisiksi pastilleiksi

:D

Vierailija
182/268 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka abit juoksivat koulusta ilosta kiljuen. Joku kai selitti minulle, että he ovat niin iloisia kun heidän raskas koulunsa on päättynyt. Minä luulin kauan, että lukiolaiset tekevät niin joka päivä.

Kuulin myös, että korviin latetaan reijät pistoolilla. Eli reijittäjä tähtää jostain parin metrin päästa, ja asijakas koettaa pitää korvaa niin että osuu. Uskalsin reijittää korvat vasta parikymppisenä, vaikka järki siinä vaiheessa jo sanoi, ettei se ihan niin voinut mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/268 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi olin aina kovin huolissani ja nolona, jos perheemme oli "huonosti" pukeutunut uutisia katsoessaan.

Joku tässä ketjussa sanoi kuulleensa sanan tukkapölly väärin "tukkapöllö". Itse pelkäsin Ähtärin eläinpuistossa tukkapöllön häkin kohdalla...

Vierailija
184/268 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pajunkissat olivat oikeita pieniä kissoja, joita silittelin...

Tiput olivat myös mun mielestä tosi söpöjä ja oisin halunnu sellaisia lemmikiksi, joten vein jääkaapista kananmunia leikkiuuniin täkin sisään hautoutumaan, oli joka aamu yhtä suuri pettymys ku ne munat vaan oli siellä uunissa eikä yhtään tipua :D

Sitten luulin pitkään et yks mun mamman nimistä oli mutsi ku isä välil kutsu mammaa niin :D

Vierailija
185/268 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki maailman ihmiset ajattelevat suomeksi mutta puhuvat omaa kieltään.

Vierailija
186/268 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on olemassa mailma ja maailma. Ero oli siinä, että mailma on siinä ympärillä ihan lähellä, missä itse on ja maailma on sitten kaikkialla muualla. Lisäksi luulin, ettei äiti nuku milloinkaan, kun hän aina kuuli jos yöllä heräsin ja laittoi yölamppuun valon jos pyysin.

Luulin myös, että vauvoja vaan syntyy kun on menty naimisiin, itse ei saisi määrää päättää. Myöhemmin, kun olin tajunnut, miten niitä oikeasti tehdään, niin luulin kuten moni muukin täällä, että vain silloin harrastetaan seksiä, kun halutaan lapsi. Ja puhuimme myös kaverini kanssa, että minun vanhempani ovat harrastaneet kaksi kertaa ja hänen kolme.

Vierailija
187/268 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Luulin, että kun nainen alkaa odottamaan vauvaa, niin se vauva vain jotenkin ilmestyy sinne vatsaan, on heti valmis syntymään ja kun se sitten syntyy, niin se syntyy yöllä äidin ja isän nukkuessa eikä sitä lapsen syntymää huomaa ennenkuin äiti ja isä heräävät siihen vauvan itkuun ja huomaavat vauvan syntyneen. Uskoin sen vauvan tulevan ulos mahasta niin nopeasti ja täysin ilman kipua, ettei äiti edes huomaa sitä ja että kaikki vauvat syntyvät poikeuksetta yöllä.

- Luulin koirien olevan poikien ja miesten lemmikkieläimiä ja kissojen olevan tyttöjen ja naisten lemmikkejä eikä kukaan miespuolinen ihminen tahtoisi itselleen kissaa eikä kukaan nainen halua itselleen koiraa. Luulin, että tytöt ja naiset pelkäävän koiria, miesten ja poikien vihaavan kissoja ja siksi naiset eivät tahdo koiria eivätkä miehet kissoja.

- Ihmettelin kovasti erään sukulaislapsen (minua 8 vuotta nuoremman) vaipanvaihdoa katsoessani, että miten tämän vauvan vaipoissa oli kakkaa, vaikka vauva sai vain rintamaitoa. Luulin vauvojen vain pissaavan, koska ne saavat nestemäistä ruokaa eli maitoa enkä voinut käsittää, että miten maidosta voi tulla kakkaa vauvan mahassa.

- Luulin kaikkien villieläinten (esim. susien, karhujen, ilvesten tai hirvien) olevan ihmisille hirveän vaarallisia. Siksi en kesämökillä uskaltanut mennä yksin metsään, koska luulin siellä olevan kaikenlaisten karhujen, susien ja muiden villieläinten olevan väijymässä ja odottamassa koska sinne metsään menee ihmisiä, joiden kimppuun ne eläimet saavat hyökätä.

- Luulin, että vielä joskus 1960-luvulla ja sitä ennen oli kaikki mustavalkoista ja että värit tulivat vasta joskus 1970-luvulla. Luulin myös, että vielä joskus 1900-luvun alussa ja saati sitä ennen kaikkien ihmisten elämä oli hirveän ankeaa, tylsää ja köyhää eikä silloin voinut olla kivaa olla lapsi, kun kaikki oli mustavalkoista eikä ollut mitään televisioita tai sellaisia kivoja leluja, mitä minulla oli lapsuudessa 1980-luvulla ja 1990-luvun alkupuolella. Kun ajattelin esim. 1900-luvun alussa elävien lasten elämää, niin luulin, että eihän se voinut olla kivaa lapsuutta, kun oli vain puisia leluja eikä ollut televisioita, vaatteet olivat aina ikävän harmaita ja kaikki oli aina tosi tylsää, köyhää ja kurjaa.

- Joskus ala-asteella luulin kaikkien nuorten eli yläasteella olevien teinien olevan aina hirveän ilkeitä erityisesti vanhemmilleen, opettajille ja pienille lapsille. Luulin myös, että kaikki teinit juovat viinaa, polttavat tupakkaa ja että minunkin on oltava teininä sellainen, että poltan tupakkaa, juon viinaa, haistattelen aikuisille, kiusaan pieniä lapsia jne.

- Luulin, että kuolema tulee aina yllättäen ja että se sattuu. Siis kuvittelin, että kun ihminen kuolee, niin se tapahtuu aina ihan yllättäen, että tuosta vain vaikka kadulla kävellessä ihminen yhtäkkiä kuolee ja kaatuu kuolleena maahan. Luulin sen sattuvan siksi, kun sydän pysähtyy, aivot lakkaavat toimimasta jne. niin se tietenkin tekee kipeää ja siksi kuolleilla ihmisillä on aina kasvoilla sellainen tuskainen ilme.

- Kuullessani ensimmäisen kerran sanan maitokauppa luulin, että siellä myydään vain maitoa eikä mitään muuta. Vasta myöhemmin tajusin, että ruokakauppaa voidaan sanoa myös maitokaupaksi (tai ainakin sielläpäin sanottiin, missä asuin lapsena). Taisi olla aika looginen luulo, koska tietenkin maitokaupassa myydään maitoa, ruokakaupassa ruokaa, karkkikaupassa karkkeja, vaatekaupassa vaatteita jne.

- Luulin, että joululaulussa "Varpunen jouluaamuna" lauletaan että "joulu on koditon, varpuseni onneton" vaikka se tietenkin menee näin, että "joulu on, koditon varpuseni onneton". Ihmettelin, että miten joulu voi olla koditon, kun vasta joskus lähemmäs aikuisiällä tajusin, että eihän se joulu ole koditon, vaan se varpunen on koditon ja onneton. Ihmettelin myös sitä, että mitä kyseisen joululaulun "varpunen pienoinen syönyt kesäeinehen" ja että mitä se kesäeine oikein on, minkä se varpunen söi.

Näitä luuloja oli varmasti muitakin, mutta tässä on nyt ne, mitä muistuu mieleen.

Kirjotat tosi rasittavasti, pitkäveteisesti ja toistelet asioita. Ihan pakko oli mainita ku lukiessa rupesi oikein vituttamaan!!!! >:(

Ja harvemmin vielä kenenkään kirjoitustaitoa/-taidottomuutta kommentoin.

Vierailija
188/268 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Luulin, että kun nainen alkaa odottamaan vauvaa, niin se vauva vain jotenkin ilmestyy sinne vatsaan, on heti valmis syntymään ja kun se sitten syntyy, niin se syntyy yöllä äidin ja isän nukkuessa eikä sitä lapsen syntymää huomaa ennenkuin äiti ja isä heräävät siihen vauvan itkuun ja huomaavat vauvan syntyneen. Uskoin sen vauvan tulevan ulos mahasta niin nopeasti ja täysin ilman kipua, ettei äiti edes huomaa sitä ja että kaikki vauvat syntyvät poikeuksetta yöllä.

- Luulin koirien olevan poikien ja miesten lemmikkieläimiä ja kissojen olevan tyttöjen ja naisten lemmikkejä eikä kukaan miespuolinen ihminen tahtoisi itselleen kissaa eikä kukaan nainen halua itselleen koiraa. Luulin, että tytöt ja naiset pelkäävän koiria, miesten ja poikien vihaavan kissoja ja siksi naiset eivät tahdo koiria eivätkä miehet kissoja.

- Ihmettelin kovasti erään sukulaislapsen (minua 8 vuotta nuoremman) vaipanvaihdoa katsoessani, että miten tämän vauvan vaipoissa oli kakkaa, vaikka vauva sai vain rintamaitoa. Luulin vauvojen vain pissaavan, koska ne saavat nestemäistä ruokaa eli maitoa enkä voinut käsittää, että miten maidosta voi tulla kakkaa vauvan mahassa.

- Luulin kaikkien villieläinten (esim. susien, karhujen, ilvesten tai hirvien) olevan ihmisille hirveän vaarallisia. Siksi en kesämökillä uskaltanut mennä yksin metsään, koska luulin siellä olevan kaikenlaisten karhujen, susien ja muiden villieläinten olevan väijymässä ja odottamassa koska sinne metsään menee ihmisiä, joiden kimppuun ne eläimet saavat hyökätä.

- Luulin, että vielä joskus 1960-luvulla ja sitä ennen oli kaikki mustavalkoista ja että värit tulivat vasta joskus 1970-luvulla. Luulin myös, että vielä joskus 1900-luvun alussa ja saati sitä ennen kaikkien ihmisten elämä oli hirveän ankeaa, tylsää ja köyhää eikä silloin voinut olla kivaa olla lapsi, kun kaikki oli mustavalkoista eikä ollut mitään televisioita tai sellaisia kivoja leluja, mitä minulla oli lapsuudessa 1980-luvulla ja 1990-luvun alkupuolella. Kun ajattelin esim. 1900-luvun alussa elävien lasten elämää, niin luulin, että eihän se voinut olla kivaa lapsuutta, kun oli vain puisia leluja eikä ollut televisioita, vaatteet olivat aina ikävän harmaita ja kaikki oli aina tosi tylsää, köyhää ja kurjaa.

- Joskus ala-asteella luulin kaikkien nuorten eli yläasteella olevien teinien olevan aina hirveän ilkeitä erityisesti vanhemmilleen, opettajille ja pienille lapsille. Luulin myös, että kaikki teinit juovat viinaa, polttavat tupakkaa ja että minunkin on oltava teininä sellainen, että poltan tupakkaa, juon viinaa, haistattelen aikuisille, kiusaan pieniä lapsia jne.

- Luulin, että kuolema tulee aina yllättäen ja että se sattuu. Siis kuvittelin, että kun ihminen kuolee, niin se tapahtuu aina ihan yllättäen, että tuosta vain vaikka kadulla kävellessä ihminen yhtäkkiä kuolee ja kaatuu kuolleena maahan. Luulin sen sattuvan siksi, kun sydän pysähtyy, aivot lakkaavat toimimasta jne. niin se tietenkin tekee kipeää ja siksi kuolleilla ihmisillä on aina kasvoilla sellainen tuskainen ilme.

- Kuullessani ensimmäisen kerran sanan maitokauppa luulin, että siellä myydään vain maitoa eikä mitään muuta. Vasta myöhemmin tajusin, että ruokakauppaa voidaan sanoa myös maitokaupaksi (tai ainakin sielläpäin sanottiin, missä asuin lapsena). Taisi olla aika looginen luulo, koska tietenkin maitokaupassa myydään maitoa, ruokakaupassa ruokaa, karkkikaupassa karkkeja, vaatekaupassa vaatteita jne.

- Luulin, että joululaulussa "Varpunen jouluaamuna" lauletaan että "joulu on koditon, varpuseni onneton" vaikka se tietenkin menee näin, että "joulu on, koditon varpuseni onneton". Ihmettelin, että miten joulu voi olla koditon, kun vasta joskus lähemmäs aikuisiällä tajusin, että eihän se joulu ole koditon, vaan se varpunen on koditon ja onneton. Ihmettelin myös sitä, että mitä kyseisen joululaulun "varpunen pienoinen syönyt kesäeinehen" ja että mitä se kesäeine oikein on, minkä se varpunen söi.

Näitä luuloja oli varmasti muitakin, mutta tässä on nyt ne, mitä muistuu mieleen.

Kirjotat tosi rasittavasti, pitkäveteisesti ja toistelet asioita. Ihan pakko oli mainita ku lukiessa rupesi oikein vituttamaan!!!! >:(

Ja harvemmin vielä kenenkään kirjoitustaitoa/-taidottomuutta kommentoin.

Vierailija
189/268 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen tähän hetkeen asti luullut että joulu on koditon ja myös vähän ihmetellyt sitä;-)

Nytkun sen kerroit, niin ihan selvähän tuo on että varpunen on koditon.

- . - Luulin, että joululaulussa "Varpunen jouluaamuna" lauletaan että "joulu on koditon, varpuseni onneton" vaikka se tietenkin menee näin, että "joulu on, koditon varpuseni onneton". Ihmettelin, että miten joulu voi olla koditon, kun vasta joskus lähemmäs aikuisiällä tajusin, että eihän se joulu ole koditon, vaan se varpunen on koditon ja onneton.

Vierailija
190/268 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salon Helena, Salon Maikki...

ihmettelin miten hyvin vanhempani osasivat aina täsmätä ostokset ettei seteleitä tarvinnu vaihtorahaksirepiä. vastaavasti lihapölkky oli niiden kolikoiden pienimistä varten...

Jos syö paljon punajuurta tulee punaiset silmät

Vierailija
191/268 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun myös pajunkissa-, mustavalkoinen menneisyys- ja salaojakusetuksen piiriin.

Luulin myös, että maailmassa on niin monta maata, että tunnetut numerot eivät riitä niitä laskemaan. Lisäksi kuvittelin, että USA on niin köyhä valtio, että se on joutunut paikkaamaan lippunsa eli se sinipohjainen tähtiosio on paikka ja punavalkoinen raidotus olisi varsinainen lippu.

Minusta oli kasvaa myös kunnon vasemmistolainen, kun pohdin, että miksi ihmiset tarvivat rahaa, että eikö asioita voitas vaan jakaa kaikille tasapuolisesti.

Vierailija
192/268 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pienenä, että kun nainen on tarpeeksi vanha, eli kun hän täyttää 15 vuotta, hän tulee automaattisesti raskaaksi. Mies, jonka kanssa nainen silloin sattuu seurustelemaan, on lapsen isä.

Jos ei halua raskaaksi, pitää syödä pieniä pillereitä.

Pienissä pillereissä osuin aika hyvin kohdalleen, mutta muuten en :) Muutenkin mielestäni aikuinen oli 15-vuotias :P

Vierailija
193/268 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon että sitä riittäisi kaikille.

Vierailija
194/268 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin, että kaikki mikä tv:stä näkyi, oli oikeasti television sisällä. Ihmettelin, miksi ei avattu takakantta ja otettu tavaroita tv:n sisältä.

Salaojia ihmettelin myös kuten moni muukin.

On paljon laulunsanoja joita olen kuullut väärin. Esim. luulin että Petteri Punakuonoa pilkattiin majavaksi.

Vierailija
195/268 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kuusivuotiaana ajeltiin äitin kanssa autolla kauppaan ja tienvarressa oli mainos: "Silaveneet, 1km." Noh, ajattelin tosi "fiksuna" että Silaveneet, 1mk! :DD Äitiltä kysyin et miks me ei mennä ostamaan vene ku saa noin halvalla. :DD Joo-o, ei menty ei.. :D

Vierailija
196/268 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin luulleeni että korvikset laitetaan korviin ampumalla huoneen toiselta puolelta. Asian oikea laita selvisi kun 3:lla luokalla täti maksoi mulle korvikset. Siihen asti olin miettinyt ja pelännyt miten sitten jos koru ei ammunnassa satukaan korvaan vaan esim. käteen...

Luulin että telkkarissa näkyvät ihmiset on telkkarin sisällä ja ihmettelin miten kummassa ne kaikki sinne sopii samaan aikaan, eikö sinne tule ahdasta.

Seksistä luulin että aikuiset vain menee makaamaan päällekkäin ja ähisee hetken aikaa. Ihmettelin miksi kukaan viitsii niin tehdä. En tajunnu yhtään mitään pimppi ja pippeli juttuja "käytettävän" seksissä. =)

Serkkutytön kanssa ihmeteltiin yläasteella kun lehdestä luettiin että Richard Dean Andersonilla (= ihmemies MacGyver) on molemmat kädet katkenneet. Miten ihmeessä se on ilman käsiä otettu näyttelemään ja mitkä sillä on käsien tilalla kun kädethän sillä kuitenki on. Ei oikein tajuttu että kädet on murtunu ja kipsattu, vaan luultiin että ne on irtipoikki menny ja nakattu roskiin. Ja yläasteella tosiaanki oltiin.

Vierailija
197/268 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala-asteen 4:llä luokalla englanninkielen opettaja kysyi haluaako joku englanninkielisen kirjeenvaihtokaverin. Minä tietysti halusin. Opettaja kysyi mistä maasta kirjeenvaihtokaverin pitäisi olla. Minä opettajaa katsoin ihan ymmällään että miten niin mistä maasta, englannista tietysti. Ope vielä varmisti että enkö halua esim. japanilaista tai ruotsalaista. Minä että en tietenkään, enhän minä ymmärrä japania enkä ruotsia. En sitten ollut tajunnut että Ruotsissa ja Japanissakin opiskellaan englantia.

minäkin luulleeni että korvikset laitetaan korviin ampumalla huoneen toiselta puolelta. Asian oikea laita selvisi kun 3:lla luokalla täti maksoi mulle korvikset. Siihen asti olin miettinyt ja pelännyt miten sitten jos koru ei ammunnassa satukaan korvaan vaan esim. käteen...

Luulin että telkkarissa näkyvät ihmiset on telkkarin sisällä ja ihmettelin miten kummassa ne kaikki sinne sopii samaan aikaan, eikö sinne tule ahdasta.

Seksistä luulin että aikuiset vain menee makaamaan päällekkäin ja ähisee hetken aikaa. Ihmettelin miksi kukaan viitsii niin tehdä. En tajunnu yhtään mitään pimppi ja pippeli juttuja "käytettävän" seksissä. =)

Serkkutytön kanssa ihmeteltiin yläasteella kun lehdestä luettiin että Richard Dean Andersonilla (= ihmemies MacGyver) on molemmat kädet katkenneet. Miten ihmeessä se on ilman käsiä otettu näyttelemään ja mitkä sillä on käsien tilalla kun kädethän sillä kuitenki on. Ei oikein tajuttu että kädet on murtunu ja kipsattu, vaan luultiin että ne on irtipoikki menny ja nakattu roskiin. Ja yläasteella tosiaanki oltiin.

Vierailija
198/268 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietin lomat ja kesät isovanhempien luona maalla ja mietin että miten salaojat voi olla salaisia kun niistä kaikki kylän miehet ja naiset tietää ja niistä puhutaan joka paikassa :-D

En voinut käsittää miksi ne ojat pitää salaa kaivaa kun ihan luvallisiakin ojia oli pellot täynnä!

*vieläkin naurattaa*

Silti luulin, että salaojat on laittomia. Menin aina ihan vaikeaksi, kun joku ne mainitsi. Pelotti, että poliisi tulee ja ratsaa meidän pellot.

Vierailija
199/268 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, et sit on syksy kun lehtipuista tippuu lehdet ja talvi on kun havupuista varisee kaikki neulaset.

Luulin, et kaikki yläasteelaiset kiusaa pienempiä, koulumatka saattoikin venyä parilla sadalla metrillä kun piti mennä kiertotietä, ettei vaan joutuis kävellä noiden isojen "pahisten" ohi. :D

Vierailija
200/268 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään tiedä, mistä moinen harhaluulo.